رئیس دانشگاه تهران خبر داد؛

ارتقای تخصیص بودجه پژوهشی در دانشگاه تهران

نیلی احمدآبادی از تصویب تبصره‌ای برای بهبود روند تخصیص بودجه‌ پژوهشی در دانشگاه تهران خبر داد.

ارتقای تخصیص بودجه پژوهشی در دانشگاه تهرانمحمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توجه به موضوع پژوهش در دانشگاه اظهار کرد: امسال دانشگاه تهران برای اولین بار تبصره‌ای با هدف حل مسائل پژوهشی در میان دانشجویان را به مجلس ارائه داد که خوشبختانه مورد تائید و تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این تبصره اقدامی نوآورانه است که دانشگاه به طوری جدی وارد قانون‌گذاری آن شده است و می‌توان آن را از راهکارهای موثر برای تعامل میان دانشگاه و جامعه دانست.

رئیس دانشگاه تهران اظهارکرد: در این تبصره مقررشده است که دستگاه‌های دولتی موظف هستند حداقل 40 درصد از بودجه خود را به دانشگاه‌ها اختصاص دهند و ازطرفی دیگر دانشگاه‌ها هم باید 60 درصد اعتبار خود را به دانشجویان دکتری و پژوهشگران که قرار است در این زمینه فعالیت کنند، اختصاص دهند.

نیلی گفت: این تبصره می‌تواند بخشی از مسائل مربوط به جامعه را حل کند؛ از طرفی  با تصویب این قانون موضوع  پژوهش در دانشگاه‌ تاحدی برطرف خواهد شد و امیدواریم هرچه سریع‌تر این قانون اجرایی شود تا تحول بزرگی را در دانشگاه شاهد باشیم.

انتهای پیام/

تلاش برای تسهیل اقدامات پژوهشی در دانشگاه تهران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار