از سوی مجلس صورت گرفت

حذف مصوبه ممنوعیت اعمال جراحی به منظور پیشگیری دائمی از بارداری

مجلس مصوبه خود مبنی بر ممنوعیت تمام اعمال جراحی به منظور پیشگیری دائمی از بارداری را لغو کرد.

حذف مصوبه ممنوعیت اعمال جراحی به منظور پیشگیری دائمی از بارداریبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (20 اسفند 96) به بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت پرداختند.

وکلای ملت جهت رفع ایرادات این شورا ماده یک طرح و تبصره آن را که کلیه اعمال جراحی به منظور پیشگیری دائمی از بارداری را ممنوع و عدم رعایت آن توسط شاغلین حرف پزشکی را تخلف محسوب می‌کرد حذف کردند.

همچنین نمایندگان جهت رفع دیگر ایراد شورای نگهبان به این طرح ماده 2 آن را نیز که درباره ممنوعیت هرگونه تبلیغ درباره پیشگیری از بارداری و کاهش فرزندآوری بود حذف کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه با رأی موافق به حذف ماده 3 و 4 طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت، ماده 5 را نیز جهت تأمین نظر شورای نگهبان از این طرح حذف کردند.

ماده 5 عنوان می‌داشت که از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون عبارت «حداکثر تا 3 فرزند» در بند 2 و تبصره 3 ماده 9 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب شهریور سال 70 و عبارت «حداکثر 3 فرزند» در بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون تنظیم خانواده و جمعیت و قانون اصلاح قانون تنظیم خانواده و جمعیت و تبصره 7 ماده 7 قانون تأمین خدمات درمانی، مستخدمین دولت نسخ می‌شود.

انتهای پیام/

وازکتومی ممنوع نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار