هیوندای i20

اولین نسل هیوندای i20 در سال 2008 معرفی شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، اولین نسل هیوندای i20 در سال 2008 معرفی شد.

این خودرو کره ای در سال 2014 در کشور هندوستان با ایجاد یک سری تغییرات جزئی در نمای ظاهری  رونمایی و آماده عرضه در بازارهای جهانی شد.

 هیوندای i20 در کلاس خودروهای هاچ بک کوچک قرار می گیرد که به همین دلیل بیشتر افرادی که جذب آن می شوند جوانان اند.

هیوندای i20

این خودرو از ابعادی در طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4035/1734/1474 میلی‌متر برخودار است ، فاصله دو محور هیوندای i20 برابر با 2570 میلی متر بوده و همچنین وزن این خودرو بنا به تجهیزات نصب شده در رنج 1025 تا 1197 کیلوگرم قرار دارد؛ طراحی هیوندای i20 در مرکز این کمپانی واقع در آلمان و بر اساس زبان طراحی هیوندای موسوم به "مجسمه سیال 2"انجام شده است.

نمای جلوی هیوندای i20 از چراغهای بروز شده به همراه یک جلو پنجره شش ضلعی مشبک با حاشیه کرمی بهره گرفته که این امر سبب شده تا i20 اندکی ظاهر تهاجمی داشته باشد، از دیگر تغییرات اعمال شده در نسل جدید این خودرو می توان به نوار مشکی رنگ پایین سپر و تغییر ظاهر مه شکن ها  اشاره کرد.

هیوندای i20

بهره گیری از رنگ مشکی در خودرو جلوه ای اسپرت به آن بخشیده است که میان خودروسازان امری رایج بوده و به همین دلیل این خودرو ساز کره ای از یک زه مشکی در نمای جانبی هیوندای i20 در پایین درب بهره برده  است.

هیوندای در ستون C این خودرو نیز به منظور تداعی همان جلوه ی اسپرت برای بار دیگر از رنگ مشکی استفاده کرده است ؛ چراغ های عقب هیوندای i20 مانند چراغ های جلو دچار تغییر شده که از درب صندوق عقب آغاز و تا قسمتی از بخش جانبی خودرو کشیده شده است.

هیوندای i20

طراحی داخلی این هاچ بک کره ای بر خلاف دیگر تولیدات شرکت هیوندای تغییری نسبت به نسل های قبلی خود نکرده که همین امر به خودی خود یک ضعف به شمار می رود.

هیوندای i20

تمام ادوات این خودرو در جای خود و در دسترس راننده قرار گرفته اند، کابین داخلی این خودرو فاصله زیادی با کابین داخلی یک خودروی لوکس دارد که این امر سبب می شود تا هزینه تمام شده آن کم تر باشد.

شرکت خودرو ساز کره ای هیوندای، i20 را در پیشرانه های مختلفی شامل موتور های 1.0 لیتری و 1.2 لیتری و 1.4 لیتری با حداکثر قدرت 98 اسب بخار را در نظر گرفته که پیشرانه 1.4 لیتری از یک سیستم پاشش چند نقطه ای سوخت موسوم به MPI بهره می برد و بوسیله یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخهای جلو منتقل می کند؛ حداکثر سرعت این هاچ بک 170 کیلومتر در ساعت است البته یکی از معایب این خودرو شتاب گیری ضعیف این خودرو به علت وزن بالای آن بوده که سبب شد تا شتاب اولیه آن 11.5 ثانیه باشد.

هیوندای i20

موتور ۱.۲ لیتری ۷۴ اسب بخار قدرت را تولید کرده که ۴.۱ لیتر در یکصد کیلومتر مصرف سوخت و gr/km ۱۱۲ آلایندگی دارد ؛موتور بنزینی ۱.۴ لیتری مصرف ۴.۵۸ لیتر در یکصد کیلومتر و آلایندگی gr/km127 دارد. موتور ۱.۴ لیتری دیزلی نیز مصرف ۳.۴۱ لیتر در یکصد کیلومتر و آلایندگی gr/km ۱۲۷ را دارد.

از امکانات هیوندای i20 می توان به الكتروكروميک، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (2 کیسه هوا)، سیستم پخش DVD و MP3, سنسور پارک عقب, چراغ مه شكن جلو و عقب, ABS + EBD, سیستم كنترل پایداری الکترونیکی (ESC), كامپيوتر سفری, كنترل سيستم صوتی از روی فرمان, تهويه مطبوع اتوماتيك, سیستم كنترل ايستايی در سربالايی (HAC), اخطار دهنده فشار باد چرخها (TPMS), سنسور باران, محفظه خنك نگهدارنده, دوربین دید عقب، بلوتوث، چراغ روشنایی روز (Day Light) اشاره کرد.

هیوندای i20 در بخش سوخت از استاندارد آلایندگی یورو ۴ برخوردار بوده و مصرف سوخت ترکیبی i20 ۶٫۵ لیتر را در هر ۱۰۰ کیلومتر است سری S-Blue از جمله کم مصرف ترین نسخه های مدل i20 بوده این مدل دارای موتور ۱.۱ لیتری دیزلی و تکنولوژی Start-Stop است که مصرف ۲.۸۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و آلایندگی CO2 به میزان ۸۴ gr/km را برخوردار است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار