رئیس پلیس راه استان یزد؛

شروع طرح نوروزی پلیس راه در استان یزد/ رانندگان نکات ایمنی و راهنمایی و رانندگی رعایت کنند

رئیس پلیس راه استان یزد بر همکاری رانندگان برای رعایت مقررات و همکاری با پلیس در استان تاکید کرد.

رئیس پلیس راه استان یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:طرح نوروزی پلیس راه استان یزد امروز ۲۴ اسفند همزمان با سراسر کشورآغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۷  با حضور فعال پلیس در مناطق حادثه خیز و جاده‌های اصلی ادامه دارد.

سرهنگ احمد مظفری افزود: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ازسوی رانندگان و احترام به قانون در کاهش تصادف و جلوگیری از حوادث بسیار موثر است.

وی بر همکاری رانندگان برای رعایت مقررات و همکاری با پلیس در استان تاکید کرد.

طرح نوروزی پلیس راه استان یزد امروز پنجشنبه با حضور تعدادی از مسوولان و دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در ۱۰ شهرستان استان آغاز شد.

استان یزد افزون بر ۶ هزار اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از آن با عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان یاد می‌شود.

 شهریزد ۷۴۳ هکتار بافت تاریخی دارد که حریم آن پنج هزار هکتار وسعت دارد و این شهر علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملی، در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد ،یونسکو، ثبت شد.

یزد در تعطیلات نوروزی مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است، پیش بینی شد که ۱.۵ میلیون نفر از بنا‌های تاریخی و فرهنگی استان یزد در ایام نوروز بازدید کنند.

روزانه حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده‌های استان یزد تردد می‌کنند.

استان یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه‌های آن هزار و ۲۶۷ کیلومتر جزو راه‌های شریانی و ملی است.

یزد در بحث طول راه‌های شریانی رتبه ۱۰ کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه ۱۴، طول راه‌های فرعی در جایگاه ۱۵ و طول راه روستایی رتبه ۲۲ کشوری را داراست.

انتهای پیام/ ی

طرح نوروزی پلیس راه استان یزد از امروزآغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.