خواص شگفت‌انگیز عرق بهار نارنج که نمی‌دانستید!

عرق بهار نارنج تقویت‌کننده مزاج، مغز و قلب است و افرادی که مزاج گرم دارند از آن برای سلامتی استفاده کنید.

خواص شگفت‌انگیز عرق بهار نارنج که نمی‌دانستید!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛سمیه ذاکر دستیار طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی،اظهار کرد: یکی از درخت‌های معروف خطه سرسبز شمال درخت نارنج است که از قسمت‌های مختلف برگ و میوه و شکوفه آن استفاده می‌شود.

وی افزود: طبیعت پوست زرد میوه نارنج و شکوفه آن گرم و خشک است.

دستیار طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: این گیاه نیز مانند هر ثمر و گیاه دیگری خواص و موارد استفاده درمانی خاص خودش را دارد که بسته به مزاج فرد می‌توان از آن بهره برد.

ذاکری خاطرنشان کرد: مصرف آن در برخی میوه نارنج در افراد با معده‌های سرد و رطوبی خالی از عارضه نیست.

وی یادآور شد: از قدیم معمولاً از میوه نارنج و آب نارنج برای فرونشاندن حرارت اعضا استفاده می‌شد خصوصاً امراضی که از غلبه صفرا و خون بوده است.

خواص شگفت‌انگیز عرق بهار نارنج که نمی‌دانستید!

دستیار طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: جوشش و غلیان خون که در فصل بهار وجود دارد را می‌توان با اضافه کردن آب نارنج به‌عنوان چاشنی به خورشت‌ها کاهش داد.

وی افزود: زیاده‌روی در مصرف نارنج خصوصاً با معده خالی و صبح ناشتا موجب به هم خوردن مزاج و خطرناک برای سلامتی کبد است.

ذاکری خاطرنشان کرد: از پوست نارنج به صورت خلال پخته شده با برنج یا به صورت مربا می‌توان بهره برد که نافع‌ترین اثر آن شادی‌بخشی و مفرح بودن آن است.

وی گفت: توصیه می‌شود در ایام فصل بهار که شیوع امراض ویروسی مانند سرخک و آبله و سرخجه است به کودکان عرق بهار نارنج رقیق شده مثلاً یکی دو قاشق به ازای هر لیوان آب نوشیدنی داده شود.

خواص شگفت‌انگیز عرق بهار نارنج که نمی‌دانستید!

دستیار طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: طبیعت عرق بهار نارنج نیز برخلاف تصور عموم که آن را سرد و خنک می‌پندارند، گرم و خشک است.

وی تصریح کرد: عرق بهار نارنج موجب ایجاد تفریح و تقویت در مزاج مغز و قلب است و برای افرادی که ضعف قلب و دلهره و اضطراب یا حالت منگی در مغز دارند می‌توان تجویز کرد.

ذاکری گفت: اگر خودتان اقدام به گرفتن عرق بهار می‌کنید بهتر است داخل ظرف مسی قلع اندود نگهداری شود چرا که بدین ترتیب تا هفت سال قابل نگهداری است.

وی تصریح کرد: عرق بهار در ظرف شیشه ای فقط تا یکسال قابلیت نگهداری دارد در ظروف پلاستیکی نباید زیاد نگهداری شود.

ذاکری یادآور شد: معمولاً در منطقه شمال کشور در برخی شهرها و روستاهایش وقتی لباس‌های تا شده روی هم را داخل کمد می‌گذاشتند و مدت‌ها به سراغ آن نیمی رفتند برای این‌که لباس‌ها از بید خوردگی حفظ شود مقداری شکوفه خشک شده نارنج را لابلای لباس‌ها می‌ریختند.

دستیار طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: طبیعت عرق بهار نارنج برخلاف میوه نارنج، گرم و خشک است و اگر افراد گرم مزاج به بهانه تقویت قلب و مغز و استفاده از آثار ضد اضطرابی آن از این عرق استفاده کنند ممکن است بیقراری و گرمای بدن آن‌ها تشدید شود.

خواص شگفت‌انگیز عرق بهار نارنج که نمی‌دانستید!

وی تصریح کرد: در این خصوص از رقیق کردن عرق بهار در آب خنک به‌علاوه مقداری شکر یا آب نارنج یا گلاب برای تعدیل مزاج آن در افراد گرم می‌توان استفاده کرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

عرق نارنج طبیعت گرم و خشگ دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۱:۰۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
من به خاطر یک مشکلی دچار اضطراب و تپش قلب شده بودم وخیلی عصبی به مدت دوماه روزی نصف لیوان عرق بهارنارنج مصرف کردم کاملا مشکل عصبی واضطرابم حل شد البته مزاج بدنی خودم سرد وتر هست مزاجم را تعدیل کرد بعد که درموردش تحقیق کردم متوجه شدم این گیاه عملکردی مثل قرص دیازپام دارد به این حد آرام کننده است
Iran (Islamic Republic of)
هاسمی
۰۰:۳۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
عرق بهار نارنج مقدار مصرفش را بیان کنید هم در شبانه وروز ومقدارش
Iran (Islamic Republic of)
محمد موسوی
۲۲:۳۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
سلام ایا عرق بهار نارنج اشتها اور و چاق کننده است؟