گفت‌وگوی عیدانه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری را می‌خوانید.

به خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالفضل رضوی که سابقه دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد از سال 93 تاکنون با حکم اسحاق جهانگیری معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری را عهده‌دار است.

در ادامه گفت‌وگوی عیدانه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با باشگاه خبرنگاران جوان  را می‌خوانید.

* باشگاه خبرنگاران جوان: مهمترین برنامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برای سال آینده چیست؟

رضوی: پیگیری مسائل مربوط به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از جمله برنامه‌های ما است. علاوه بر این یکی از مشکلاتی که روستاییان با آن مواجهند، مربوط به برق می‌شود و برخی از آنان از برق صنعتی محرومند. به همین منظور در هر دهستان ایجاد یک ناحیه صنعتی را آغاز کردیم و در سال آینده این برنامه را ادامه خواهیم داد.

 

از تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره سال 96 تا همکاری با آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت آموزشی فرزندان روستاییان

* باشگاه خبرنگاران جوان: ظاهرا با آموزش و پروروش هم فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اید، در این باره بیشتر توضیح دهید.

رضوی: بله؛ با آموزش و پرورش اقداماتی برای ایجاد مجتمع‌های آموزشی برای ترفیع کیفیت آموزشی فرزندان روستاییان و راحتی آنان آغاز کرده‌ایم. در این اقدام همچنین کمک‌هایی برای امنیت دانش‌آموزان و رسیدن آنان به محل‌های تحصیل انجام می‌شود تا از این طریق والدین این دانش‌آموزان از پرداخت هزینه‌های بیشتر معاف شوند.

* باشگاه خبرنگاران جوان: شعار 96 اقتصاد مقاومتی و تولید_ اشتغال بود. این شعار تا چه اندازه‌ای در حوزه فعالیت شما محقق شده است؟

رضوی:براساس برنامه ششم باید هر سال حدود 384 هزار شغل پایدار ایجاد شود. به نظرم تا پایان سال  96  نزدیک به 80 تا 85 درصد آن دست یافتیم.

* باشگاه خبرنگاران جوان: اگر اجازه بدهید چند سوال هم درباره زندگی شخصی شما بپرسم. بفرمائید که چه سالی متولد و چه ازدواج کردید؟

رضوی:بنده سال 1335 در روستای آشمسیان خمین استان مرکزی متولد شدم. تحصیلات ابتدایی را در همان روستا و سال اول دبیرستان را در خمین گذارندم و سپس به تهران آمدیم و در دبیرستان دارالفنون دیپلم گرفتم. سال 54 هم در رشته زمین شناسی دانشگاه اصفهان  پذیرفته شدم.  سال 59 ازدواج کردم.

* باشگاه خبرنگاران جوان: چند فرزند دارید؟

رضوی:چهار فرزند دارم.

* باشگاه خبرنگاران جوان: در کارهای منزل به همسرتان کمک می‌کنید؟

رضوی:بله حتما کمک می‌کنم. البته مشغله کاری زیاد است و اگر بتوانم کمک می‌کنم و آشپزی هم می‌کنم.

* باشگاه خبرنگاران جوان: طرفدار چه تیم فوتبالی هستید؟

رضوی:به همه ورزش‌ها علاقه دارم و برایم فوتبال با والیبال و بسکتبال خیلی تفاوتی ندارد. خودم زمانی که دانشجو بودم به دو می‌رفتم و کشتی هم می‌گرفتم.

* باشگاه خبرنگاران جوان: نظرتان درباره عیدی دادن و عیدی گرفتن چیست؟

رضوی: سنت نیکویی است خودم هم عیدی می‌دهم.

* باشگاه خبرنگاران جوان: تعطیلات به مسافرت می‌روید؟

از تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره سال 96 تا همکاری با آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت آموزشی فرزندان روستاییان

رضوی: بله؛ امسال اصلا مرخصی نگرفتم و اگر توفیقی باشد به مسافرت و زیارت امام رضا (ع) می‌رویم.

* باشگاه خبرنگاران جوان: شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره در سالی که گذشت.

رضوی: دو خاطره تلخ از امسال دارم یکی سقوط هواپیما در دنا بود و دیگری حادثه خیابان پاسداران تهران بود. چرا باید  عده‌ای در خیابان به خود اجازه دهند و دیوانه وار با اتوبوس، ماموران مدافع امنیت و نظم مردم را زیر بگیرند و به شهادت برسانند. آن ماموران شهید شدند و به سعادت رسیدند اما حرکت انجام شده بسیار ناجوانمردانه بود.

شیرین‌ترین خاطره بنده هم  مربوط به  22 بهمن امسال است که بعد از آن اغتشاش‌ها، مردم جوانمردانه و بزرگوانه برای دفاع از حکومتی که خودشان ایجاد کرده‌اند، به صحنه آمدند.

انتهای پیام/

گفت‌وگو از سحر بخشی روشن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار