در نشست خبری اعلام برنامه‌های نوروزی سیما مطرح شد؛

ساخت ۱۷ سریال انقلابی برای سال آینده/ کلاه قرمزی و دورهمی نوروز پخش می‌شود/ پخش احتمالی خندوانه از عید مبعث

مدیران سیما، در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی تلویزیون از پخش کلاه قرمزی و دورهمی خبر دادند.

ساخت ۱۷ سریال انقلابی برای سال آینده/ کلاه قرمزی و دورهمی نوروز پخش می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی سیما (تلویزیون)، با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو، مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، مهدی سالم مدیر شبکه امید، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، علیرضا برازش مدیر شبکه یک و دیگر مدیران شبکه‌های سیما، ظهر امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست خبری، میرباقری معاون سیما گفت: امسال برای نوروز برنامه‌های ویژه‌ای داریم. در سال ۹۶، به دلیل تلاقی نوروز با ایام نزدیک به انتخابات، برنامه ریزی کمتری برای نوروز داشتیم. خوشبختانه در یک دهه اخیر نقش رسانه ملی در برگزاری و آماده سازی مقدمات انتخابات ریاست جمهوری بیشتر شده است. رسانه ملی در برهه انتخابات بهترین منبع برای شفاف سازی افکار عمومی، تبلیغات کاندیدا‌ها و ... بوده است.

وی افزود: در سال ۹۶ موتور تولید سیما فعال‌تر شد و با شتاب حرکت می‌کند. امروز در عرصه کار‌های نمایشی و سریال سازی، تمامی بزرگان هنر درگیر ساخت مجموعه‌های الف. ویژه و کار‌های فاخر هستند. سه باکس سریال که تعطیل شده بود، از نو آغاز به کار کرده اند. تولید برنامه‌های سیما، به حدی رونق گرفته که اگر برنامه سازان بخواهند کار کنند، باید از ماه‌ها قبل وقت بگیرند.

 

میرباقری: در سال جدید، ۱۷ سریال با موضوع انقلاب اسلامی ساخته می‌شود

میرباقری در ادامه گفت: سال ۹۷، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. با همین رویکرد، ۱۷ سریال انقلابی تولید و پخش می‌شود. همچنین برای سال ۱۳۹۷، ۹ شبکه ما ویژه برنامه نوروزی خواهند داشت. ۷۸ قسمت سریال تولیدی در نوروز ۹۷ پخش می‌شود. ۲۳۲ قسمت سریال تامینی هم خواهیم داشت. پخش برنامه‌های نوروزی امسال را به دلیل تلاقی روز‌های نخستین سال، با شهادت امام هادی (ع) از روز شنبه ۲۶ اسفندماه آغاز می‌کنیم.

سپس، جعفری جلوه مدیر شبکه دو در تشریح برنامه‌های نوروزی شبکه دو گفت: محمد سلوکی و ژیلا صادقی اجرای برنامه سال تحویل در نوروز ۹۷ را خواهد داشت.

 

کلاه قرمزی نوروز ۹۷ مهمان ایرانیان می‌شود

وی افزود: کلاه قرمزی، سوغات جنگل، یک گله جا و مسابقه تلفنی قدم به قدم هم در نوروز از این شبکه پخش خواهد شد. سری جدید «کلاه قرمزی» در ایام نوروز از ۱ تا ١٧ فروردین، هر شب ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

مدیر شبکه دو سیما اظهار کرد: در کنار ویژه‌برنامه راهیان نور با برنامه «از آسمان» به معرفی خانواده‌های شهدا می‌پردازیم. پخش سری جدید «محله گل و بلبل» و «خوش و بش» با حضور محمد مسلمی از دیگر برنامه‌های سال ۹۷ است. همچنین، سریال «تعطیلات رویایی» سریال نمایشی شبکه دو است که هر شب به روی آنتن می‌رود. همچنین سریال «مرد» را با تهیه کنندگی حامد عنقا با محوریت معلم مدرسه در ۳۰ قسمت به روی آنتن خواهیم برد.

 

پایتخت ۵ و ایرانگرد؛ عیدانه شبکه یک

علیرضا برازش مدیر شبکه یک سیما درباره برنامه این شبکه در نوروز گفت: نوروز امسال پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم، سریال نمایشی ما خواهد بود. مستند ایرانگرد به کارگردانی جواد قارایی هم پخش می‌شود. همچنین مسابقه دستپخت و کاردان‌ها هم روی آنتن می‌رود.

 

پخش ۱۴ فیلم سینمایی ایرانی در ایام نوروز

پس از آن، یادگاری مدیر کل تامین فیلم‌ها گفت: امسال ۹ باکس برای پخش فیلم سینمایی از شبکه‌های سیما در نظر گرفته شده است. البته شبکه نمایش هر روز دو باکس جدید و دیگر شبکه‌ها یک باکس مخصوص به فیلم‌های سینمایی جدید خواهند داشت.

وی افزود: فیلم‌های سینمایی خارجی همه متعلق به سه سال اخیر است و در خصوص فیلم‌های داخلی با توجه با رایزنی‌هایی که انجام شده، ۴ فیلم ویلایی‌ها، اروند، دریاچه ماهی و اشنوگل را در حوزه دفاع مقدس داریم. دیگر آثار سینمایی همچون نفس، ماجرای نیمروز، سیانور، آزادی مشروط، یتیم خانه ایران، برادرم خسرو، خیابان چهل و یکم، بیست و یک روز بعد، مرگ ماهی، قهرمانان کوچک هم از جمله سایر فیلم‌های ایرانی ما در نوروز است.

یادگاری در خصوص زمان پخش فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های سیما عنوان کرد: شبکه یک هر روز ساعت ۱۶، شبکه دو ساعت ۱۷:۳۰، شبکه سه یک بامداد، شبکه چهار ساعت ۲۰:۳۰ و شبکه پنج ساعت ۱۳:۳۰، شبکه نمایش ساعت ۲۱ و ۲۳. شبکه کودک: ۱۴:۳۰ و شبکه امید ساعت ۱۸:۳۰ فیلم‌های سینمایی را پخش می‌کنند.

 

مردان آهنین در شبکه سه

سپس پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما در خصوص برنامه‌های نوروزی این شبکه گفت: امسال بعد از چند سال وقفه، مردان آهنین را پخش خواهیم کرد. برنامه سال تحویل ما، به مدت چهار روز از شنبه هفته آینده (۲۶ اسفند) با اجرای احسان علیخانی روی آنتن می‌رود. آرماندو سریال نوروزی شبکه سه سیما خواهد بود.

وی تصریح کرد: از لحاظ جذب مخاطب شبکه اول هستیم؛ البته از لحاظ مشکلات مالی هم رتبه اول را داریم!

 

شبکه مستند و پخش مستندهای شاخص در ایام عید

در ادامه، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند در خصوص برنامه‌های نوروزی این شبکه گفت: چندین مجموعه برای نوروز تدارک دیده ایم. برای معرفی روستا‌های تاریخی مستندی با عنوان «خاطرات روستا» را تولید کرده ایم که به معرفی روستا‌های کندوان، ابیانه، ماسوله در ۱۳ قسمت می‌پردازد. همچنین نوروز امسال، مجموعه مستندی با موضوع حیات وحش از شبکه مستند پخش خواهد شد.

وی افزود: در نوروز مرحله نهایی مستند مسابقه ضد گلوله هرشب ساعت ۲۰ پخش می‌شود. هرروز یک مستند حیات وحش خارجی، مجموعه ملودرام خارجی و همچنین مستند‌های کوتاه روزانه را به روی آنتن خواهیم برد.

مدیر شبکه مستند با اشاره به اهمیت جشنواره‌های تلویزیونی اظهار داشت: ما در سال گذشته جشنواره تلویزیونی مستند را طراحی کردیم و در سال آینده هم این جشنواره را پررنگ‌تر پیش خواهیم برد.

 

تله تئاتر به شبکه چهار می آید

در ادامه معینی پور مدیر شبکه چهار گفت: در سال جدید این نوید را می‌دهیم که تئاتر به شبکه چهار باز گردد و پخش تله تئاتر را در دستور کار خود قرار دهیم. همانطور که می‌دانیم، کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد؛ لذا در نظر داریم برنامه «مجله کتاب» را از این استان در ۱۵ روز عید روی آنتن برود.

وی افزود: همچنین، در ۱۵ روز فروردین برنامه «گستره شریعت» با مباحث دینی روی آنتن می‌رود. برنامه زنده «چشم شب روشن» را هم در حوزه فرهنگ و ادب خواهیم داشت. «چهار سوی علم» و «جادوی تاریخ» هم در جدول پخش نوروزی ما قرار دارند.

 

از دورهمی تا خندوانه؛ خبرهای خوش برای مخاطبان شبکه نسیم

احسانی مدیر شبکه نسیم هم در این نشست خبری گفت: ما برنامه متعارف سال تحویل نداریم؛ اما ویژه برنامه نوروزی «دورهمی» ۲۹ اسفند، ساعت ۱۶ تا ۱۸ از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود. در دیگر روز‌های عید به غیر از روز‌های شهادت، هم این برنامه ساعت ۲۳ پخش می‌شود.

وی افزود: همچنین پخش مسابقه پایانی برنامه «هوش برتر» را در ایام نوروز خواهیم داشت. برنامه «وقتشه» با محوریت اقوام ایرانی روی آنتن می‌رود و برنامه «کودک شو» با حضور خانواده ها، در جدول پخش شبکه نسیم قرار گرفته است. روز ۲۸ اسفند نیز فینال مسابقه «خانواده باحال» را در شبکه نسیم خواهیم داشت.

 

هیئت مدیره را در شبکه پنج ببینید

زین العابدین مدیر شبکه پنج هم گفت: شبکه پنج سیما برای نوروز ده عنوان برنامه تدارک دیده است؛ از جمله شب فیروزه‌ای که از ۲۶ اسفند به پیشواز تحویل سال می‌رود. ما پخش برنامه «دوستت دارم مادر پدر» را با اجرای کاظم احمدزاده تا پایان نوروز خواهیم داشت. همچنین دو مسابقه «پلاک پنج» و «پنج ستاره» در نوروز از شبکه پنج پخش می‌شود.

وی در خصوص سریال نمایشی این شبکه بیان کرد: سریال جدید «هیئت مدیره» نوروز امسال مهمان خانه ایرانیان می‌شود. یک سریال کارتونی هم برای شبکه پنج تدارک دیده ایم. همچنین، ۱۴ فیلم سینمایی (ساعت ۱۳:۳۰) در ایام نوروز روی آنتن این شبکه می‌رود.

در ادامه، سرشار مدیر شبکه کودک گفت: شبکه کودک دارای دو کانال پویا مختص سنین زیر شش سال و شبکه نهال برای سنین ۶ تا ۱۲ است. براساس نظرسنجی‌های سراسر کشور از خردسالان ۴ تا ۵ ساله و کودکان ۶ تا ۱۲ به این نتیجه رسیدیم که شش عنوان از برنامه ها، ۶۰ درصد مخاطب داشته و دو عنوان برنامه شبکه کودک ۵۰ درصد مخاطب داشته اند.

وی افزود: سال گذشته پربیننده‌ترین برنامه‌های خردسال و کودک، متعلق به کانال پویا و نهال بود. خوشبختانه نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب خوبی را شاهد بودیم.

مهدی سالم مدیر شبکه امید هم در این نشست خبری گفت: تقریباً ۷ ماه و نیم است که از راه اندازی شبکه امید می‌گذرد. ما برای ایام نوروز ۱۲ عنوان برنامه تولیدی، سه عنوان مسابقه «بازی خور»، «نبرد ربات‌ها» و «فینال آماده باش» را خواهیم داشت. همچنین سه سریال به صورت تامینی روی آنتن این شبکه می‌رود.

 

۱۳ سریال در حال دوبله هستند

در ادامه، شعبان پور رئیس مرکز تولید و فنی سیما گفت: توسعه شهرک تلویزیونی ۵۷ هکتار افزایش یافته است. به طوری که ۱۴ سریال در حال حاضر در شهرک ضبط می‌شود.

وی افزود: ۱۳ سریال در حال دوبله هستند. از ۲۹ نفر مدیر دوبلاژ، ۱۲۳ گوینده و ۱۶ استودیو برای این کار استفاده می‌شود. همچنین ۶ فیلم سینمایی نیز به صورت استریو دوبله شده است.

شعبانی پور اظهار کرد: اچ دی سازی شبکه سه برای مسابقات ورزشی انجام شده و برای باقی استودیو‌ها نیز در دست اقدام است. همچنین واحد‌های سیار در حال توسعه هستند.

 

رویکرد برنامه های شبکه سلامت، آموزش و جام جم در سال جدید

در ادامه، ساری مدیر شبکه آموزش گفت: شبکه آموزش در ایام نوروز هم برنامه صبحی دیگر را روی آنتن می برد.

 مدیر شبکه جام جم هم، با اشاره به ساعات پخش سه ساعته شبکه جام جم گفت: این شبکه ویترینی دارد که پخش بهترین های شبکه‌های سراسری را برای مخاطبان خود در نظر می گیرد. سعی می‌کنیم سریال های خود را برای مخاطبان بزرگسال و کودک زیر‌نویس انگلیسی کنیم‌.

وی ادامه داد: برنامه فرش فیروزه ای و مردمان لب رود را هم برای ایام نوروز در نظر گرفته ایم.

در ادامه نشست، سفیدی مدیر شبکه سلامت گفت: شبکه سلامت محور محتوایی خود را روی موضوعات مختلف قرار داده است. در ایم نوروز البته، به محورهای خود مراقبنی، سالمندان، کودکان، محیط زیست و تغذیه می پردازیم.

وی ادامه داد: در سال جدید در شبکه سلامت بیشتر به برنامه های برند خود توجه می کنیم. ضربان، مادر کودک تندرستی، حال خوب از جمله برندهای شبکه سلامت هستند.

سفیدی عنوان کرد: فیلم های سینمایی مرتبط با رویکرد شبکه سلامت را هم پخش خواهیم کرد. همچنین «نیلوفر آبی»، «لوتوس» و «ورزش داروست» از تدارکات این شبکه است. جنگ «سالم شو» به موضوعات حوزه سلامت به صورت تفریحی نگاه می کند. سلامت شو را هم در نوروز پخش خواهیم کرد .

مدیر شبکه سلامت در ادامه اظهار داشت: سال آینده جشنواره سلامت با شعار «سلامت یک شعار نیست، بلکه یک اولویت است» از شبکه سلامت پوشش داده می شود.

 

هفتم فروردین ماه هم ستایش ۳ کلید خواهد خورد

همچنین، حمیدی رئیس مرکز سیما فیلم در این نشست خبری گفت: ما پنج سریال برای ایام عید در نظر گرفته ایم و این نوید را می دهیم که هرشب یک کار طنز روی آنتن خواهیم داشت. هفتم فروردین ماه هم ستایش ۳ کلید خواهد خورد.

 

توضیحات معاون سیما درباره مهمان های برنامه سال تحویل

در ادامه، میرباقری معاون سیما در پاسخ به سوال خبرنگاران، در خصوص کلیشه شدن مهمان های نوروزی در برنامه‌های تحویل سال گفت: ما از سال گذشته تلاش کردیم تا تنوع این ترکیب را رعایت کنیم. امسال این وظیفه را به ستاد تامین برنامه محول کردیم تا برای هر برنامه و هر شبکه تنوع مهمان در نظر گرفته شود. این را هم بگویم، به هیچ وجه اعطای ارقام نجومی برای حضور مهمانان وجود ندارد.

وی همچنین درباره حق امتیاز کلاه قرمزی گفت: امتیاز کلاه قرمزی به صورت ۱۰۰ درصد در اختیار ماست؛ اما عروسک گردان ها و یا صداپیشگان آنها می توانند از استعدادهای خود در جای دیگر هم استفاده کنند.

 

پخش احتمالی خندوانه ازعید مبعث

احسانی مدیر شبکه نسیم، در پاسخ به سوالی درباره پخش سری جدید خندوانه گفت: خندوانه به احتمال زیاد، از عید مبعث روی آنتن می رود. گروه در حال حاضر در مرحله پیش تولید هستند و آقای جوان درگیر فیلمبرداری کار سینمایی خود است. خوشبختانه مشکل جناب خان برای حضور در برنامه حل شد و محمد بحرانی (صداپیشه) جناب خان مشغول سوژه یابی است.

وی درباره برنامه شبی با عبدی هم گفت: 9 قسمت از این برنامه، به کارگردانی محمد حسین لطیفی و با اجرای اکبر عبدی ضبط شده؛ اما هنوز بازبینی نهایی نشده است.

 

آخرین اخبار از ساخت سریال سلمان فارسی و تولید برنامه هفت

معاون سیما همچنین، درباره مراحل ساخت سریال سلمان فارسی گفت: خوشبختانه تمامی موانع ساخت سریال سلمان، برطرف شده است. مراحل پیش تولید سلمان فارسی به خوبی پیش می رود و احتمالا سال آینده فیلمبرداری آن آغاز می شود.

وی افزود: 90 درصد لوکیشن‌ها انتخاب شده و تنها لوکیشن فاز تیسفون و جی باقی مانده است. برای ساخت آن باید طراحی‌هایی صورت بگیرد و احتمال می رود، کمتر از ۱۰ سال مراحل ساخت آن به اتمام برسد.

میرباقری در خصوص علت پخش نشدن برخی برنامه ها به دلیل برخی حاشیه‌ها گفت: در مواردی کاری خودسرانه و بدون هماهنگی با ما انجام شده است. به همین خاطر به شبکه و تهیه کننده تذکر داده شد.

معاون سیما همچنین، درباره ساخت ۳۰ سریال فاخر در حوزه امور استان‌ها گفت: سریال های فاخر بودجه معینی دارند که در حوزه سیمافیلم پیگیری می شود.

میرباقری درباره تکلیف برنامه «هفت» اظهار کرد: برنامه «هفت» به دلیل انتخاب مجری با مشکلاتی مواجه شد، اما بالاخره در 10 روز جشنواره ملی فیلم فجر روی آنتن رفت و الان گروه در پی این هستند که مجری مناسبی را انتخاب کنند و با انتخاب مجری برنامه دوباره فعال می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بودجه در ساخت سریال ها بیان کرد: بخشی از بودجه ما را دولت پرداخت می کند و از میزان بودجه ناکافی ما حدود چند صد میلیارد پرداخته نشده است. در سال های قبل عده زیادی بیکار بودند اما الان مشغول کار هستند و حالا مسئله طلبکاری مالی است که تعدادشان به حدود چند درصد می رسد و باید آن را پرداخت کنیم.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نوروز 97 ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار