آمادگی روسیه برای تولید انبوه جدیدترین موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای

معاون وزیر دفاع روسیه از تولید انبوه جدیدترین موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای «سارمات» این کشور خبر داد.

آمادگی روسیه برای تولید انبوه جدیدترین سیستم موشک بالستیک بین‌قاره‌ایبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «یوری بوریسوف»، معاون وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد صنعت دفاعی روسیه آماده تولید انبوه جدیدترین موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای «سارمات» است.

بوریسوف در گفتگو با روزنامه «ستاره سرخ» اعلام کرد در حال حاضر این سیستم‌های موشکی از ابعاد مختلف عملی، علمی، فنی و مسائل تولیدی با موفقیت مورد تائید قرار گرفته‌اند.

وی افزود: امکانات لازم برای ساخت تعداد مورد نیاز موشک‌های بالستیک بین قاره‎‌ای سارمات در حال حاضر آماده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اول ماه مارس امسال در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال این کشور اعلام کرد روسیه تولید انبوه موشک مافوق صوت روسی « آوانگارد»، که قادر است فواصل بین قاره‌ای در لایه‌های متراکم جو را با سرعتی بیشتر از 20 برابر عدد ماخ (نسبت سرعت شی در یک سیال به سرعت صوت درهمان سیال) طی کند، را آغاز کرده است. گفته می‌شود این سیستم موشکی جدید می‌تواند معادلات سیستم دفاعی آمریکا را برهم بزند.

معاون وزیر دفاع روسیه همچنین اعلام کرد سیستم موشکی آوانگارد که از سوی رئیس جمهور به آن اشاره شد به خوبی مورد آزمایش قرار گرفته است. ما قرارداد تولید انبوه این نوع سیستم‌های موشکی را با صنعت منعقد کرده‌ایم.

بوریسوف در ادامه افزود وزارت دفاع روسیه به زودی شروع به ارائه موشک‌های بین‌قاره‌ای بالستیک ساتان نیز خواهد کرد.

معاون وزیر دفاع روسیه درباره جدیدترین سیستم‌‎های موشکی مافوق صوت کینجال نیز گفت: این موشک‌ها قادر هستند ناو‌های هواپیمابر، ناوشکن و کشتی‌های کروز دشمن را هدف قرار دهند.

او در پایان اضافه کرد ارتش روسیه به زودی شروع به ارائه موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای آر-36 ام 2 وویودا، که از سوی ناتو با نام اس اس- 18 ساتان شناخته می‌شوند، خواهد کرد.

پیش از این رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود اعلام کرده بود که این کشور موشک‌های بالستیک جدید و قدرتمندی را ساخته که سیستم‌های دفاعی قادر به مقابله با آنها نیستند و استفاده از سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در مقابل آنها بدون فایده است.  

انتهای پیام/

روسیه برای تولید موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای سارمات اعلام آمادگی کرد

برچسب ها: روسیه ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار