در این بسته خبری می توانید مهم ترین رویدادهای کمیته امداد امام خمینی(ره) در اردیبهشت ماه 96 را مشاهده کنید.

احداث 470 واحد مسکونی در سال 96 برای مددجویان کمیته امداد/ هر تهرانی ماهانه 243 تومان صدقه پرداخت می كندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای کمیته امداد امام خمینی(ره) در اردیبهشت  ماه 96 را مشاهده کنید.

افزایش ۲۷ درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد/ رسیدگی به محرومان نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گیرد

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با افزایش کمک‌های مردمی به این نهاد صف انتظار نیازمندان برای دریافت کمک هزینه جهیزیه و وام قرض الحسنه ضروری در سال ۹۵ به صفر رسیده است.

وی افزود: این صندوق با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با تلاش انجام شده به شبکه شتاب کشور متصل شده است؛ تمام تلاش کمیته امداد این است که مدل موفق بانکداری اسلامی را که همان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و پذیرفتن سپرده مردمی بدون پرداخت سود به همگان است، عملیاتی کند.

خدمات رسانی 4 هزار مددکار به مددجویان کمیته امداد/ حقوق مددکاران افزایش می‌یابد

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با توجه به اینکه حفظ کرامت انسانی مددجویان تحت پوشش از اولویت های اصلی کمیته امداد است، در این راستا به منظور رفاه حال مددجویان بیمار و همراهان آن‌ها مرکز اقامتی کمیته امداد در پایتخت افتتاح شد که این مجتمع ویژه مددجویانی است که به علت نبود امکان مداوا در استان خود قادر به معالجه نیستند و به همین دلیل برای درمان به تهران سفر می‌کنند و خود و همراهانشان در مدت زمانی که تحت درمان قرار می‌گیرند از خدمات حمایتی این مرکز مانند صبحانه، ناهار، شام، ایاب و ذهاب بهره‌مند می‌شوند.

مراجعه بیش از 23 هزار مددجوی کمیته امداد به مراکز اقامتی در سال 96/تامین اعتبار یک میلیاردی برای پذیرش مددجویان

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت:  کمیته امداد به منظور رفاه حال مددجویان بیمار تحت پوشش این نهاد با 43 بیمارستان دولتی و 416 مرکز درمانی قرارداد دارد که در حال حاضر یک هزار و 500 بیمار صعب‌العلاج و خاص شامل بیماران دیالیز، پیوند کلیه، تالاسمی، ام اس و هموفیلی را شامل می شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 25 هزار مددجو برای ادامه درمان در مراکز اقامتگاهی استان تهران پذیرش شوند. 

پیش بینی 9 میلیارد تومانی جمع آوری زکات در سال 96

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت:  سهم محرومان از مصرف زکات در سال 95 که از سوی مشارکت های خیران در سطح استان جمع آوری شد نسبت به سال 94 افزایش قابل ملاحظه ای داشته است، به طوری که 68 درصد از مبلغ جمع آوری شده صرف محرومان و مابقی برای پروژه های عمرانی هزینه شده است.

احداث 470 واحد مسکونی در سال 96 برای مددجویان کمیته امداد

کریم محمودی قائم مقام شهرستان‌های کمیته امداد استان تهران گفت: پيش بينی می‌شود در سال 96 تعداد 470 واحد مسكونی برای مددجویان کمیته امداد خرید و احداث شود.

وی افزود: برای خريد و احداث 240 واحد مسكونی بيش از 46 ميليارد ريال در استان تهران هزينه شده که شامل 32 ميليارد و 500 ميليون ريال از محل منابع امدادی، 13 ميليارد و 600 ميليون ريال از محل اعتبارات دولتی كميته امداد، 26 ميليارد ريال از محل كمک خيران و مابقی از آورده مددجو تأمين شده است.

صرف بیش از 4 هزار میلیارد ریال برای درمان مددجویان کمیته امداد/ احداث همراه سرا در 5 استان کشور

جعفر رحیمی مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:  در حال حاضر 6 هزار بیمار خاص از افراد تحت حمایت در کشور وجود دارند که از این تعداد یک هزار و 70 نفر مبتلا به ام اس، یک هزار و 308 نفر نیازمند پیوند کلیه، 928 نفر بیمار تالاسمی، 2 هزار و 452 نفر دیالیزی و 258 نفر بیمار هموفیلی هستند که از این تعداد بیش از 3 هزار نفر تحت پوشش بیمه کمیته امداد هستند.

هر تهرانی ماهانه 243 تومان صدقه پرداخت می كند

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: ۱۰۰ درصد مبالغ جمع‌آوری‌شده در طرح جمع آوری صدقات به‌منظور رفع نیازهای خانواده‌های تحت پوشش در بخش‌های مختلف در شهرها و محل‌های جمع‌آوری هزینه می‌شود. هم اکنون بیش از ۷۳۰ هزار صندوق صدقات در استان تعبیه شده است، از این تعداد بیش از ۶۸۰ هزار صندوق صدقه کوچک در منازل خانوارهای نیکوکار استان، ۱۱ هزار صندوق متوسط در ادارت و مراکز علمی و مابقی صندوق بزرگ در سطح استان در میادین و معابر نصب شده است؛ مردم خیرخواه استان در سال ۹۵، بیش از ۳۹ میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده اند.

مؤثرترین راهکار در افزایش مشارکت های مردمی، اعتماد سازی است/ نقش کلیدی مددکاران در پیشبرد اهداف کمیته امداد

سید ابوالفضل پرپنجی قائم مقام کمیته امداد استان تهران گفت: مؤثرترین راهکار در افزایش مشارکت های مردمی، اعتمادسازی است که باید در این زمینه با برنامه ریزی صحیح، اعتماد مردم را جلب کنیم.  نیازمندی‌هایی مانند مسکن، تحصیل، درمان، اشتغال و سایر نیازهای مددجویان از طریق مددکاران پیگیری و شناسایی می‌شود و به منظور رفع این نیازها، با استفاده از ظرفیت مددکاران این نهاد، استعدادسنجی میان خانواده‌های تحت پوشش با هدف اشتغال زایی برای توانمندی این خانواده‌ها انجام می‌شود.

25 درصد منابع کمیته امداد از مشارکتهای مردمی تامین می شود/ همکاری 10 میلیون مشترک با کمیته امداد

محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد گفت:۱۰ میلیون مشترک از طریق صندوق صدقات، مشارکت در طرح زکات و اکرام ایتام و محسنین و غیره با کمیته امداد همکاری می کنند. 10 میلیون مشترک از طریق صندوق صدقات، مشارکت در طرح زکات و اکرام ایتام و محسنین و غیره، با کمیته امداد همکاری می‌کنند. حوزه مشارکت‌های مردمی علاوه بر ساماندهی کمک‌های مردمی، مسئولیت توسعه و ترویج فرهنگ انفاق ، نیکوکاری و احسان  بین آحاد جامعه را به عهده دارد.

رشد 11درصدی مشارکت خیران در طرح های نیکوکاری

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: مشارکت نیکوکاران استان تهران نسبت به سال ۹۴ حدود ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود:هر تهرانی در سال ۹۵ به طور متوسط دو هزار و ۹۵۱ تومان صدقه و حدود یکصد و ۱۱ میلیارد تومان پرداخت به نیازمندان داشته است که بیشترین کمک های مردمی در قالب صدقات بوده،وسایر کمک ها از محل طرح اکرام، زکات ، شبکه های نیکوکاری و سایر طرح های مناسبتی جمع آوری شده است.

تأمین بن نان برای نیازمندان از محل جمع آوری کفارات

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: هدف گذاری برای تأمین بن نان از محل جمع آوری کفارات برای نیازمندان انجام می شود. شناسایی اطلاعات و آمار مؤسسات خیریه در سطح استان تهران به وسیله کمیته امداد انجام شده و در حال حاضر حدود ۳ هزار مؤسسه خیریه در سطح استان فعالیت می کنند.

پرداخت بیش از ۷ میلیارد کمک معیشت به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد

مهدی شعبانی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند گفت: در سال ۹۵ بیش از ۷ میلیارد ریال کمک معیشت به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شده است. رسیدگی به امور بیماران و معلولان نیازمند، خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست در رأس برنامه های این نهاد قرار دارد و مددجویان کمیته امداد پس از بررسی وضعیت معیشتی توسط مددکاران و تشکیل پرونده، علاوه بر دریافت مستمری از سایر خدمات حمایتی این نهاد بهره‌ مند می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.