راهنمای خرید انگشتر

نوع و شکل انگشتری که انتخاب می‌کنید، بر حسب رغبت و سلیقه‌ی شما تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خرید و انتخاب یک انگشتر خوب و زیبا که بتواند در عین سادگی و زیبایی جلوه خاصی را به دستان افراد بدهد یکی از مسائل مهمی است که سبب می‌شود تا افراد دقت بیشتری را در خرید این کالا داشته باشند. حال ممکن است این انگشتر برای خودتان بوده و یا هدیه‌ای برای اطرافیانتان که در هر صورت شما باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که زیبا و منحصربفرد باشد.
 
راهنمای خرید انگشتر

از نکاتی که در خرید انگشتر باید به آن توجه کنید:

طول انگشتان:

همانطور که اندازه‌ی دست برای انتخاب یک انگشتر مهم است، طول انگشتان نیز به همین اندازه مهم و قابل توجه هستند؛ انگشتر به منظور پوشاندن کل بند انگشت طراحی نشده است. باید انگشتری انتخاب کنید که مفصل انگشت در آن آزاد باشد و به راحتی بتواند حرکت کند.

اندازه دست:

اندازه‌ی دست جزء مهمترین مواردی است که باید به آن دقت کنید، با توجه به این نکته که اکثر افراد نسبت به قد و اندامشان، دست‌های کوچکی دارند؛ بنابراین بسیار مهم است که تناسب بین اندازه‌ی دست و انگشتر را رعایت کنید؛ که شاید این انگشتر‌ها را بتوان به دسته‌های زیر تقسیم بندی کرد:


انگشتر مناسب انگشتان بلند

بهترین انتخاب برای افرادی که انگشتان بلند و کشیده‌ای دارند انگشتر با طرح نگین گرد است . دقت کنید که انگشتر‌هایی با نگین اشکی و بیضی شکل زیبایی این انگشت را نمایان نمی‌کند.


انگشتر مناسب انگشتان کوتاه

انگشتر‌های با نگین لوزی شکل و گوشه‌های عرضی گرد و همچنین نگین طرح اشکی می‌تواند این انگشتان  را بلندتر نشان دهند و زیبایی آن را دو چندان کند.

در عین حال انگشتر‌های با نگین گرد عموما به دلیل اینکه انگشتان را کوتاه‌تر نمایان می کند و نیز انگشتر‌های با طرح نگین مستطیلی بزرگ که می‌تواند انگشتان را عریض و سنگین نشان دهد، انتخاب خوبی برای افرادی با انگشتان کوتاه نیستند.

انگشتر‌های مناسب انگشتان عریض و توپر

انگشتر‌هایی با نگین گرد، نگین لوزی شکل و گوشه‌های عرضی گرد و انگشترهایی با نگین‌ خوشه‌ای می‌تواند جلوه خیره کننده‌ای به انگشتان افراد هدیه دهد.

اگر انگشتر بزرگ یک تکه را نمی‌پسندید، انگشتر‌هایی با طرح‌های چند قسمتی که نگین کشیده‌ای دارند می‌تواند جایگزین مناسبی باشد، در ادامه اگر طرح چند تکه‌ای را انتخاب کرده اید که نگین گرد دارد می‌توانید این طرح کشیده را با نگین‌های ریزی که در اطراف نگین وسط قرار دارند داشته باشید.

نکته قابل توجه این است که طرح انگشتر نباید خیلی زیاد ضخیم باشد و همچنین بهتر است پوست دست در دو طرف نگین انگشتر خیلی نمایان نباشد چرا که انگشتان را عریض‌تر نشان می‌دهد.

راهنمای خرید انگشتر

انگشتر مناسب انگشتان باریک

انگشتر‌هایی با نگین کوچکتر انگشت‌ها را عریض‌تر نشان می‌دهد و زیبایی خیره کننده‌ای را به دستان شما می‌بخشد. اما از انگشتر‌های با نگین قلبی شکل و گرد بزرگ که طرح‌های جالبی برای دستان ظریف شما نیستند استفاده نکنید.

انگشتر مناسب بند انگشت بزرگ

انگشتر‌های دارای تزئینات زیاد، برای این انگشت‌ها مناسب‌تر است. به این نکته توجه کنید که راه حل نچرخیدن انگشتر در انگشت شما این است که پشت حلقه را صاف یا مربعی شکل نمایید!

انگشتر مناسب دست بزرگ

انگشتر‌های بزرگتر مناسب استفاده افرادی با این خصوص هستند تا منحصر به فرد بودن و پتانسیل دستانشان را به خوبی نمایش دهد. انگشتر‌هایی با تزئینات زیاد و حتی نگین‌های رنگی نیز برای این دستان جلوه خیره کننده‌ای خواهد داشت.

همچنین از انگشتر‌های بزرگ و حجیم نیز می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که انگشتر‌های با نگین کوچک دست را بزرگتر نشان داده و به نوعی انگشتر در دست گم می‌شود و انتخاب خوبی نیست.

انگشتر مناسب دست کوچک

انگشتر‌هایی با نگین‌های کوچک با طرح قلبی شکل، مربعی، گرد یا بیضی برای ایجاد جلوه‌ای زیبا به این مدل دست می‌بخشد.

نکته قابل توجه این است که نسبت حلقه در کل باید کوچکتر باشد.

شما همچنین می‌توانید از انگشتر‌های نگینی کوچک با حلقه ظریف نیز استفاده نمایید.

سایز مناسب:

هرگز انگشتر تنگ دستتان نکنید، زیرا به مرور زمان روی فرم انگشتتان تاثیر بدی می‌گذارد. لازم است سایز کاملا مناسب خود را انتخاب کنید.

راهنمای خرید انگشتر

رنگ، بسیار مهم است:

کدام را ترجیح می‌دهید؟ طلایی، طلای صورتی، سفید و یا آن که در طراحی اش رنگ‌ها و سنگ‌های دیگری، چون سرامیک یا مرمر استفاده شده است؟

انگشتری مناسب استفاده روزانه:

نوع و شکل انگشتری که انتخاب می‌کنید، بر حسب رغبت و سلیقه‌ی شما تعیین می‌شود؛ اما انتخاب یک انگشتر برای استفاده‌ی روزانه باید کاربردی باشد و تمام نکات بالا را دارا باشد.

انگشتر مخصوص مناسبات و مجالس می‌تواند دارای سنگ‌های قیمتی باشد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۲۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید ، یه فروشگاه معتبری میخوام برا خرید انگشتر،خودم ساکن مشهد هستم
آخرین اخبار