در بخش مقام خوانی ؛

هنرمند کرد خراسان شمالی رتبه نخست جشنواره ملی بیت و حیران را کسب کرد

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: استاد حسین ولی نژاد از هنرمندان این شهرستان در نهمین جشنواره ملی موسیقی بیت و حیران رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ابوالحسن حیدری اظهار کرد: این  هنرمند شیروانی در بخش مقام خوانی توانست رتبه  نخست را  در این دوره از جشنواره از آن خود کند و بدرخشد.

وی گفت :استاد حسین ولی نژاد متولد سال ١٣٤٠، کسب رتبه نخست جشنواره بین المللی سرودهای رضوی(سنندج)، کسب عنوان پدیده در جشنواره ملی بیت و حیران در سال ٩٠،نوازنده برتر در جشنواره بین المللی سراج خراسان (خرم آباد)، کسب دیپلم افتخار در جشنواره موسیقی خراسان بزرگ و جشنواره سراسری ضامن آهو ، داوری جشنواره های ملی و استانی موسیقی از جمله افتخاراتی است که در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود : در این جشنواره ملی همچنین گروه موسیقی هنگستان از شیروان به سرپرستی شعبان اسلامی شایسته تقدیر شناخته شده است.

گفتنی است جشنواره ملی موسیقی"بیت و حیران" 16 و 17 اسفند ماه جاری در سردشت آذربایجان غربی با حضور هنرمندانی از ٢٧ استان کشور برگزار شد.

این هنرمندان 206 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این تعداد 150 کار فردی و 56 کارگروهی بود که از مجموع شرکت کننده ها تعداد 40 کار انفرادی و 12 کار گروهی به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

هنرمندان راه یافته به بخش نهایی جشنواره به مدت دو روز در در بخش های موسیقی بیت، حیران و مقام، سازهای بادی و دو نوازی باهم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/ا

هنرمند شیروانی در جشنواره ملی موسیقی بیت و حیران اول شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.