سازمان محیط زیست در فروردین 96؛

عراق و عربستان منشأ اصلی گرد و غبار خوزستان/ تشریح اقدامات محیط زیست برای بهسازی باغ وحش ها

مهمترین اخبار سازمان محیط زیست در فروردین ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

عراق و عربستان منشأ اصلی گرد و غبار خوزستان/ تشریح اقدامات محیط زیست برای بهسازی باغ وحش هابه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای فروردین ماه سال گذشته سازمان محیط زیست را در این بسته خبری مشاهده کنید.

عراق و عربستان منشأ اصلی گرد و غبار خوزستان/ اجرای طرح آماک با کمک وزرات نفت برای کاهش آلاینده ها در استان خوزستان

مجابی  معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کانون‌های گرد و غبار به وسعت بسیار در کشور عراق و عربستان وجود دارد، به طوری که کشور عراق بالغ بر 8 میلیون هکتار و کشور عربستان بالغ بر 12 میلیون هکتار کانون گرد و غبار دارند و تقریبا منشأ بیش از 85 درصد گرد و غبار وارد شده به ایران این کشورها هستند.

قاچاق خاک در کشور قابل اغماض نیست/ دستگاه‌های مسئول پاسخگو باشند

شمس الله شریعت نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل عدم بازسازی و روند بسیار کند جبران خاک، بی توجهی به قاچاق خاک قابل اغماض نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه پدیده قاچاق در کشور بسیار عادی به نظر می رسد، به طوری که با ادامه این روند شاهد غارت و قاچاق منابع طبیعی کشور نیز هستیم.

شریعت نژاد ادامه داد: اینکه چرا تاکنون با این معضل برخورد جدی صورت نگرفته است را باید مسئولان مربوطه (محیط زیست و منابع طبیعی) پاسخگو باشند.

بسته نوروزی فرودین ماه /////از قاچاق خاک در کشور قابل اغماض نیست تا خزر نفس‌های آخرش را می‌کشد

محیط بانان به تجهیزات جدید مجهز می‌شوند

حمیدرضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: طبق قرارداد 120 میلیارد تومانی که بین سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان برنامه ریزی و بودجه و وزارت دفاع سه ماه پیش منعقد شد، مقرر شد تجهیزات محیط بانان از جمله خودرو، موتورسیکلت، تجهیزات انفرادی محیط بانان، سلاح، مهمات، شوکر، افشانه، جلیقه ضد گلوله، دوربین های مداربسته، دوربین های هوشمند، پوتین، کیسه خواب و دوربین چشمی تا خرداد امسال تحویل سازمان حفاظت محیط زیست و محیط بانان شود.

بسته نوروزی فرودین ماه /////از قاچاق خاک در کشور قابل اغماض نیست تا خزر نفس‌های آخرش را می‌کشد

کاهش ۲۶ درصدی جرایم زیست محیطی در نوروز

سرهنگ حمیدرضا خیل‌دار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  با بیان اینکه به منظور تامین حفاظت مناطق تحت مدیریت و خدمت رسانی به هموطنان عزیز ۴۵۰۰ نیرو اعم از محیط بانان و کارکنان ستادی استان‌ها بکارگیری شد، افزود: نیرو های محیط بان در پایگاه های ثابت ۴۳۰، در پایگاه های سیار ۱۸۵، گشت پیاده ۹۵۰، گشت موتوری ۸۳۰ و گشت خودرویی ۴۹۵ نفر در ایام نوروز فعال بودند.

افزایش 6 برابری روزهای پاک و کاهش 50 درصدی روزهای ناسالم در پایتخت

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش حدود 6 برابری روزهای پاک و کاهش حدود 50 درصدی روزهای ناسالم در پایتخت طی سال‌های 92 تا 95 خبر داد.

تغییر مسیر سامانه ریزگردها به سمت کویت/ وضعیت هوای اهواز سالم است

احمد رضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه پیش بینی ورود این سامانه به استان خوزستان درست نبود و با تغییر مسیر سامانه به سمت کشور کویت دیگر شهرهای جنوبی کشور از جمله اهواز درگیر وقوع پدیده ریزگردها نشدند.
وی افزود: کانون‌های پراکنده گرد و غبار در داخل کشور در مسیر هندیجان، جنوب استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان بر اثر خشکسالی های چند سال اخیر و همچنین بحران ناشی از عدم رعایت حق آبه  تالاب‌ها شکل گرفته است.

خزر نفس‌های آخرش را می‌کشد

اسماعیل مهاجر مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان گلستان اظهار داشت: وضعیت دریای خزر مانند سابق است و عقب نشینی‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیر کل محیط زیست استان گلستان در ادامه افزود: علت اصلی عقب نشینی دریای خزر رودخانه ولگای روسیه است که 90 درصد آب دریا از این رودخانه تأمین می شود، چراکه بستر این رودخانه یک دره بسته است و با کاهش آب رودخانه آب دریا هم به مراتب کاهش می‌یابد و هر زمان که آب زیادی وارد آن شود، آب دریا نیز زیاد می شود.

بسته نوروزی فرودین ماه /////از قاچاق خاک در کشور قابل اغماض نیست تا خزر نفس‌های آخرش را می‌کشد

اولویت کاری پژوهشکده باید پژوهش‌های کاربردی باشد/مبادله 20 تفاهم نامه همکاری های زیست محیطی با سایر کشورها

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این بازدید با ابراز خوشحالی از راه اندازی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار برغم مخالفت هایی که وجود داشت، اظهار داشت: این پژوهشکده اهمیت راهبردی برای سازمان حفاظت محیط زیست دارد و باید از همه ظرفیت ها برای توانمندسازی این سازمان استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت کاری پژوهشکده محیط زیست پژوهش های کاربردی است، افزود: این پژوهشکده باید بازوی پژوهشی برای سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه سیاست ها و رویکرد ها در بخش کلان باشد.

تشریح اقدامات محیط زیست برای بهسازی باغ وحش ها / تداوم نظارت مستمر و بی اغماض بر فعالیت باغ وحش ها

تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: با اعمال محدودیت ها در خرید، فروش، ورود، صدور، معاوضه، مبادله، دریافت و اهدا هر نوع جانور وحشی برای واحدهای بدون مجوز، به نوعی انجام اصلاحات و اخذ مجوز برای واحدها ضروری و لازم الاجرا شده است. وی ادامه داد: تمامی این این موارد به عنوان اهرم هایی در جهت سوق دادن واحدها به سمت ساماندهی و اخذ مجوز به کار بسته و تلاش بر این است که باغ‌های وحش کشور گونه به گونه و گام به گام به سمت بهینه و ایده آل شدن پیش بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار