جوانترین و مسن ترین بازیکنان تاریخ جام جهانی چه کسانی هستند؟

تاکنون بازیکنان زیادی در جام جهانی بازی کرده اند،که با جوانترین و مسن ترین آنها آشنا می شویم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جام جهانی 2018 روسیه درحالی 24 خرداد با دیدار تیم های روسیه و عربستان سعودی برگزار می شود که تیم ملی کشورمان هم با هدایت کارلوس کی روش در این مسابقات حضور دارد و با تیم های مراکش، اسپانیا و پرتغال همگروه است و باید در نخستین گام با شاگردان رنار دیدار کند.

در جام های جهانی، همیشه بازیکنان زیادی حضور داشته اند که بازی کردند و برخی اوقات سبب موفقیت تیم شان شدند و یا با یک اشتباه، حذف تیم شان را رقم زدند.

در ادوار جام جهانی، نورمن وایت ساید، هافبک تیم‌ ملی ایرلند شمالی با 17 سال و 40 روز در جام جهانی 1982 مقابل  یوگسلاوی به میدان رفت تا جوان‌ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها لقب بگیرد. وایت ساید در جام جهانی 1982 به صورت ثابت برای ایرلند به میدان رفت و با شکست دادن اسپانیا میزبان، یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز این رقابت‌ها لقب گرفت. ایرلند شمالی توانست در جام جهانی 1982 به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه یابد و سپس حذف شد.

او در 26 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد و در حال حاضر 52 ساله است و در فوتبال هیچ فعالیتی ندارد.

اما در سویی دیگر، فرید موندراگون با حضور در دیدار ژاپن - کلمبیا در جام جهانی 2014 برزیل با 43 سال و 4 روز سن، مسن ترین بازیکن تاریخ جام جهانی لقب گرفت.

پیش از این، روژه میلا مهاجم تیم ملی کامرون در جام جهانی 1994 با 42 سال و یک ماه، پت جنینگز دروازه بان تیم ملی ایرلند شمالی در جام جهانی 1986 با 41 سال و پیتر شیلتون دروازه بان تیم ملی انگلستان در جام جهانی 1990 با 40 سال و 9 ماه سن، مسن ترین بازیکنان تاریخ جام جهانی بودند.

انتهای پیام/

وایت ساید، جوانترین بازیکن تاریح جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
عالی بود