گزارش سازمان ملل درباره سوءرفتار جنسی صلح‌بانان این سازمان در سال ۲۰۱۷

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد در سال ۲۰۱۷  این نهاد ۱۳۸ مورد گزارش سوءرفتار جنسی علیه صلح‌بانان خود دریافت کرده است.

گزارش سازمان ملل درباره ادعای سوءرفتار جنسی علیه صلح‌بانان این سازمان در سال 2017به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایم، سازمان ملل اعلام کرد این سازمان 138 گزارش سوءرفتار و سوءاستفاده جنسی را دریافت کرده است که در برخی از این موارد چندین عامل و قربانی وجود دارد و بیش از 40 درصد گزارش‌های سوءاستفاده جنسی مربوط به ماموریت‌های صلح‌بانان سازمان ملل می‌شود.

سازمان ملل سال‌های متمادی است که به علت گزارش‌های مربوط به تجاوز جنسی به کودکان و دیگر سوءاستفاده‌های جنسی توسط صلح‌بانان این سازمان بویژه در جمهوری آفریقای مرکزی و کنگو کانون توجه بوده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: اعلام 62 اتهام سو‌ءاستفاده جنسی علیه پرسنل مستقر در 10 عملیات صلح‌بانی و یک عملیات سیاسی نسبت به 104 مورد سال 2016، کاهش نشان می‌دهد.

گوترش افزود: 75 پرونده مربوط به پرسنل سایر نهادهای سازمان ملل است و از جمله آن می‌توان به ۲۵ مورد اتهام علیه سازمان‌های اجرا کننده برنامه‌های سازمان ملل متحد اشاره کرد. این موارد نسبت به اتهامات مشابه در سال 2016 که 42 مورد بود، افزایش نشان می‌دهد.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: تمام کسانی که تحت پرچم سازمان ملل فعالیت دارند، نباید مرتکب سوءرفتارهای جنسی شوند. مقابله با این روند صعودی همچنان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های من برای سال ۲۰۱۸ خواهد بود و همزمان کمک و قدرتمند کردن کسانی که هدف این نوع اقدامات فجیع بودند، در دستور کار این نهاد قرار دارد.

سال گذشته گوترش یک استراتژی جدید برای مقابله با سوءاستفاده و استثمار جنسی از سوی کارکنان و صلح‌بانان سازمان ملل اعلام کرد. او در این گزارش گفت که آن استراتژی در حال به نتیجه رسیدن است.

گوترش در گزارشی به مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سوء رفتار جنسی همچنان ادامه دارد و سبب آسیب و اندوه افرادی می‌شود که ما متعهد به حمایت از آنها هستیم. این استراتژی برای پیشگیری و مسئولیت‌پذیری، اساسا خواستار تمرکز روی قربانیان است.

در سپتامبر گذشته گوترش با برگزاری نشستی از سران 193 کشور عضو سازمان ملل خواست تا توافق داوطلبانه پیشگیری از سوءاستفاده جنسی را امضاء کنند.

گوترش در ادامه افزود اطلاعات مربوط به سال گذشته نشان می‌دهد که 41 مورد از 62 مورد ادعا علیه پرسنل صلح‌بان این سازمان بوده است. وی افزود این اطلاعات نشان می‌دهد از مجموع 130 قربانی، 21 دختر و 109 زن بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار