شرکتی دانش‌بنیان موفق به تولید پانسمان‌هایی شده است که به کمک یک لایه آنتی بیوتیک و ماده ضدعفونی کننده زخم را ترمیم می‌کند.

تولید پانسمان هایی با کیفیت که زمان تعویض را مشخص می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان، در نظر دارد تا محصولات دانش بنیانی را که این شرکت‌ها تولید می‌کنند، معرفی کند.

یکی از شرکتهای دانش بنیان موفق به تولید پانسمان‌هایی شده است که به کمک یک لایه آنتی بیوتیک و ماده ضدعفونی کننده به ترمیم زخم می‌پردازد که در مقایسه با نمونه سنتی و قدیمی‌اش بسیار کارآمدتر عمل می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این پانسمان دانش بنیان گفت:‌ در این پانسمان ماده موثر آنتی بیوتیک وجود دارد و با قرار دادن این پانسمان بر روی زخم می‌توان تاثیر فوق‌العاده آن را دید.

وی در خصوص مزایای کاربردی این پانسمان اظهار کرد: در این پانسمان ویژگی‌های ضدالتهاب وضد میکروبی قرار داده شده است و خاصیت آنتی بیوتیک درون آن قرار گرفته است و به دلیل وجود یونهای نقره‌ای که در این پانسمان وجود دارد باکتری ها اجازه رشد بر روی زخم را پیدا نمی‌کنند.

مدیر این شرکت دانش بنیان ادامه داد: این پانسمان کمک می‌کند تا ترمیم زخم با سرعت بالایی انجام شود و بی‌نیاز از بتادین و یا هرگونه ماده ضد عفونی کننده دیگری می‌توان زخم را پانسمان کرد.

پانسمانی که خود زمان تعویضش را می‌گوید

وی با بیان اینکه این پانسمان زمان تعویض را نشان می‌دهد، گفت: به دلیل آزادسازی یون نقره‌ای درون پانسمان رنگ الیاف از سبز تیره به سبز روشن تغییر پیدا می‌کنند و این تغییر رنگ نشان از زمان تعویض پانسمان دارد.

مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این پانسمان اثر بخشی موثری دارد، یادآور شد: در بیمارستان‌های سوختگی سراسر کشور از این پانسمان بهره برده‌اند و در مقایسه با نمونه خارجی که در بازار وجود داشت این پانسمان با قیمتی ارزان‌تر در دسترس همه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالیه یعنی پانسمان هوشمنده
آخرین اخبار