محسنی بندپی خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی حقوق مددجویان بهزیستی در سال آینده/ برخورداری ۱۸۰ هزار زوج جوان در سال ۹۶ از مشاوره های ژنتیکی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۱۰ درصدی مستمری مددجویان این سازمان در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری امروز شنبه بیست و ششم اسفند ماه اظهار کرد: از جمله اقدامات سازمان بهزیستی کشور در سال ۹۶ می‌توان به راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در ۱۱ استان کشور اشاره کرد.

محسنی بندپی همچنین از افزایش ۱۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: یارانه مراکز شبه خانواده ، مراکز نگهداری از معلولان و سایر مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور در سال ۹۶ به صورت کامل پرداخت شد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ در خصوص مشاوره‌های ژنتیک، ۱۸۰ هزار زوج از خدمات سازمان بهزیستی کشور برخوردار شدند.

وی در خصوص آمار معلولیت های بدو تولد اضافه کرد: در هر سال با تولد افرادی که از بدو تولد معلول هستند، ۲۵ هزار فرد معلول، به آمار معلولان کشور افزوده می‌شود.

محسنی بندپی در جزئیات روند تصویب قانون حمایت از معلولان یادآور شد: در حال حاضر شورای نگهبان به قانون حمایت از حقوق معلولان، ۳ ایراد وارد کرده است که امیدواریم به زودی مرتفع و به تایید نهایی برسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص سبد کالای مددجویان سازمان بهزیستی کشور برای شب عید تاکید کرد: سبد کالا برای همه مستمری بگیران وزارت رفاه، و از جمله مستمری بگیران سازمان بهزیستی کشور در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مسکن معلولان در سال آینده با اولویت ویژه پیگیری و اجرا می‌شود و تمام خانواده های دارای ۲ معلول به بالا، برای ثبت نام برخورداری از تسهیلات مسکن در سال آینده نیز فرصت دارند.

محسنی بندپی اضافه کرد: ۴۶ هزار فرصت اشتغال مستقیم برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی تا کنون ایجاد شده و در این میان ۲۶ هزار فرصت شغلی برای معلولان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: به همه خانواده‌های دارای یک فرزند معلول که از پس تامین هزینه‌های غربالگری ژنتیک برای حاملگی فرزند دوم بر نمی‌آیند اعلام کردیم که تمامی این خانواده ‌های فوق در انجام آزمایشات مورد حمایت سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرند.

افتتاح 150 اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی در سال ۹۶ می توان به افتتاح ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اشاره کرد.

محسنی بندپی همچنین از رشد اعتبارات بودجه ای در سال آینده برای سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: اعتبارات مختص سازمان بهزیستی کشور در سال آینده با رشد ۳۲ درصدی همراه است.

وی تصریح کرد: در آبان ماه سال ۹۷ اجلاس منطقه ای ویژه سالمندان، با بررسی شاخص های سالمندی در ایران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در سال آینده مهدهای کودک را نیز توسعه خواهیم داد و معتقد هستیم که تا رسیدن به شرایط ایده‌آل به تعداد زیادی مهدکودک نیازمندیم.

محسنی بندپی اضافه کرد: با توجه به قانون برنامه ششم توسعه، صدور مجوز مهدهای کودک در اختیار بهزیستی است و صدور مجوز برای فعالیت مراکز پیش دبستانی توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در خصوص مباحثی که راجع به موضوع چگونگی فعالیت پیش دبستانی در مهدهای کودکی که مجوز فعالیت در این بخش را نیز اخذ کرده‌اند، باید بگویم که مقرر شده است که مدیریت بخش پیش دبستانی و واگذاری مجوز از این پس توسط آموزش و پرورش انجام شود اما، مهدهای کودکی هم که مجوز پیش دبستانی را دارا هستند باید بتوانند به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: تا کنون ۱۱۰ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار، تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و در صدد هستیم تا موضوع بیمه کردن سایر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی را در سال های آینده محقق کنیم.

محسنی بندپی در ادامه تصریح کرد: به همه مراکز بهزیستی در ۱۱ استان کشور که تعداد معتادان متجاهر آنها قابل توجه است ابلاغ شده که نسبت به پذیرش و نگهداری این افراد در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور اقدام شود.

وی در خصوص کودکان کار نیز تاکید کرد: در طرح های مختلفی که در سال ۹۶ اجرا شد، طی دو مرحله ۲۶۰۰ و ۲۲۰۰ کودک به مراکز نگهداری سازمان بهزیستی کشور منتقل شدند که ۶۵ درصد این کودکان را کودکان اتباع تشکیل می‌دادند و از ۳۵ درصد کودکان کار ایرانی هم حدود ۶۰ درصد آنها را کودکان کار غیر تهرانی شامل می‌شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سیکل پذیرش و ترخیص کودکان در کشور معیوب است و دادستان کل کشور و در این راستا دادستان تهران در خصوص رفع مشکلات در حوزه کودکان کار و خیابان، قول هایی به سازمان بهزیستی کشور داده‌اند که امیدواریم محقق شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت کار ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار