نیروی انتظامی در فروردین 96؛

مبارزه با قاچاق کالا اولویت اصلی نیروی انتظامی در سال ۹۶/ مبارزه با قاچاق، اولویت نیروی انتظامی در سال جدید

مهمترین اخبار نیروی انتظامی در فروردین ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رویدادهای فروردین ماه سال گذشته نیروی انتظامی را در این بسته خبری مشاهده کنید.

مبارزه با قاچاق کالا اولویت اصلی نیروی انتظامی در سال ۹۶/ تمرکز پلیس بر باندهای بزرگ و سازمان یافته قاچاق کالا

سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا روز 8 فروردین ماه 96 مبازره با قاچاق کالا را مهم ترین اولویت نیروی انتظامی دانست و گفت:  مبارزه با قاچاق کالا یک موضوع ملی است و نیاز به عزم ملی در راستای مبارزه با این پدیده شوم دارد.

وی ادامه داد: از این رو باید قوانین برای قاچاقچیان بازدارندگی بیشتر یابد و تسهیلات برای کسانی که می‌خواهند به صورت قانونی کالایی وارد کنند فراهم شود.
نوروز/بسته فروردین ناجا/مبازره با قاچاق کالا مهم ترین اولویت پلیس

رشد 54 درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق در سال 95/ تمرکز بر انهدام کالاهای قاچاق مکشوفه

سرهنگ مهدی قدمی رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا در تشریح اقدامات و عملکرد پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 95 اظهار داشت: پیشگیری و مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور، تلاش برای بهره برداری از تجهیزات، فناوری‌های نوین و سامانه‌ها در پایش محموله‌های ترانزیتی و تجاری، استقرار سامانه ها در برخی ایستگاه‌های ایست و بازرسی، هم چنین تمرکز بر کشف محموله‌های کلان قاچاق کالا و ارز و پرهیز از کالاهای خرد از اولویت‌هایی بود که به جد دنبال شد.

وی با اشاره به رشد 89 درصدی کشف پرونده های بالای 500 میلیون تومان درمقایسه با مدت مشابه در سال94، یاد آور شد: در پرونده های بالای 100 میلیون تومان نیز شاهد رشد 64 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال 94 هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا با اشاره بر اینکه اغلب پرونده‌های متشکله متأثر از فعالیت‌های اطلاعاتی و پی جویی‌های تخصصی بوده است، گفت: در مجموع ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در 11 ماهه سال 95 ( از فروردین تا پایان بهمن ماه) در مقایسه با مدت مشابه در سال 94 افزایش 54 درصدی داشته است.

شهادت دو تن از مأموران فداکار پلیس حین انجام وظیفه در تهران

روز 12 فروردین 96  مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه ای اعلام کرد: شب گذشته و در راستای برقراری نظم و امنیت در سطح شهر تهران ماموران پلیس پایتخت در بزرگراه بسیج نسبت به برقراری ایست و بازرسی اقدام کردند  که در این حین، به خودرو پراید با چهار نفر سرنشین مشکوک شده و دستور ایست صادر کردند که در همین حین، راننده خودرو از فرمان پلیس تمرد کرده و متواری می‌شود. بلافاصله دو تن از ماموران فداکار با موتورسیکلت به تعقیب خودرو متهمان پرداخته که در حین تعقیب و گریز دچار سانحه شده و به شهادت می رسند.

اسامی نیروهای پلیس که در این حادثه به فیض شهادت رسیده اند عبارت است از ستوان دوم محسن طهماسبی از پرسنل کلانتری ۲۱۰ پایانه شرق و ستوان دوم مجید خدابنده از پرسنل یگان امداد.

کاهش 12 درصدی جان باختگان و 7 درصدی مجروحان حوادث رانندگی در نوروز امسال

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا روز 14 فروردین ماه 96 از کاهش 12 درصدی جان باختگان و 7 درصدی مجروحان حوادث رانندگی در نوروز خبر داد.

وی به اولین تصادف بعد از سال نو اشاره کرد و گفت: این تصادف در نخستین روز سال 96 حوالی ساعت 17 در کیلومتر 103 محور یزد کرمان بر اثر واژگونی یک دستگاه تیبا رخ داد که در این حادثه یک تن کشته و دو تن مجروح شدند و ناتوانی راننده در کنترل وسایل نقلیه علت حادثه بوده است.

وی بدترین روز به لحاظ کشته های تصادفات در طرح نوروز 96 را 26 اسفند ماه 95 عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این روز 29 تن از هموطنان در تصادفات رانندگی جان باختند در عین حال 13 فروردین بهترین روز به لحاظ تصادفات نوروزی بود که تنها 7 تن در تصادفات کشته شدند.

مبارزه با قاچاق، اولویت نیروی انتظامی در سال جدید/ نقش موثر نیروی انتظامی در تحقق شعار سال ۹۶

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در اولین جلسه اخوت با فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی که 15 فروردین 96  به دیدار با مقام معظم رهبری در اسفند ماه سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در این دیدار معظم له ضمن ارائه توصیه‌هایی برافزایش مبارزه و مقابله با قاچاق و نیز همکاری دستگاه‌ها با نیروی انتظامی تأکید کردند؛ در این رابطه گزارش‌هایی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در امر مبارزه با قاچاق به ایشان ارایه کردیم که معظم له بر افزایش کنترل مبادی ورودی کالای قاچاق تأکید کردند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مقابله با کالای قاچاق گفت: مبارزه با این پدیده شوم در سال گذشته و امسال جزء اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است که در این راستا با برنامه ریزی و تمرکز بر مبادی اصلی ورود کالای قاچاق، اقدام خواهد شد.

نوروز/بسته فروردین ناجا/مبازره با قاچاق کالا مهم ترین اولویت پلیس

کشف ۱۳۰ درصد کالاهای قاچاق در فرودگاه‌ها و راه آهن‌‌های کشور

سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا  با تاکید بر تحولات ساختاری در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و مدیریت بر منابع موجود، گفت: ۸۱ درصد کالاهای قاچاق مکشوفه در کشور مربوط به حوزه پلیس پیشگیری است.

سردار شرفی با بیان اینکه ۶۶ درصد پرونده‌های قضایی که در ناجا تشکیل شده، مربوط به پلیس پیشگیری است، افزود: ۶۴ درصد دستگیری‌ها و ۵۷ درصد ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه مربوط به این حوزه است.

وی همچنین عنوان داشت: ۱۳۰ درصد کالاهای قاچاق در فرودگاه‌ها و راه آهن کشور توسط پلیس پیشگیری کشف شده است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار