آیت‌الله علوی گرگانی:

در پرداخت وام توسط بانک‌ها باید تدابیری اندیشیده شود

مرجع تقلیدشیعیان گفت:درمسئله پرداخت وام توسط بانک‌هابایدتدابیری اندیشیده شودکه وام‌ بلندمدت با نرخ پایین پرداخت شود.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان و مدیر امور شعب بانک تجارت استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به وظیفه خطیر بانکداری و ادای دین نسبت به این مسئولیت بیان کرد: اعمال شما در گروی کار و اقدام خودتان است و عمل شایسته نتیجه ایمان است.

وی با تأکید بر توجه به مسئولیت‌ها در زمان تصدی‌گری پست‌ها اظهار داشت: باید در زمان خدمت توجه ویژه‌ای به نیازمندان داشته باشید، چراکه در شرایط فعلی جامعه با توجه به رکود و نبود درآمدهای لازم، زندگی برای مردم با مشکلاتی روبرو شده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با انتقاد از دریافت مبالغی به‌عنوان دیرکرد توسط بانک‌ها، عنوان کرد: در مسئله دیرکرد باید قوانین کشور موردبازنگری و تجدیدنظر قرار گیرد و در این زمینه صرفاً مبلغ اندکی اضافه بر دین از متقاضیان دریافت شود.

مرجع تقلید شیعیان پرداخت وام توسط بانک‌ها را گره‌گشای برخی از مشکلات مردم دانست و بیان کرد: در مسئله پرداخت وام توسط بانک‌ها باید تدابیری اندیشیده شود که وام‌هایی بلندمدت با نرخ پایین پرداخت شود تا شاید گره‌ای از مشکلات مردم را باز کند.

وی افزود: اگر افرادی ازنظر اقتصادی دچار مشکلات بوده و توانایی پرداخت به‌موقع وام را نداشته باشند باید به آن‌ها در بازپرداخت اقساط مهلت داده شود تا از این طریق بخشی از گرفتاری‌ها و مشکلات فرد برطرف شود.

انتهای پیام/ الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار