محبی‌نیا در مخالفت با استیضاح کار:

هواپیمای ربیعی را ساقط نکنیم!

نماینده مردم میاندوآب گفت: ربیعی یکی از فعالترین وزرا نسبت به وزرای کار قبلی است و هواپیمای وی را ساقط نکنید.

هواپیمای ربیعی را ساقط نکنیم!به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب به عنوان مخالف استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی امروز(سه‌شنبه 22 اسفند ماه) خطاب به نمایندگان مجلس گفت: برخی مطالب موافقان استیضاح قابل تأمل است، شاید ناراحتی و عدم توجه برخی مدیران وزارت کار موجب ناراحتی شما باشد.

وی ادامه داد : اما نقش آنها و ارتفاع شخصیتی و دانایی‌شان در حدی است که می‌توانند در آینده به عنوان وزیر مورد استفاده قرار بگیرند.

محبی‌نیا تصریح کرد: خودمان را به جای وزرا بگذاریم، اگرچه بنده هم از برخی وزرا گلایه مندم حتی ربیعی اما باید کار و عملکرد یک شخص را مورد انتقاد قرار دهیم و نه خصوصیات اخلاقی وی را.

نماینده مردم میاندوآب در انتقاد نسبت به اظهارات حسن‌بیگی درباره گریه ربیعی برای همسر متوفیش اظهار کرد: لرزندان بدن این خانم در قبر چه معنایی دارد؟ خانمی که در جنگ یک رزمنده بوده و بچه‌هایش را در زیر توپ تانک عراق بزرگ کرده است.

وی تأکید کرد: علی رغم انتقاد به ربیعی بنده وی را فعال‌ترین وزیر می‌دانم، زیرا در مقایسه با وزرای کار قبلی بیشتر به شهرستان‌ها سر زده و فعالیت کرده است.

محبی‌نیا با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان موافق استیضاح درباره اینکه شش ماه زمان برای رسیدن به نقطه اتکا اشتغال و مدیریت برای ربیعی کافی است، گفت: این مدت زمان برای رسیدن به چنین جایگاهی کافی نیست، ربیعی فرزند جوادیه است و در خانواده‌ای که فقر را در آ‌غوش گرفته بزرگ شده است.

نماینده مردم میاندوآب با بیان اینکه بنده 40 سال ربیعی را می‌شناسم، اظهار کرد: حتی یک بار ربیعی از من به شورای عالی امنیت ملی شکایت کرد اگرچه با دفاعی قاطع پیروز شدم.

وی بار دیگر در انتقاد به اظهارات برخی نمایندگان درباره گریه ربیعی در تلویزیون گفت: اگر گریه کند می‌گویند چرا گریه می‌کنی و اگر بخندد باز هم ایراد می‌گیرند و می‌گویند چرا؟

محبی‌نیا با اشاره به بدهی سازمان تأمین اجتماعی به بانک‌ها هم بیان کرد: در سال 1332 متوسط عمر 55 سال بود و در همان موقع سن بازنشستگی برای مردان 65 و زنان 60 سال تعیین شده بود، اما در سال 52 با افزایش قیمت نفت و ورود دلار سن بازنشستگی برای مردم به 60 و زنان به 55 سال رسید.

نماینده مردم میاندوآب ادامه داد: اکنون متوسط عمر 76 سال تعیین شده است، اما ما سن بازنشستگی را به 50 سال تقلیل دادیم، لذا باید گفت که موجب بخشی از بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی به بانک‌ها ما نمایندگان هستیم.

وی تأکید کرد: چه کسی پرده از روی فجایع صندوق بازنشستگی کنار زد؟ فجایع این صندوق از مسائل زیست محیطی هم بدتر است و در این مورد حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس و دولت هم به واقعیت پی برد و مجلس برای صندوق بازنشستگی در بودجه مبالغی را تعیین کرد.

محبی‌نیا با اشاره به واگذاری‌های این وزارتخانه هم گفت: 280 شرکت مدیریتی اکنون در حوزه وزارت کار وجود دارد که 210 عدد آن به لحاظ رفع دیون به این وزارتخانه واگذار شده است که بنا بر دستور رئیس جمهور باید تمام شرکت‌های زیانده واگذار شوند البته شرکت‌های سودده هم باید در بورس به نحوی که سهم دولت کمتر از 40 درصد باشد هم واگذار شوند.

نماینده مردم میاندوآب افزود: 10 هلدینگ مربوط به نفت، دارو و... را وزارت کار نگه می‌دارد اما مابقی را واگذار می‌کند.

وی تأکید کرد: وزارت کار در حوزه فقر، بیمه، تأمین اجتماعی، اشتغال و... مسئولیت دارد. شاخص فقر در سال 84، 18 درصد بود، اما امسال متأسفانه 30 درصد تعیین شد و می‌توان دلیل اصلی آن را حمایت‌های موازی کارانه در کنار سازمان تأمین اجتماعی دانست.

محبی‌نیا بیان کرد: بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بنیاد برکت و... هم در کشور متولی رفع فقر هستند که باید ربیعی برای مدیریت واحد اقدام کند.

نماینده مردم میاندوآب اظهار کرد: بعد از ربیعی چه وزیری می‌خواهد بیاید؟ ما باید به فردا هم نگاه کنیم. بنده تیم اقتصادی ربیعی را می‌شناسم بسیار قوی هستند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی اکنون 82 بیمارستان تحت پوشش خود دارد، گفت: حدود 159 درخواست هم برای احداث بیمارستان و درمانگاه وجود دارد که اگر میانگین احداث هر بیمارستان را 500 میلیارد تومان بگیریم یعنی حدود 80 هزار میلیارد تومان بودجه برای احداث این تعداد بیمارستان و درمانگاه نیاز است.

محبی‌نیا خطاب به نمایندگان گفت: هواپیمای ربیعی را ساقط نکنید، ضمن آن که مجلس در رأی امور است و بر اساس رفاقت و مبارزه با فقر و ایجاد اشتغال که هیچ رحمی هم نسبت به آن نداریم از ربیعی حمایت کنیم و در ادامه از وی کارهای بزرگتر بخواهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار