کشف یک پیکره فلزی انسانی مربوط به دوره اورارتویی در چایپاره

فرمانده ناحیه مقاومت بسبج چایپاره گفت:نیروهای اطلاعات سپاه چایپاره در یک معامله صوری از دو قاچاقچی اشیای عتیقه یک مجسمه فلزی پیکره انسانی کشف کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سرهنگ حیرانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چایپاره گفت: نیروهای اطلاعات سپاه چایپاره در یک معامله صوری از دو قاچاقچی اشیای عتیقه که اهل چایپاره بودند یک مجسمه فلزی پیکره انسانی کشف کردند .

وی در تشریح این خبر افزود:شب گذشته کارکنان اطلاعات سپاه موفق شدند پس از چند روز چانه زنی بر سر قیمت یک شی عتیقه ، عتیقه فروشان را بر سر قرارآورده و در حین انجام معامله آنان را دستگیر و این پیکره را از آنان ضبط نمایند .

سرهنگ حیرانی گفت:این شی عتیقه بصورت یک نیم تنه انسانی و سر یک انسان دیگر در دستش میباشد و بر روی بازوی آن علایم خط میخی ثبت شده است که احتمالا نشانگر یک آیین دینی و یا آیین اجتماعی است که فقط قسمتی از نیم تنه بالایی آن بدست آمده است .

وی اظهار داشت:سودا گران گنج این مجسمه فلزی را از نزدیکی قلعه اورارتو یی بسطام بدست آورده بودند و ظاهرا بیش از 5 ماه  برای فروش آن دنبال مشتری بودند که ماموران اطلاعات پس از آگاهی از موضوع وارد معامله صوری به ارزش 500 میلیون تومان میشوند که در حین انجام معامله این دو شخص دستگیر میشوند .

سرهنگ حیرانی گفت:این شی عتیقه و قاچاقچیان در اختیار مقامات قضایی چایپاره قرار گرفته اند تا هم اصالت عتیقه مشخص شود و هم قاچاقچیان سزای عمل خود را ببیند.

انتهای پیام/م

پیکره فلزی انسانی مربوط به دوره اورارتو یی در چایپاره کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.