مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبرداد؛

ممنوعیت خرید و فروش سمندر لرستانی

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با توجه به اندمیک بودن سمندر لرستانی خرید و فروش این گونه ممنوع است و با هرگونه قاچاق آن برخورد قانونی می شود.

مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت: گونه منحصر به فرد سمندر لرستانی که در سال‌های اخیر و به ویژه در آستانه نوروز در سطح شهر‌ها و اماکن مختلف به فروش می‌رسد، جزو گونه‌های به شدت در معرض خطر انقراض و مختص ایران می‌باشد و خرید و فروش آن غیرقانونی بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در این ارتباط براساس قوانین مصوب موجود با متخلفین برخورد قانونی می‌کند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: از دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده این پدیده، موضوع را در اسرع وقت به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور یا دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور در میان گذاشته تا اقدامات قضایی لازم در این زمینه به عمل آید.

به گفته وی شماره تلفن ۱۵۴۰ به صورت رایگان و شبانه روزی آماده دریافت اطلاعات مربوطه می‌باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان همچنین گفت: ۶ اکیپ فعال محیط بانی بر جلوگیری از قاچاق سمندر لرستانی نظارت دارد.

وی افزود: قاچاق سمندر لرستانی در سال‌های گذشته بیشتری شده بود که در حال حاضر با توجه به اقدامات حفاظتی گسترده قاچاق این گونه بسیار به ندرت انجام شده است.

فتحی بیرانوند اظهار کرد: با برگزاری چندین کارگاه آموزشی طرح‌های پژوهشی جهت حفاظت و آموزش جوامع محلی در راستای جلوگیری از قاچاق سمندر لرستانی اقدام شده است.

وی بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز اقدامات حفاظتی گسترده تری در این راستا انجام می‌شود و به صورت مستمر پنج اکیپ نظارتی بر جلوگیری از قاچاق سمندر لرستانی در شهرستان‌های خرم آباد، پلدختر فعال می‌شوند.

به گفته وی سه پاسگاه سیار و سه تیم گشت و کنترل در مناطق جنوب خرم آباد و پلدختر مستقر شده است.

انتهای پیام /م

خرید و فروش سمندر لرستانی ممنوع است

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.