تاج: دیدار با سیرالئون برای بازیکنان لیگ خوب بود/ نمی‌توانستیم اعضای این تیم را در پارک مستقر کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: طبق برنامه کی روش با سیرالئون بازی کردیم و این دیدار برای بازیکنان لیگ خوب بود.

تاج: دیدار با سیرالئون برای بازیکنان لیگ برتری خوب بود/ نمی‌توانستیم اعضای این تیم‌ را در پارک بخوابانیمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دیدار ایران- سیرالئون و حواشی‌ای که درباره برگزاری این مسابقه به وجود آمد، اظهار کرد: این بازی براساس نیاز تیم ملی و درخواست کی روش انجام شد. ابتدا می‌خواستیم با تیم لیبی بازی کنیم که آن دیدار به دلیل اینکه مسئولان فدراسیون لیبی نتوانستند تیمشان را جمع کنند، لغو شد.

او ادامه داد: کمتر از پنج روز پس از لغو دیدار با لیبی، سیرالئون را به ایران دعوت کردیم که در این راه با مشکلاتی روبرو بودیم. فیفا هم برای برگزاری این بازی به ما کمک‌کرد. درباره این بازی مسائلی وجود دارد. نکته اول این است که تیم اصلی ایران شامل ۱۶ لژیونر و برخی بازیکنان در ترکیب ثابتمان قرار نبود در این‌بازی به میدان بروند. سرمربی تیم ملی قصد داشت بازیکنان عالی و درجه یک لیگ برتری را محک بزند و از آن‌ها برای تیم ملی استفاده کند. جای تاسف دارد برخی دوستان بدون اطلاعات کافی صحبت می‌کنند. تعداد زیادی از بازیکنان لیگ برتری مقابل سیرالئون بازی کردند.

تاج تصریح کرد: دیدار ایران و سیرالئون در فیفا دی برگزار نشد. تنها در این تاریخ می‌توانیم تیم‌های بزرگ و قدرتمند را دعوت کنیم. در تاریخ‌هایی غیر از فیفا دی باید براساس بضاعت تیم ملی ایران و شرایطی که رقیبان دارند، آن‌ها را برای برگزاری بازی دوستانه به کشورمان بیاوریم. سومین نکته این است که بازی‌های تدارکاتی عالی و خوبی برای تیم ملی پیش بینی کرده ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به دیدار‌های تدارکاتی تیم ملی برابر تونس و الجزایر گفت: بازی‌های دوستانه تیم ملی از حریفان آسان مانند سیرالئون شروع می‌شود و در ادامه به مصاف تونس می‌رویم که در رنکینگ فیفا جایگاه بالاتری نسبت به ایران دارد. تونس تیم بیستم و ایران تیم سی و سوم رنکینگ فیفا است. یونان و ترکیه هم جزء حریفان تدارکاتی قدرتمندمان هستند. برخی کارشناسان دیدار‌های دوستانه تیم ملی را با سایر تیم‌های آسیایی مقایسه می‌کنند در حالیکه برخلاف آن‌ها که سه تا چهار بازی انجام می‌دهند، ما طبق درخواست کی روش هشت بازی انجام می‌دهیم. این موضوع به نفع تیم ملی است.

او افزود: مراکش هم مانند ایران یک دیدار تدارکاتی با ازبکستان برگزار می‌کند. تمام بازی‌ها براساس روندی مشخص پیش بینی شده است. نمی‌توان از بین این هشت تیم، سیرالئون را بیرون کشید و آن را با سایر حریفان مقایسه کرد. سیرالئون لیگ ندارد و حتی فدراسیون فوتبالش مورد تائید فیفا نیست. با این وجود بازی با تیم ملی سیرالئون به ما کمک کرد تا شرایط بازیکنان داخلی را رصد کنیم.

تاج درمورد اینکه بهتر نبود تیم ملی به جای سیرالئون به مصاف تیمی لیگ برتری یا دست کم منتخبی از بازیکنان تیم امید برود، گفت: انتخاب حریفان با نظر سرمربی تیم ملی انجام می‌شود. سیرالئون هم براین اساس انتخاب شد. شما می‌توانید پیشنهاد دهید تیم ملی با تیم امید یا تیمی لیگ برتری بازی کند. با این حال سیرالئون را دعوت کردیم و بازی خوبی با این تیم داشتیم. انتظارمان برای رصد بازیکنان لیگ برتری از این دیدار محقق شد. بازی بعدی ایران مقابل تونس کاملا با دیدار برابر سیرالئون متفاوت است. لیبی به دلیل اینکه درگیر جنگ داخلی است، نتوانست تیمش را جمع و جور کند، اما سیرالئون در رنکینگ فیفا وضعیت بهتری نسبت به لیبی دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مذاکراتش با کارلوس کی روش برای تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی گفت: باتوجه به فرصت محدودی که برای جام ملت‌های آسیا داریم با کی روش برای تمدید قرارداد صحبت کردم. او سرمربی قابل و توانمندی است که یکی از نکات مثبت تیم ملی را حضور چنین شخصی در آن می‌دانم. به عنوان رئیس فدراسیون از کی روش حمایت کامل می‌کنم.

تاج درباره اینکه آیا بهتر نیست هزینه برگزاری بازی با سیرالئون را برای تجهیز مرکز ملی فوتبال ایران به کار گیرید، اظهار داشت: تاسف می‌خورم که چنین حرف‌هایی مطرح می‌شود. باید درک متقابلی از بازی‌های تدارکاتی تیم ملی داشته باشیم. درست نیست چنین حواشی‌ای به وجود بیاید. ضمن اینکه دیدار با سیرالئون برای ما بد نبود.

او درمورد درخواست سیرالئون مبنی بر پول گرفتن از ایران برای برگزاری این بازی اظهار داشت: سیرالئون ۷۵ هزار دلار درخواست کرد که به فیفا نامه زدیم و گفتیم با توجه به صحبت‌هایی که انجام شده نمی‌توانیم به این تیم پول بدهیم. به اینفانتینو در این مورد نامه زدم چرا که ما با رئیس و دبیر فعلی فدراسیون این کشور قرارداد بسته بودیم که رئیس فیفا اعلام کرد این درخواست قانونی نیست و لازم نیست پولی بدهیم. در نهایت مجوز برگزاری بازی هم صادر شد.

تاج درباره هزینه اجاره هتل و تهیه بلیت هواپیما برای تیم سیرالئون گفت: نمی‌توانستیم این تیم را در پارک مستقر کنیم. البته برخی دوستان هزینه هتل را هم حاشیه‌ای می‌دانند.

او درمورد اینکه آیا اسپانیا و پرتغال با تیم‌هایی مانند سیرالئون خودشان را برای جام مهانی آماده می‌کنند، بیان کرد: هر تیمی فضای خاص خودش را دارد. اسپانیا براساس ردیف و برنامه خودش بازی می‌کند و ما هم هر تیمی که کی روش صلاح بداند، انتخاب و دعوت می‌کنیم. نه به خبرنگاران می‌گوییم با کدام تیم بازی کنیم و نه به افرادی که برگزاری دیدار با تونس را حاشیه‌ای می‌دانند.

تاج درباره نقش یک ایجنت در برگزاری دیدار ایران و سیرالئون گفت: تمام دیدار‌های دوستانه از سوی ایجنت‌ها هماهنگ می‌شود و با این موضوع مشکلی نداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا برای بازی با اسپانیا و پرتغال هم حریفان تدارکاتی خوبی پیش بینی شده است یا خیر، بیان‌کرد: با ۳ تیم آفریقایی، ۳ تیم اروپایی و ۳ تیم آسیایی پیش بینی کرده ایم. بازی‌هایی که در فیفا دی انجام‌می‌دهیم، خوب است و با حریفان قدرتمندی بازی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات مهدی تاج پس پایان دیدار تیم ملی مقابل سیرالئون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار