رند پل به عنوان اولین سناتور جمهوری‌خواه در اظهاراتی با معرفی رئیس سازمان جاسوسی سیا به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، رند پل - سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا - در یک سخنرانی گفت: تعجب می‌کنم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا فردی را برای تصدی وزارت خارجه معرفی کرد که از تغییر نظام در ایران حمایت و در این راستا تلاش کرده است.

وی به عنوان اولین سناتور جمهوری‌خواهی که علنا مخالفت خود را با گزینه پیشنهادی ترامپ برای جایگزینی رکس تیلرسون نشان داده است، تصریح کرد: «امروز می‌خواهم اعلام کنم که هم با نامزدی مایک پمپئو (برای تصدی وزارت امور خارجه) و هم با نامزدی جینا هاسپل (برای تصدی ریاست سازمان سیا) مخالف هستم. آنچه که من را متحیر می‌کند این است که ترامپ فردی را برای تصدی وزارت خارجه معرفی کرده که از تغییر نظام در ایران حمایت کرده است.»

سناتور رند پُل همچنین گفت: در خصوص معرفی جینا هاسپل، باید بگویم از این مسئله ناراحت هستم که وی در جریان اداره زندانی به نام «سایت سیاه» در تایلند مشارکت داشته است. (اینجا)

این سناتور جمهوریخواه در ادامه، جملاتی را به نقل از یکی از بازجوهای زندان موسوم به «سایت سیاه» در تایلند که در آنجا زندانیان شکنجه می‌شدند، بیان کرد. این بازجو گفت جینا هاسپل از شکنجه ابو زبیده از طریق "القای حس غرق شدن" اظهار شعف کرده است.

رند پُل همچنین افزود: «من خیلی تعجب می‌کنم که فردی این زن را به عنوان رئیس سیا در نظر بگیرد. بنابراین مخالفت من با هاسپل به خاطر مشارکت مستقیمش در بازجویی‌ها و لذت زیاد او از شکنجه افراد است.»

گفتنی است ترامپ روز سه‌شنبه در یک اقدام غیرمنتظره، رکس تیلرسون را از وزارت خارجه برکنار و مایک پمپئو رئیس سازمان جاسوسی سیا را به عنوان جایگزین او معرفی کرد. او همچنین برای اولین بار یک زن به نام جینا هاسپل را به عنوان رئیس جدید سیا پیشنهاد داد.

با توجه به برتری ضعیف (51 به 49) جمهوری‌خواهان در مجلس سنا، چنانچه علاوه بر رند پل یک سناتور جمهوری‌خواه دیگر با انتصاب مایک پمپئو مخالفت کند، او رای لازم را برای حضور در این پست کسب نخواهد کرد. البته مشروط بر اینکه تمام 49 سناتور دموکرات نیز در جلسه بررسی صلاحیت به او رای منفی بدهند.

انتهای پیام/

مخالفت رند پل با معرفی رئیس سیا برای تصدی وزارت خارجه آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار