شکرچی‌زاده خبر داد:

خریداری 100 دستگاه شتاب‌نگار اروپایی/ نصب 50 دستگاه شتاب‌نگار پایش گسل‌های تهران از اردیبهشت

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی گفت: کشور به 3 هزار و 100 دستگاه شتاب‌نگار نیاز دارد که اخیرا 100 دستگاه از کشورهای اروپایی خریداری شده است.

تجهیز سیستم ساختمان سبز در ساختمان‌های کشور/خریداری 100 دستگاه شتاب‌نگاربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه کشور ایران هم اکنون به سه هزار و صد دستگاه شتاب‌نگار نیاز دارد، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر 100 دستگاه شتاب‌نگار از شرکت اروپایی خریداری شده است.

وی، گفت: برای پایش گسل‌های تهران 50 دستگاه شتاب‌نگار با همکاری شهردار تهران از اردیبهشت ماه در تهران نصب می‌شود.

شکرچی‌زاده با اشاره به اینکه گزارش گسل‌های شمال تبریز نهایی شده است، افزود: اطلاعات گزارش گسل‌های شمال تبریز تا پایان امسال به وزارت راه و شهرسازی ارسال و پس از تصویب آن این اطلاعات در نقشه تفصیلی تبریز اعمال می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی، یادآور شد: موقعیت گسل‌های شهرهای مشهد، کرج، تهران تعیین و در حال انجام شدن است.

وی در ادامه از ورود مرکز تحقیقات به بررسی میزان کیفیت نیوجرسی‌های به کار گرفته شده در جاده‌ها خبر داد و افزود: برنامه عملیات ایمنی جاده‌ها تحت عنوان نقشه ایمنی به ریاست جمهوری ارسال شده و این برنامه از سال آینده اجرایی می‌شود.

شکرچی‌زاده با بیان اینکه با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برنامه اعطای گواهینامه فنی به تولیدکنندگان نیوجرسی تصویب و اجرایی شده است، گفت: بر این اساس سازمان راهداری تنها از تولیدکنندگانی که این گواهینامه را داشته باشند باید نیوجرسی مورد نیاز را تأمین کنند.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی، تصریح کرد: با اجرای این عملیات عمر مفید نیوجرسی‌های کشور به 20 سال افزایش پیدا می‌کند.

وی، بیان کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی ارتقای کیفیت ابنیه مورد استفاده در جاده‌های کشور است و برنامه‌های متعددی در این باره در حال تدوین است.

شکرچی‌زاده از ایجاد سیستم ساختمانی سبز به عنوان یک فناوری جدید در حوزه ساختمانی خبر داد و گفت: این سیستم ضد زلزله و ضد حریق است که با استفاده از نانوپلیمرها به اجرا می‌رسد.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی، تأکید کرد: صنعت ساختمان یک صنعت بسیار مهم در اقتصاد کشور به شمار می‌رود و باید زمینه استفاده از فناوری‌های نو در این صنعت فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
حالا اين نيوجرسيا چي هست ؟
آخرین اخبار