آمادگی موزه‌های گلستان برای نوروز ۹۷

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از آمادگی موزه‌های استان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ ابراهیم کریمی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در استان ۹ موزه در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، طبیعی و مردم‌شناسی داریم که آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

وی افزود: این موزه‌ها شامل میراث جهانی گنبد قابوس، کاخ‌موزه گرگان، موزه صنایع دستی گرگان، موزه سنگ و باستان‌شناسی گرگان، موزه تاریخ طبیعی علی‌آبادکتول، موزه مردم‌شناسی گمیشان، موزه مردم‌شناسی آزادشهر، موزه مردم‌شناسی مینودشت و موزه فرش گنبدکاووس است.

کریمی اضافه کرد: گردشگران همچنین می‌توانند از موزه سنگ آمتیست که اولین موزه تخصصی سنگ، گوهر، کانی و فسیل شمال کشور با مجموعه‌ای از کانی‌ها و فسیل‌های موجود از بیش از ۲۵ کشور دنیا که دارای سن‌های یک تا ۴۰۰ میلیون ساله هستند نیز بازدید کنند.

وی در ادامه گفت: نخستین و تنها موزه صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان نیز در خانه تاریخی امیرلطیفی واقع در بافت تاریخی گرگان به معرفی رشته‌ها، محصولات و مشاغل مرتبط صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان می‌پردازد و در این موزه، برخی از آثار استاد علیرضا اکرمی از خوشنویسان کشور در معرض دید علاقمندان قرار داده شده است.

کریمی افزود: روز سه شنبه مورخ ۲۹ اسفند ۹۶ موزه‌ها و اماکن وابسته تا ساعت ۱۵ بعدازظهر و از روز چهارشنبه اول فروردین ۹۷ این موزه‌ها و اماکن از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ شب برای بازدید مسافران، گردشگران و عموم مردم فعال است.

وی اضافه کرد: اطلاعات مربوط به آدرس و مشخصات جغرافیایی این موزه‌ها در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ق
 
 

آمادگی موزه‌های گلستان

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار