در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آمادگی کامل استان اصفهان برای پذیرایی از مسافران نوروزی/ هیچ غیر فرهنگی در مدارس مستقر نمی‌شود

اصفهان با ظرفیت اسکانی بالغ بر ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار نفر، آمادگی کاملی برای پذیرایی از مسافران نوروزی دارد.

آمادگی کامل استان اصفهان برای پذیرایی از مسافران نوروزیکامران هارونی، کارشناس مسئول گردشگری و مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان، درباره فعالیت‌های این ستاد در ایام نوروز، به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان همانند سال گذشته خدمات متفاوتی را در نوروز ۹۷ برای مهمانان و مسافرانی که از اقصی نقاط کشور به استان اصفهان عزیمت می‌کنند، در نظر گرفته است. ایجاد این ستاد یکی از ضروری‌ترین فعالیت‌ها برای ساماندهی، نظارت، هدایت، راهنمایی و برآورد نیاز مسافران در پرترددترین روز‌های سال است. شعار ما همه‌مکانی، همگانی و همه‌زمانی کردن سفر در طول سال است. ستادمان دائمی است و با مصوبه هیئت وزیران شکل گرفته است. این ستاد در استان اصفهان با ریاست استاندار شکل گرفته و دبیر آن نیز مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان است.

وی افزود: ما در ۲۴ شهرستان ستاد‌های متناظر را با ریاست فرمانداران داریم. کمیته‌هایی که ما در ۲۴ شهرستان ستاد‌های متناظر را داریم. کمیته امور حمل و نقل، کمیته فرهنگی اجتماعی، کمیته امور انتظامی و ایمنی، کمیته کنترل بازار و خدمات عمومی، کمیته اسکان و رفاه، کمیته بهداشت و درمان، کمیته پیشگیری از حوادث امداد و نجات و کمیته مدیریت راه و امور زیربنایی زیرمجموعه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان هستند. البته در شهر اصفهان ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان نیز به ریاست شهردار شکل گرفته است. نمایندگانی هم از دستگاه‌ها و نهاد‌های دادگستری، هلال احمر، راهبر، تعزیرات حکومتی، صدا و سیما، امور شهری استانداری، امور روستایی استانداری، حمل و نقل و ترافیک استانداری، پلیس راه، دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و مجمع عمومی امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان واوقاف و امور خیریه از اعضای ستاد هماهنگی سفر استان اصفهان به حساب می‌آیند. این امر در خصوص شهرستان‌ها هم مصداق پیدا می‌کند.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان اظهار کرد: هم‌اکنون به طور کلی در ۲۴ شهرستان استان اصفهان، نزدیک به ۲۵ هزار نفر برای پذیرایی از مسافران نوروزی فعال هستند و ما امسال ان شاءالله در مقوله اسکان، ظرفیتی بالغ بر ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار نفر داریم و در سال گذشته رتبه اول کشوری را در خصوص اسکان فرهنگیان به خود اختصاص دادیم. ما امسال برای اولین بار در کشور چادرخواب‌ها در پارک‌ها و فضای باز را به طور کلی حذف کردیم و کمپ باغ فدک را در اصفهان طراحی کردیم که به مسافران خدمات ارائه دهد. همه زائرسرا‌ها و بقاع متبرکه را نیز برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده کردیم و اقامتگاه‌های بوم گردی، هتل‌ها، مناطق نمونه گردشگری و مهمان پذیر‌ها نیز آمادگی کامل دارند تا از مسافران نوروزی پذیرایی کنند.

هارونی ادامه داد: هم اکنون ظرفیت کل اقامت رسمی در استان اصفهان که همان تأسیسات گردشگری هستند، بیش از ۲۵ هزار نفر است و مدارس آموزش و پرورش استان نیز آماده هستند. خوابگاه‌ها و ورزشگاه‌ها نیز آماده شده اند تا در شب‌های پیک سفر، خدمات لازم را به مسافران ارائه دهند. ما ۱۲۵ هتل، حدود ۶۵ مهمانپذیر و ۲۷۰ اقامتگاه بوم گردی داریم.

وی اظهار کرد: در شهر اصفهان هم ۷ ستاد هدایت و اسکان داریم و این ستاد‌ها که در ورودی‌های شهر مستقر شده اند، با ارائه خدمات اسکان و ایمنی مسافران را برای بحث‌های اسکان و ... راهنمایی می‌کنند.۶ ستاد آموزش و پرورش نیز در شهر اصفهان داریم و همچنین ۳۴ پایگاه و خانه معلم در شهرستان‌های دیگر داریم. امسال نزدیک به ۱۲۰۰ مدرسه آماده پذیرایی از فرهنگی‌ها هستند و هیچ غیر فرهنگی در مدارس مستقر نمی‌شود؛ زیرا هتل‌ها و مهمان‌پذیر‌ها سرمایه گذاری زیادی برای پذیرایی از آن‌ها کرده اند و در صورت تکمیل ظرفیت هتل‌ها، مسافران را به اقامتگاه‌های غیر رسمی هدایت می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

تشریح برنامه های ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار