شهردار گرگان گفت: به منظور زیباسازی فضای شهری در آستانه سال نو و استقبال از بهار، ۶۰ المان و نماد نوروزی در سطح معابر عمومی این شهردرحال نصب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ عبدالرضا دادبود شهردار گرگان گفت: این المان‌ها در راستای معرفی اقوام ساکن این منطقه، نماد‌های بهاری، معرفی شهر گرگان و آداب و رسوم سنتی قومیت‌های مختلف است.

وی ادامه داد: امسال حدود ۳۰ مکان شهر با گل آرایی و طرح‌ها و نماد‌هایی ازگل آماده سازی می‌شود که در قالب تابلو گل، اتوبوس گل، چتری با گل، کره زمین و ساعت تحویل سال است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای ۲۱ برنامه فرهنگی ورزشی در ایام نوروز در سطح شهر گفت: بخشی از این برنامه‌ها مانند، ایستگاه نوروزی استقبال از بهار، دیدار با خانواده همکاران متوفی شهرداری، جشنواره نوروز خوانی با حضور اقوام مختلف ساکن در گرگان و اجرای آداب و رسوم بومی و محلی خواهد بود.

دادبود افزود: جشن استقبال از بهار در محلات، سوارکاری تفریحی، جشن آزاد سازی ماهی‌های قرمز، اجرای ورزش‌های ملی، محلی و بومی، برگزاری کارگاه آموزشی سوارکاری و اجرای برنامه باستانی ویژه شهروندان و مهمانان از دیگر برنامه‌ها است.

گرگان مرکز استان گلستان از مناطق گردشگرپذیر شمال کشور است، این شهرستان افزون بر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/م
 

گرگان به مسافران نوروزی با نصب ۶۰ نماد ، معرفی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.