رئيس دفتر آيت‌الله مصباح يزدی عنوان کرد؛

وزارت خارجه هوشمندانه عمل کند

حجت الاسلام جلالی گفت:نباید در برابر این جریان منفعل باشیم و به صرف تذکر اکتفا کرد زیرا ممکن است پیامدهای دیگری داشته باشد، می‌طلبد وزارت خارجه هوشندانه‌تر و فعال‌تر عمل کند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی،رئيس دفترآيت‌الله مصباح يزدی،بابیان اینکه سفارتخانه‌های هرکشوری خط قرمزبرای کشورهایی است که سفارت در آنها قرارداردگفت:از نظر اطلاعاتی، نظامی وامنیتی حفاظت ازسفارت مهم است.انگلیس امنیتی‌ترین کشور اتحادیه اروپا است و در این مسئله نسبت به حفاظت از سفارتخانه‌ها باید دقت و مراقبت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به حمله به سفارت ایران در لندن افزود:رفتن چهار نفر به طبقه دوم سفارت واهانت به پرچم جمهوری اسلامی نمی‌تواند بدون هماهنگی با دولت انگلیس و نیروهای آنها باشد و با هماهنگی بوده است.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه حمله به سفارت جمهوری اسلامی حکایت ازتوطئه حساب شده و برنامه‌ریزی شده بود بیان کرد:می‌طلبد جمهوری اسلامی واکنش مناسبی داشته باشد و صرف تذکر و اخطار کفایت نمی‌کند. بدون تردید توطئه مهمتر و اساسی‌تر از این مسئله وجود دارد.

وی حمله به سفارت جمهوری اسلامی را با چراغ سبز استکبار و روباه پیر انگلیس ذکر کرد وعنوان کرد: شواهد، این امر را تأیید می‌کند به طوری که شبکه‌های ماهواره‌ای برای پخش این برنامه‌ها آماده بودند ولی اینکه بدون سلاح وارد شوند و جلوی چشمان پلیس دو ساعت استقرار پیدا کنند و با وثیقه آزاد شوند تأیید می‌کند که این مسئله هماهنگ و از پیش طراحی شده بود.

وی یادآورشد:این حرکت همدستی شیعه انگلیسی وداعش سلفی را روشن کرد وبارها مطرح بودکه آبشخور این دو یکی است، ولی این حرکت اثبات‌کننده این تفکر بود.امروز این حرکت زمانی روی می‌دهد که ولیعهد عربستان در انگلیس است و قراردادهای تسهیلاتی میلیاردی منعقد می‌شود و همزمان با آن کسانی در راستای اهداف وهابیت، داعش، سلفی و تکفیری به سفارت جمهوری اسلامی تعرض می‌کنند.

وی گفت:به ظاهر دشمن از مزدوران سیاسی داخلی و جاسوسان وارداتی و نفوذی‌ها ناامید شده که تصمیم به فعال‌سازی گسل‌های فرقه‌ای مانند دراویش گنابادی و شیعه انگلیسی سید صادق شیرازی دارد. این فعا‌ل‌سازی گسل‌های فرقه‌ای یا دراویش ضعف و تغییر تاکتیک دشمن نشان می‌دهد.

جلالی ادامه داد:کار آنها شبیه عمر و عاص در جنگ صفین در لشکر معاویه بود که با نزدیک شدن به شکست، قرآن را سر نیزه کردند. پایین آوردن پرچم جمهوری اسلامی و یا مهدی سردادن مانند قرآن سر نیزه زدن عمر و عاص در برابر امیر مؤمنان(ع) است.

جلالی با بیان اینکه با وجود طراحی چنین برنامه‌ای و فعال‌سازی فرقه‌ها و گسل‌های دراویش افراد کمی توانستند این حرکات نامناسب را انجام دهند گفت:این افراد در انگلیس به تعداد انگشتان دست نمی‌رسند و در کویت و عراق نیز توانستند تعداد کمی را در برابر کنسولگری‌ها جمع کنند و توطئه را به سرانجام برسانند.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید این گسل‌ها را شناسایی و غیر فعال کند بیان کرد: معنا ندارد مرجع خودساخته و قلابی که از خارج کشور ارتزاق می‌کند در داخل کشور از امکانات نظام علیه نظام استفاده کند.

وی افزود: بدون تردید حوزه انقلابی باید واکنش نشان دهد و جامعه مدرسین این مرجع خودساخته قلابی را به مردم معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد:نباید در برابر این جریان منفعل باشیم و به صرف تذکر اکتفا کرد زیرا ممکن است پیامدهای دیگری داشته باشد. جمع کردن دراویش و طرفداران سید صادق پس لرزه‌هایی دارد که می‌طلبد وزارت خارجه هوشندانه‌تر و فعال‌تر عمل کند.

انتهای پیام/ح

فعا‌ل‌سازی گسل‌های فرقه‌ای نشانه ضعف و تغيير تاكتيك دشمن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار