رویترز نوشت کاهش میزان خرده‌فروشی در آمریکا برای سومین ماه پیاپی، بیانگر کندی رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی است.

کاهش میزان خرده‌فروشی در آمریکا برای سومین ماه پیاپی/احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رویترز با انتشار مطلبی در پیاگاه اینترنتی خود نوشت در ماه فوریه، میزان خرده‌فروشی در آمریکا برای سومین ماه پیاپی، کاهش یافت. این مسئله که به سبب کاهش خرید وسایل نقلیه موتوری و دیگر اقلام گرانقیمت توسط خانوارهای آمریکایی است، بیانگر کاهش رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی است.

در ادامه گزارش رویترز آمده است علی رغم بروز نشانه هایی مبنی بر کاهش مخارج مصرف کنندگان آمریکایی، فشار تورم با نرخ ثابتی در حال افزایش است. بنابراین پیشی بینی می شود بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در روزهای آتی، نرخ بهره را افزایش دهد.

گزارش رویترز می افزاید در ماه فوریه، قیمت های تولیدکننده با نرخ ثابتی در حال افزایش بوده که دلیل آن افزایش چشمگیر هزینه اقامت در هتل، نرخ بلیت شرکت های هواپیمایی، هزینه خدمات درمانی در بیمارستان ها و دیگر خدمات است.

وزارت بازرگانی آمریکا می گوید نرخ خرده فروشی در این کشور در ماه گذشته میلادی (فوریه) یک دهم درصد کاهش یافت. بازنگری داده های مربوط به ماه پیش از آن (ژانویه) نیز نشان می دهد که نرخ خرده فروشی در این ماه (برخلاف گزارش های قبلی که بیانگر کاهش 0.3 درصدی بود) یک دهم درصد کاهش داشته است. این نخستین بار از آوریل سال 2012 میلادی است که میزان خرده فروشی در این کشور برای سومین ماه پیاپی کاهش داشته است.

در ادامه این گزارش آمده است اقتصاددانان در یک نظرسنجی که توسط رویترز برگزار شد، رشد 0.3 درصدی را برای نرخ خرده فروشی در ماه فوریه (نسبت به مدت مشابه سال 2017) پیش بینی کرده بودند؛ با این حال، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی (فوریه 2017) رشد 0.4 درصدی داشت.
انتهای پیام/

کاهش خرده فروشی و کندی رشد اقتصادی در آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار