یک متخصص بیهوشی گفت: باید به مشکلات این حوزه توجه شود، یکی از مشکلات این است که دولت در خرید دستگاه ها حمایت لازم را ندارد.

جنیدی// ویژه عید.//کاهش تعرفه بیهوشی  و مشکلات هزینه ای آن در حوزه سلامت /حمایت کردن دولت از خرید دستگاه لارنگوسکوپمحمدعلی خادمیان متخصص بیهوشی در گفتگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: اگر دیدگاه ما به مسائل مختلف بر اساس اقتصاد مقاومتی و پدافند عامل است، باید مصالح کشور را در نظر گرفت و در همین راستا حوزه سلامت یکی از مسائل مهم و جدی باید تلقی شود.

وی ادامه داد: کاهش تعرفه بیهوشی باعث بروز مشکلاتی شده است و برخی از هزینه ها به صورت سرسام آوری بالا رفته است.

این متخصص بیهوشی با اشاره به اینکه تعرفه کارهای علمی همکاران متخصصان بیهوشی دیر پرداخت می شود، افزود: تعرفه و کارانه متخصصان بیهوشی معمولا در سال بعد پرداخت و این مسئله موجب اعتراض پزشکان می شود.

وی تاکید کرد: در بخش بیهوشی مشکلاتی وجود دارد که باعث بروز مسائلی در حوزه سلامت می شود و یکی از این مشکلات تهیه داروی افردین برای  بیهوشی  بیماران بوده که در بیهوشی بسیار مهم است.

 خادمیان یادآور شد: دستگاه لارنگوسکوپ ( یکی از تجهیزاتی که برای دسترسی به راههای هوایی مورد استفاده قرار می گیرد ) برای انجام بیهوشی لازم است ولی دولت خرید آن را حمایت نمی کند، این در حالی است که این دستگاه به پزشکان در انجام کارهای بیهوشی و سایر قسمت های عمل کمک شایانی می کند.

انتهای پیام/

لزوم حمایت بیشتر از حوزه بیهوشی کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار