جشن و شادی در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)

مردم چهارمحال و بختیاری به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، آیین‌های جشن و شادی برپا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مردم ولایتمدار چهارمحال و بختیاری، همزمان با خجسته سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز زن و روز بزرگداشت مقام مادر، و ولادت حضرت امام خمینی (ره)، آیین های جشن و سرور برپا کردند.

آذین بندی و چراغانی کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، کوچه‌ها و معابر و سر درب ادارات و اماکن عمومی همراه با مولودی خوانی، تهیه و توزیع شیرینی و شربت و نذورات مردمی و مراسمات عقد و ازدواج جوانان، از برنامه‌های صورت گرفته به مناسبت این عید فرخنده بود.

همچنین سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) در مناطق مختلف استان ضمن بیان فضایل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س)، به تجلیل و قدردانی از مقام والای زنان، مادران و همسران پرداختند.

حضرت فاطمه زهرا (س) دختر ارجمند پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت خدیجه کبری (س)، در روز جمعه ۲۰ ماه جمادى الثانى سال پنجم بعثت در مکه مکرمه متولد شدند و در ۱۳ جمادی الاولی و به روایت مشهورتری در روز سه شنبه سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری ـ در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی‌‎گذشت ـ در مدینه منوره به شهادت رسیدند.

سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره (س)، امسال با روز جمعه ۱۸ اسفند مقارن بود.

انتهای پیام/خ

آیین‌های جشن میلاد حضرت زهرا (س) برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار