اولین سلامتکده و دانشکده طب ایرانی در قم به همت خیران افتتاح شد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در آیین افتتاح اولین سلامتکده و دانشکده طب ایرانی که به همت خیران برگزار شد، محمود خدادوست، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: انفاق و خدمتگزاری به خلق خدا توفیقی است که نصیب هر کس نمی‌شود و هرگونه اقدام خیرخواهانه، به‌خصوص در حوزه سلامت، شایسته قدردانی است.

وی با تاکید بر اقبال روزافزون مردم به استفاده از خدمات طب ایرانی و ورود برخی سودجویان به این عرصه، افزود: برای پاسخ منطقی به نیاز مردم و جلوگیری از هرگونه افراطی‌گری، بزرگنمایی و ادعاهای کاذب در استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی و مکمل، توسعه مراکز آموزشی و درمانی در این حوزه که تحت نظارت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، به عنوان متولی سلامت کشور هستند، امری اجتناب‌ناپذیر است.

ورود خیران حوزه سلامت به عرصه طب ایرانی

مشاور وزیر بهداشت سپس با اشاره به تفاوت عمده این آیین با دیگر آیین‌های افتتاح در حوزه سلامت، گفت: خیران همواره در حوزه سلامت پیشتاز بوده‌اند، ولی این اولین‌باری است که ورود خیری به عرصه طب ایرانی را جشن می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه این اقدام شایسته می‌تواند عرصه خدمتی جدید را به دیگر خیران آماده به خدمت در حوزه سلامت معرفی کند، افزود: طب ایرانی، ریشه در فرهنگ و باور مردم دارد و مبنای آن اصلاح سبک زندگی است و ورود خیران به این عرصه که بر سطح اول خدمات بهداشتی درمانی و حوزه پیشگیری تاکید داشته و مبتنی بر دانش بومی و تاریخ تمدنی کشور است، در چند حوزه، از جمله ارتقای سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌ها، تسهیل دسترسی مردم به خدمات ایمن و موثر طب ایرانی، جلوگیری از ورود سودجویان به این عرصه و کارآفرینی و اشتغال‌زایی، می‌تواند منشا خیر باشد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، در پایان گفت: امیدواریم با اقدام ارزشمند این خیر عزیز، شاهد توسعه مراکز ارائه‌دهنده خدمات منطقی و قانونمند طب ایرانی و مکمل با ورود دیگر خیران به این عرصه که کاملا در راستای سیاست‌های کلی سلامت و اقتصاد مقاومتی و متکی بر ظرفیت‌های بومی کشور است، باشیم.

در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر به امضای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از خدمات و تلاش‌های خیر؛ حاج محمد کریمی ثابت در ساخت سلامتکده و دانشکده طب ایرانی، تجلیل شد.

گفتنی است، اولین سلامتکده و دانشکده طب ایرانی تاسیس شده به همت خیران، در فضایی به وسعت 1600 متر مربع و با اختصاص اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال توسط خیر؛ حاج محمد کریمی ثابت، در ساختمانی شش طبقه احداث شده است که دو طبقه آن ویژه سلامتکده و درمانگاه و سه طبقه آن ویژه آموزش و پژوهش در نظر گرفته شده و طبقه زیرزمین آن نیز به انبار اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار