موسیقی در فروردین ۹۶؛

انتشار قطعه جديد مهران مديری به ياد رفيق ديرينه‌اش/ احسان خواجه اميری با داركوب خواند!

در فروردين ۹۶ ، قطعه غم انگيز «يارتويی» با صدای مهران مديری منتشر شد.

انتشار قطعه جديد مهران مديری به ياد رفيق ديرينه‌اش/ احسان خواجه اميری با داركوب خواند!به گزارش خبرنگار  حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال كه نو می شود، اهالی هر حوزه به مرور اتفاقات و رويدادها و دستاوردهای‌كاری خود می پردازند. حوزه موسيقی كشورمان هم در سال ۹۶ خالی از اتفاقات نبود. ما در اين گزارش مروری خواهيم داشت بر مهمترين اتفاقات موسيقی در فروردين ماه سال ۹۶.

* در فروردین ۹۶، اهالی موسیقی آرام آرام فعالیت های توليدی خود را آغاز کردند. شاید مهمترین اتفاق این ماه انتشار قطعه «یار تویی» با صدای مهران مدیری بود. این قطعه را مدیری برای بازیگر مشهور عارف لرستانی خواند. موسیقی این آهنگ فضای آکوستیک و الکترونیک و کُرال تلفیق شده است و میکس و مسترینگ آن توسط پیمان حاتمی انجام شده است. در تولید این اثر هنرمندانی چون آتنا اشتیاقی، پریسا دلفانی، مهگل صفدری، عماد عامر کاشی حضور داشتند. قطعه «یار تویی» مهران مدیری با موسیقی مهیار علیزاده ساخته شد.

شايان ذكر است؛ عارف لرستانی که صبح شنبه ۲۶ فروردین بر اثر سکته قلبی درگذشت، سابقه بازی در چندین مجموعه تلویزیونی به کارگردانی مهران مدیری را داشت.

در این ماه ارکستر ملی ایران با رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی نشست خبری برگزار کرد و از برنامه های سال گفت. البته این ارکستر با محمد معتمدی و سالار عقیلی نیز در سانس های مختلف اجرای موسیقی داشته است. در این نشست بیان شد که با برنامه ریزی های انجام شده، مشکلی برای اجرای انواع موسیقی ها وجود ندارد.

آلبوم دوراهی با صدای محمود آذش منتشر شد. این آلبوم شامل هشت قطعه موسیقی با آهنگسازی هنرمندانی چون محمدرضا چراغعلی، امین بانی، محمود آذش، علی بروجردی و با صدای محمود آذش است. از ویژگی‌های این آلبوم می‌توان به ترانه‌های استفاده شده در آن اشاره كرد كه توسط شاعران مطرح و شناخته شده كشور از جمله از علیرضا قزوه، اهورا ایمان، آرش فرزام‌صفت، محمدجواد آسمان، امیر اكبرزاده، رضا نیكوكار، عباس محمدی و محمدحسن جمشیدی سروده شده است كه این ویژگی آلبوم «دو راهی» را از سایر آلبوم‌های دیگر متمایز كرده است. شایان ذكر است كه این آلبوم توسط مركز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.

* گروه موسيقی «دارکوب» که در روزهای انتهایی سال 95 تک آهنگ «منِ دیوانه» را با حضور افتخاری احسان خواجه‌امیری در فضای مجازی منتشر کرد و با استقبال جالب توجه مخاطبان موسیقی نیز روبرو شد، در بهار در دو سانس کنسرت «ده سالگی گروه دارکوب» را روی صحنه برد که برای این اجرا برنامه ریزی و تمهیدات ویژه‌ای از سوی اعضای این گروه تدارک دیده شد.

* نخستین جلسه مجمع سالیانه انجمن موسیقی ایران پیرو اساسنامه این انجمن در خصوص برگزاری مجمع سالیانه و ارائه گزارش و ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر استان‌ها با مرکز برگزار شد. این انجمن برای پیشرفت هر چه بیشتر موسیقی و توجه به پیشکسوتان برگزار شد.

انتهای پیام/

موسيقی ايران در فروردین ۹۶ چگونه گذشت؟

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار