نیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تولیدات ضعیف دلیل بی‌رغبتی نهادها برای استفاده از دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه تهران گفت: به دلیل گردش داخلی تولیدات دانشگاه‌های کشور در یک مدار داخلی گرایش به استفاده از ظرفیت‌ آنها کم است.

تولیدات ضعیف دلیل بی‌رغبتی نهادها برای استفاده از دانشگاه‌هامحمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: به منظور جلوگیری از اینکه دانشجویان هر شغل و رشته‌ای را انتخاب نکنند طرح آزمون صلاحدید حرفه‌ای را مجلس ارائه دادیم اما مورد موافقت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: هدف ما این بود که دستگاه‌های دولتی اجازه به کارگیری دانشجویانی که در این آزمون شرکت کرده قبول شده بودند را داشته باشند و از این طریق می توانستیم به یک ارزیابی با کیفیت در هر رشته برسیم.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید براینکه کیفیت بخشی در آموزش عالی بحث بسیار مهمی است اظهار کرد: ما همچنان با مشکل پذیرش بیش از حد معمول دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری مواجه هستیم و این به آموزش عالی کشور ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید به یک شیوه ارزیابی شوند اظهار کرد: براین اساس، تنها مدرک دانشگاه کافی نیست بلکه سازمان‌های نظارتی دیگری نیز باید باشند تا ارزیابی انجام شود.

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها در حل مسائل جامعه حضور جدی ندارند و  فعالیت‌های دانشگاه‌ها توسط نهادهای بیرونی حمایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: نهادهای مختلف بخش‌های خصوصی و دولتی دارای اعتبارات بسیار زیادی هستند اما این نهادها به دانشگاه‌ها برای توسعه و حل مسائل کشور مراجعه نمی‌کنند.

آموزش عالی دچار تجزیه

نیلی احمد آبادی خاطرنشان کرد: چون تولیدات ما در کشور در یک مدار داخلی چرخش کرده و در عرصه بین‌المللی قرار ندارد، رقابت ضعیف است و به همین دلیل گرایش به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها کم است، در حالی که اگر این مسایل را در اولویت قرار دهیم در شرایط خوبی قرار خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه تهران یادآور  شد: در حال حاضر آموزش عالی ما امروز تجزیه شده، بخشی دانشگاه آزاد، بخشی علوم پزشکی و بخشی هم وزارت علوم است که خود این مساله مانع از یک سیاست‌گذاری متمرکز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار