در نوروز 97؛

دست یاری دانشجویان جهادگر به مناطق محروم می رسد

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان از سفر 950 دانشجوی جهادگر خوزستانی در قالب 35 گروه جهادی طی نوروز 97 به مناطق محروم استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهمن شهریاری، مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به اعزام 950 دانشجوی جهادگر از استان به مناطق محروم خوزستان بیان داشت: این گروه‌های جهادی در 3 بازه زمانی 10 روزه، 3 روزه و یک روزه اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: اعزام های 10 روزه مختص ایام نوروز و تابستان هستند.

شهریاری به ارائه کمک و کار یدی توسط دانشجویان بسیجی و غیربسیجی در قالب گروه‌های جهادی اشاره کرد و اذعان داشت: کارهای عمرانی شامل؛ ساخت خانه، مدرسه، خانه بهداشت، رنگ ‌آمیزی، ترمیم، تعمیر، شعارنویسی و کار فرهنگی از جمله اقدامات دانشجویان گروهای جهادی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان با بیان اینکه در روستاها فقر اطلاعات عمومی نسبت به رعایت بهداشت وجود دارد، افزود: گروه های دیگر خدمات بهداشتی و مشاوره‌های خانواده ارائه می دهند و یک واحد دندانپزشکی و چند پزشک متخصص در مناطق مستقر خواهند شد و دانشجویان دختر رشته پرستاری و بهداری با برگزاری کلاس در این مناطق نسبت به بالا بردن آگاهی مردم اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال 35 گروه جهادی در قالب 8 قرارگاه جهادی و 950 دانشجوی جهادگر سازماندهی شده‌اند اظهار داشت: این گروه‌ها با توجه به شرایط فصلی، به شهرهای جنوب و جنوب غرب استان از جمله اندیمشک، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه، خرمشهر، آبادان، شادگان و ماهشهر اعزام می‌شوند و برخی از این گروه‌ها 2 پروژه را اجرا می نمایند.

بهمن شهریاری اظهار کرد: تفاوت امسال با سال گذشته این است که با برنامه‌ ریزی که با کمک سازمان بسیج مستضعفین تحت عنوان طرح اعتلای بسیج انجام شده است، بتوانیم در یک منطقه به مدت 4 سال بمانیم تا پروژه‌ها انجام شوند و حرکت‌های جهادی در منطقه به مدت 4 سال ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/گ

دانشجویان جهادگر در نوروز 97 به مناطق محروم می روند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.