«تنگیز تخیلاوا» تحلیلگر گرجی گفت که ایران نقش مهمی در صلح، امنیت و توسعه منطقه ایفا می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، از باکو؛ رئیس شبکه تلویزیونی «آرت گالری» گرجستان گفت: پیوستن کشوری مانند ایران به ساختار سه جانبه گرجستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه علاوه بر توسعه اقتصادی، به امنیت و صلح در منطقه هم شتاب خواهد بخشید.
«تنگیز تخیلاوا» در گفتگو با پایگاه خبری «ریپورت» جمهوری آذربایجان افزود دیدار آتی وزیران امور خارجه ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان به صلح، امنیت و توسعه اقتصادی در منطقه کمک خواهد کرد.

وی گفت: ایران و ترکیه از قدرت بزرگی در منطقه برخوردار هستند و با مشارکت این دو کشور در طرح‌های مشترک جمهوی آذربایجان و گرجستان پیش بینی می‌شود این ساختار جدید مفید و موثر باشد.
این تحلیلگر گرجی دیدار چهارجانبه وزیران امور خارجه ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان در باکو را یک ترکیب جدید دانست و افزود: جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان در حال حاضر طرح‌های مهمی همچون خط ریلی باکو – تفلیس – قارص، خط لوله نفتی باکو – تفلیس - جیهان، خط لوله گازی باکو – تفلیس – ارزروم، خطوط لوله گازی نرانس آناتولی و ترانس آدریاتیک را در منطقه اجرا می‌کنند که این طرح‌ها نه تنها درمنطقه بلکه دارای اهمیت جهانی هستند و مشارکت جمهوری اسلامی ایران که از ذخایر انرژی برخوردار است، در این ترکیب جدید نویدبخش کار‌های بزرگ است.
وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و گرجستان روز ۱۵ مارس (بیست و چهارم اسفند) در باکو دیدار چهارجانبه خواهند داشت.

انتهای پیام/

تاکید تحلیلگر گرجی بر اهمیت نقش ایران در صلح، امنیت و توسعه منطقه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار