باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌کند؛

کدام کتاب‌های سال ۹۶ پرفروش شدند؟

کتاب‌هایی که با استقبال مردم در لیست پرفروش‌های بازار نشر در سال ۹۶ قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کتاب‌هایی که سال ۹۶ در لیست پرفروش‌های بازار نشر  قرار گرفتند را در این گزارش بخوانید.

نخستین رویداد مهم در زمینه اقتصاد نشر در سال ۹۶ سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود که در این نمایشگاه کتاب‌های «با طوطی» اثر مسلم ناصری، «خرمالو ها را به گنجشک‌ها بفروش» اثر محمد حنیف، «آواز، بچه، آتش» اثر اکبر صحرائی و «اربعین طوبی» اثر سیدمجید امامیان  پرفروش شدند. کتاب های انتشارات نیستان به نام های «حریم » اثر صادق کرمیار، «لم یزرع» اثر محمدرضا بایرامی، «نامیرا» اثر صادق کرمیار، «تنهاترین عاشق» اثر نصرالله قادری در این نمایشگاه پرفروش شد.

در لیست کتاب‌های پرفروش سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب‌های انتشارات کتابستان، «معرفت به نام های هفت جن» اثر امید کوره چی، «رویای نیمه شب» اثر مظفر سالاری، «لوثیا» اثر امید کوره چی، «گردان قاطرچی ها» داوود امیریان، «کودکستان آقا مرسل داوود امیریان» و «پنجره چوبی» اثر فهیمه پرورش دیده می‌شود. همچنین در این لیست کتاب‌های انتشارات آموت با عناوین «من پیش از تو» اثر جوجومویز ترجمه مریم مفتاحی ،«پس از تو» اثر جوجومویز ترجمه مریم مفتاحی، «یک بعلاوه یک» اثر جوجومویز ترجمه مریم مفتاحی ،«دختر خوب» اثر ماری کوبیکا ترجکه فرشاد شالچیان، «اتاق» اثر اما دون اهو ترجمه علی قانع، «میوه خارجی» اثر جوجومویز ترجمه مریم مفتاحی، «مردی از آنادانا» اثر فریبا کلهر و بیوه کشی اثر یوسف علیخانی وجود دارد.

کتاب‌های «قهوه‌ی سرد آقای نویسنده»، «سلام بر ابراهیم»، «سمفونی مردگان»، «یک عاشقانه‌ی آرام»، «چشم‌هایش»، «جای خالی سلوچ»، «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم»، «سووشون»، «ریحانه بهشتی یا فرزند صالح» و «سال بلوا» پرفروش ترین کتاب های تالیفی  طرح تابستانه کتاب معرفی شدند. کتاب های «ملت عشق»، «من پیش از تو»، «جزء از کل»، «دختری که پشت سر گذاشتی»، «پس از تو»، «بیشعوری»، «دنیای سوفی»، «یک بعلاوه یک»، «عقاید یک دلقک» و «هنر شفاف اندیشیدن» نیز پرفروش ترین کتاب ها در بخش کتاب های ترجمه‌ای بودند.

در بخش تالیف کتاب های کودک در طرح تابستانه کتاب کتاب‌های «می‌می‌نی چه دوست نازنینی»، «می‌می‌نی یه عالمه شیرینی»، «پنیر داداش ماسته حرف می‌می‌نی راسته»، «می‌می‌نی تو مهدکودک دوسته با فیل و اردک»، «می‌می‌نی حالا تمیزترینی»، «می‌می‌نی دیگه بیکاره دوست و رفیق نداره»، «تن تن و سند باد»، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب؛ قصه‌های برگزیده از قصه‌های قرآن»، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب؛ قصه‌های چهارده معصوم (ع)» و «قصه های خوب برای بچه های خوب؛قصه‌های برگزیده از گلستان و ملستان» به عنوان آثار پرفروش معرفی شدند.

از جمله پرفروش ترین آثار ترجمه شده در بخش کتاب های کودک می توان به کتاب های «دنیای معرکه‌ی تام گیتس»، «شازده کوچولو»، «بهانه‌های عالی و چیزهای خوب دیگر»، «خانه درختی 13 طبقه»، «همه چی محشر است (نسبتا)»، «خانه درختی 65 طبقه»، «فکرهای نبوغ‌آمیز (بیشترشان)»، «خانه درختی 26 طبقه»، «پرونده‌ی ویژه: فراتر از ترس!» و « «خانه درختی 52 طبقه» نام برد.

در پاییز سال ۹۶ در میان آثار نشر آموت  باز هم نام کتاب‌های «یک به علاوه یک»، «من پیش از تو» و «پس از تو» در صدر جدول پرفروش‌ها مشاهده می شود. هر دو کتاب نامبرده اثر جوجو مویز نویسنده انگلیسی هستند که طی چند سال گذشته به واسطه همین رمان‌ها در بازار ایران بسیار شناخته شده است. هر دو رمان هم به قلم مریم مفتاحی ترجمه و توسط آموت چاپ شده اند.

پرفروش سوم این انتشاراتی در پاییز، «زن همسایه» نوشته شاری لاپنا است که عباس زارعی ترجمه کرده است. «دروغ‌های کوچک بزرگ»، رمانی از لیان موریارتی با ترجمه سحر حسابی چهارمین پرفروش این ناشر در بازه زمانی مذکور است. کتاب بعدی هم اثری از نوشته‌های مویز است که با نام «میوه خارجی» چاپ شده و مترجمش نیز همان طور که می‌دانیم مریم مفتاحی است.

«راز» نوشته کاترین هیوز با ترجمه سودابه قیصری، «سالار مگس‌ها» اثر ویلیام گولدینگ با ترجمه ناهید شهبازی مقدم، «ما تمامش می‌کنیم» نوشته کاتلین هوور با بازگردانی آرتمیس مسعودی و «اتاق» نوشته اِما دون اِهو با ترجمه علی قانع دیگر عناوین فهرست پرفروش‌های آموت در این فصل هستند.

نشر افق، هم از جمله ناشرانی بود که کتابهایش در پاییز ۹۶ پرفروش شد. از جمله کتاب های این انتشاراتی می توان به «هرگز ترکم نکن» نوشته کازئو ایشی گورو، «این ناقوس مرگ کیست؟» نوشته ارنست همینگوی هر دو با ترجمه مهدی غبرایی و «غرور و تعصب» از جین آستین با ترجمه خجسته کیهان اشاره کر. کتاب بعدی این ناشر از مجموعه عاشقانه‌های کلاسیک این ناشر به نام  «دزیره» نوشته آن ماری سلینکو با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی است.

«پدرخوانده» نوشته ماریو پوزو با ترجمه حبیب الله شهبازی و همچنین «بلندی‌های بادگیر» نوشته امیلی برونته که توسط نوشین ابراهیمی‌ترجمه شده، دیگر پرفروش‌ها افق هستند. به این فهرست همچنین می‌توان نام مجموعه کتاب‌های «تام گیتس»، «زنان کوچک» و «قلعه حیوانات» را هم اضافه کرد.«باهوش»، «مسافران سرزمین خورشید» و «خواهران تاریک» هم ۳ عنوان پرفروش در مجموعه «رمان نوجوان» این ناشر هستند که در کنار کتاب‌هایی چون «شب به شب دیکته شب» و مجموعه «خودم می‌خوانم» برای کودکان؛ و «ترانه‌های می‌می‌نی و مامانی» و «وگی ورجه» برای خردسالان به عنوان پرفروش‌های فصل پاییز معرفی شدند.

کتاب های رمان ایرانی «هرس»  و «پاییز فصل آخر سال است» اثر نسیم مرعشی، «هنر شفاف اندیشیدن» که توسط عادل فردوسی پور ترجمه شده با چاپ چهل و هفتم، «عقاید یک دلقک» با چاپ چهل و دوم، «مردی به نام اوه» با چاپ هجدهم، «غول مدفون» از کازئو ایشی گورو با چاپ پنجم، «عامه پسند» از چارلز بوکوفسکی با چاپ هفدهم، «جای خالی سلوچ» و «شبانه‌ها» از کازئو ایشی گورو به ترتیب با چاپ‌های سی و هفت و هفتم خود در جمع پرفروش‌های نشر چشمه در فصل پاییز قرار گرفته اند.

«دختر شینا»، «آن ۲۳ نفر»، «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم» و «دا». در حوزه شعر هم مجموعه کتاب‌های چاپ شده از فاضل نظری غزلسرای معاصر بیشترین فروش را بین کتاب‌های انتشارات سوره مهر داشتند. «شاه نامه‌ها» اثر سیروس شمیسا اولین عنوان پرفروش هرمس در پاییز ۹۶ است.

دومین کتاب پرفروش هرمس، رمان فلسفی «دنیای سوفی» نوشته یاستین گودر است که توسط مهرداد بازیاری ترجمه شده است. از این رمان باز هم ترجمه شده و ترجمه‌های موجود در آن، بارها تجدید چاپ شده اند. سومین پرفروش هرمس در فصل پاییز نیز، «بام بلند هم چراغی» که گفتگو با آیدا سرکیسیان همسر احمد شاملو را درباره زندگی و آثار این شاعر در بر می‌گیرد.


 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار