در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

رایگانی:طرح ویژه نظارت نوروزی تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه دارد/میرآخورلو: واردات تخم‌مرغ کار سختی است و از هر جایی نمی‌توان آن را تامین کرد

بررسی بازار شب عید موضوع گفتگوی ویژه خبری 24 اسفند ماه بود.

گفتگوبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر پشتیبانی امور دام کشور، معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کننده ۲۴ اسفند ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی بازار شب عید پرداختند.

شهرام میرآخورلو معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کننده در ابتدا با اشاره به اینکه حجم تخلفات به گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور و عدم درج قیمت و مرتبط می‌شود، گفت: در مورد میوه، نان و گوشت بیشترین شکایات را داریم و از سوی دیگر در حوزه خدمات شکایت مربوط به حمل و نقل و امور تعمیرگاهی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد کسانی که با سامانه ۱۲۴ تماس می‌گیرند از عملکرد ما راضی هستند، اظهار داشت: ماهانه ۱۵ هزار شکایت در سامانه ۱۲۴ ثبت می‌شود لذا ۲ هزار و ۹۰۰ نفر بازرس در قالب طرح تشدید در حال انجام فعالیت هستند.

معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کننده با اشاره به اینکه در شهر تهران متولی کنترل سامانه ۱۲۴ بنده هستم، افزود: امکان حضور در محل تخلف در مدت ۴۵ دقیقه در شهر تهران و در شهرستان‌ها تا ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کننده با اشاره به اینکه در سال ۹۶ میزان بازرسی‌ها ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: تاریخ مصرف گوشت سبب گله مندی مردم شده است لذا تلاش کردیم تا در زمینه واردات سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.

میرآخورلو با اشاره به اینکه انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کننده جایگاه ویژه‌ای دارند، افزود: انجمن ما در قالب انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننده است که ساختار خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه متناسب با شرایط بازار‌های مختلف باید اقدامات ویژه انجام شود، ادامه داد: میزان تقاضا در برخی از کالا‌ها در طرح نوروز و طرح بازگشایی مدارس افزایش پیدا می‌کند.

معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کننده با اشاره به اینکه بازار مملو از کالای قاچاق نیست، خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق اقدامات مناسبی انجام شده لذا بازار پرریسک است.

میرآخورلو اظهار داشت: وار دات تخم‌مرغ کار سختی است و از هر جایی نمی‌توان آن را تامین کرد، سال ۹۵ سال خوبی در حوزه میوه نبود، اما سال ۹۶ میوه به خوبی تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از هتل‌ها تخفیفات ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند، گفت: به منظور رعایت حقوق مصرف کننده بلیط چارتری حذف خواهد شد، در مورد آژانس‌های هواپیمایی با کسانی که در مورد بلیط هواپیما گران فروشی داشتند برخورد‌های لازم انجام می‌شود.

حمید ورناصری مدیر پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به اینکه قیمت کیلویی تخم مرغ الان ۷۷۰۰ است، گفت: در بحث تخم مرغ از یک هفته گذشته تاکنون روند نزولی قیمت را شاهد هستیم لذا با توجه به شرایط بیماری و تامین تخم مرغ از محل واردات قیمت فعلی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه دوره زمانی ماندگاری گوشت‌های وارداتی 7 روز و برای گوشت‌های تازه ۷۲ ساعت در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: قیمت گوشت گوسفندی و گوساله از ابتدای سال تاکنون روندی ثابت داشته است.

ورناصری با بیان اینکه آرامش نسبی در بازار حاکم است و این حاصل حرکت جمعی همه بخش‌ها است، اظهار داشت: روزانه در تهران به طور متوسط ۴۰۰ تن تخم‌مرغ عرضه می‌شود، آنفولانزا خاص مرغ تخم گذار است و تاثیری در مرغ گوشتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ میلیون مرغ تخمگذار معدوم شده است، گفت: واردات گوشت گوسفندی و گوساله منجمد در سال ۱۰۰ هزار تن است.

مدیر پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به اینکه برنامه ریزی تامین جایگزین برای تخم مرغ بخشی از طریق واردات انجام می‌شود، ادامه داد: گوشت گوسفند و گوساله از طریق شبکه‌های مجاز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

ور ناصری با اشاره به اینکه یک دوره زمانی حداقل ۳ تا ۴ ماهه نیاز است تا مرغ‌ها به مرحله تخم گذاری برسند، گفت: خلا مرغ‌های معدوم شده را این مرغ‌ها می‌توانند پر کنند، در دو هفته اخیر هیچ گونه گزارشی مبنی بر آنفولانزای مرغ‌های تخم گذار داده نشده است، تا زمانی که این خلأ پر شود کمبود‌ها را از محل تولید داخل و واردات تامین خواهیم کرد.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارت نوروزی از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت عنوان کرد: امسال در بازار آرامش خوبی را شاهد هستیم لذا میان دستگاه‌ها همکاری خوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی صورت می‌گیرد، ادامه داد: در ۱۱ ماه سال جاری افزایش ۳۸ درصدی در حوزه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق را داشتیم.

مهدی کاظم نژاد قائم مقام معاون بازرگانی و صنایع وزارت جهاد در بخش دیگری از برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه امسال وضعیت تولید سیب و پرتغال بسیار خوب است، گفت: از این بابت جای نگرانی نیست، قیمت میوه در کشور متأثر از تولید و تقاضا در است لذا افزایش تولید سبب کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار