نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: استان اردبیل یکی از قطب‌های اصلی مبتلا به سرطان روده است که علت آن محصولات کشاورزی است.

واردات محصولات تراریخته بدون ضابطه در حال انجام است/ بیایید عرصه مدیریت کشور را از افراد تکراری خالی کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در جلسه علنی امروز (چهارشنبه23 اسفند ماه) مجلس در موافقت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: بخش کشاورزی در تأمین غذا و رفاه جامعه نقش اساسی دارد و برای رشد اقتصادی کشور هم باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه علی رغم آنکه تذکراتی به آقای حجتی دادیم، وی هیچ اراده‌ای برای رفع مشکلات ندارد، ادامه داد: آقای حجتی در توزیع اعتبارات و فرصت‌های وزارت کشاورزی عملکرد مناسبی نداشته است و از سوی دیگر عدم سرمایه گذاری مناسب در بخش برندسازی منجر به آن شده که محصولات صادراتی ما دارای کمترین ارزش افزوده شوند.

بدری با بیان اینکه از سوی دیگر این موضوع موجب شده که شهرهای کوچک از جمعیت خالی شوند، تصریح کرد: متأسفانه آقای حجتی بیشترین نقش را در خالی شدن روستاها و کاهش جمعیت آنان داشته است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

نماینده مردم اردبیل تأکید کرد: همچنین در بخش تولید و صادرات محصولات کشاورزی آشفتگی‌ حاکم است و در این چند سال اخیر هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای صادرات محصولات کشاورزی ندارد، گفت: قیمت سیب زمینی تولید شده در اردبیل کمتر از بهای تولید آن است و در حال حاضر دهها تن سیب زمینی در انبار کشاورزان اردبیل در حال فاسد شدن است.

بدری خطاب به وزیر کشاورزی اظهار کرد: آقای حجتی! شما برای تولید پنبه در دشت مغان هیچ اقدامی انجام ندادید و از سوی دیگر شیر تولید شده توسط دامداران و عشایر دست مغان کیلویی کمتر از 900 تومان فروخته می‌شود.

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه علی رغم وجود محصولات مناسب داخلی به دلیل رانت و سوء مدیریت برای واردات محصولات خارجی مجوز داده می‌شود، گفت: متأسفانه واردات محصولات تراریخته به شدت انجام می‌شود و مصرف این کودها موجب به خطر افتادن سلامت مردم شده است.

وی با تأکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی هیچ گاه از حقوق کشاورزان دفاع نکرده است، اظهار کرد: آقای حجتی شما هر وقت خواستید محصولات کشاورزان را خریداری کنید، با قیمت پایین و به صورت قسطی خریداری کردید و کشاورزان، دامداران و عشایر را به خاک سیاه نشاندید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار