لیگ قهرمانان اروپا؛

تب جهنم اولدترافورد با نبرد شیاطین سرخ و مردان آندلس بالاگرفت/صعود رم در گرو عبور از طلسم شاختار

در ادامه رقابت‌های دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب «سه شنبه» از ساعت ۲۳:۱۵، دو دیدار همزمان برگزار می‌شود.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛در ادامه رقابت های دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سه شنبه شب از ساعت 23 و 15 دقیقه 2 دیدار همزمان برگزار می شود.

منچستریونایتد - سویا/ ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر

شاگردان مورینیو که این روزها پس از شکست دادن چلسی و لیورپول در لیگ جزیره، در آمادگی خوبی به سر می برند، در حالی میزبان سویا اسپانیا هستند که در دیدار رفت موفق به کسب نتیجه تساوی بدون گل شدند.

شیاطین سرخ که امیدی برای کسب قهرمانی در لیگ برتر ندارند، تمرکز خود را بر روی لیگ قهرمانان گذاشته تا بتوانند نتایج مطلوبی را رقم بزنند و تا پایان برای رقابت ها برای کسب قهرمانی بجنگند.

در طرف مقابل شاگردان وینچنتزو مونتلا در لالیگا نتایج سینوسی کسب کردند. آنها در لالیگا در رتبه پنجم جدول رده بندی قرار دارند. آندلسی ها در این فصل از مسابقات اروپا، در تمامی رقابت هایی که حضور داشته عملکرد بسیار مناسبی را ارائه کردند و در بازی رفت مقابل یونایتد نیز تیم برتر میدان بودند و داوید دخئا مانع شکست منچستریونایتد شد.

یونایتد از 9 دیدار اخیر خانگی اش در لیگ قهرمانان مقابل تیم های اسپانیایی فقط یک باخت متحمل شده و پنج پیروزی و سه تساوی کسب کرده است. در طرف مقابل سویا تاکنون در لیگ قهرمانان اروپا، در کشور انگلیس هیچ مسابقه ای را پیروز نشده است.

فقط بارسلونا در این فصل از رقابت های چمپیونزلیگ کمتر از منچستریونایتد گل دریافت کرده است(بارسلونا 2، منچستریونایتد 3). تنها تیمی که بیش از سویا در این فصل از مسابقات اروپایی گل دریافت کرده، تیم پورتو بوده است(پورتو 15، سویا 12).

یونایتد تاکنون 14 بار در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم های اسپانیایی قرار گرفته است، در هر مسابقه بیش از یک گل موفق نشده به ثمر برساند( 7 گل در مجموع).

70 درصد تیم هایی که در بازی رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در خانه حریف به نتیجه تساوی بدون گل دست یافتند، در نهایت موفق به صعود از آن مرحله شدند (21 تیم از 30 تیم) که نشان از شانس بیشتر یونایتد برای صعود از این مرحله دارد.

ترکیب احتمالی منچستریونایتد:

دخئا، یانگ، اسمالینگ، بیلی، والنسیا، مک تومینی، ماتیچ ،رشفورد، سانچز، ماتا و لوکاکو

ترکیب احتمالی سویا:

 ریکو، لنگلت، بانگا، کوریا، انزونزی، ناواس، سارابیا، اسکودرو، موریل، وازکز، مرکادو

 

آاس رم - شاختاردونتسک (1 - 2) _ ورزشگاه المپیکوی شهر رم

 تیم رم که در 2 هفته اخیر نتایج بسیار خوبی گرفته و پس از پیروزی چهار بر دو مقابل ناپولی و سه بر صفر مقابل تورینو به رتبه سوم سری آ رسیده و روزهای خوبی را می گذراند، در مقابل شاختاری قرار می گیرد که با اختلاف شش امتیازی در صدر جدول لیگ اوکراین قرار دارد. جالوروسی در دیدار رفت در سرمای اوکراین ابتدا از حریف پیش افتاد اما نتوانست برتری اش را حفظ کند و در نهایت دو بر یک شکست خورد.

ریک کارسدورپ تنها غایب رم در این مسابقه است. در تیم شاختار نیز داریو سرنا محروم و ماکسیم مالیشف مصدوم است.

شاختار دونتسک چهار دیدار از پنج مسابقه خود را در لیگ قهرمانان اروپا مقابل رم پیروز شده  و تنها در یک مسابقه شکست خورده است. این 2 تیم یک بار دیگر هم در همین مرحله یک هشتم نهایی در فصل 11-2010 به هم برخورد کرده بودند که شاختار با پیروزی شش بر دو در مجموع 2 مسابقه ، راهی مرحله بعد شد.

شاختار تاکنون هفت بار در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته است که در چهار دوره آن موفق به صعود از گروهشان شدند اما بهترین عملکرد آنها مربوط به همان سالی است که رم را در یک هشتم نهایی شکست دادند و به یک چهارم رسیدند.در حقیقت شاختار فقط سه مسابقه از هفت دیداری که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا برگزار کردند را پیروز شده که این سه مسابقه نیز در مقابل رم بوده است.

در طرف مقابل رم از هفت حضور اخیرش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان، 6 بار را در همین مرحله یک هشتم نهایی حذف شده است و در حقیقت آخرین باری که رم به یک چهارم رسید به 10 سال قبل برمی گردد.

در تاریخ مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا، 12 تیم از 23 موردی که بازی رفت را در خانه تیم میزبان 2-1 واگذار کرده اند، در نهایت موفق به صعود شده اند. (52 درصد)

رم هر چهار باری که بازی رفت را در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا واگذار کرده در نهایت حذف شده است.در صورتی که آنها بتوانند شاختار را شکست بدهند، برای سومین بار به مرحله یک چهارم نهایی می رسند.

رم تنها تیمی است که امسال در لیگ قهرمانان اروپا در خانه گل نخورده است. شاختار 7 مورد از 10 بازی خود در زمین تیم های ایتالیایی را باخته است.

 ترکیب احتمالی رم:

آلیسون، مانولاس، فازیو، فلورنزی، کولاروف، دروسی، استروتمن، اوندر، پروتی، ناینگولان و ژکو

ترکیب احتمالی شاختاردونتسک:

پیاتوف، راکیتسکی، اوردتس،بوتکو، ایزمایلی، استپاننکو، فرد، مارلوس، تایسون، برنارد، فریرا

 انتهای پیام/

پیش بازی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار