بارندگی ها در لرستان ۴۰ میلی‌متر کاهش داشته است

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان از کاهش ۴۰ میلی‌متری بارندگی‌ها در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان گفت: باوجود بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته، میزان بارندگی‌ها در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ میلی‌متر کاهش‌یافته است.

وی افزود: تا امروز ۲۲۴ میلی‌متر بارندگی در استان داشتیم، ولی مقدار بارندگی‌ها در همین روز در سال گذشته ۳۱۱ میلی‌متر بوده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: همچنین میزان بارندگی‌ها نسبت به بلندمدت یعنی دوره ۴۰ ساله نیز بسیار کاهش‌یافته است.

آریایی گفت: امسال نسبت به دوره بلندمدت ۴۰ ساله هم ۱۴۸ میلی‌متر کاهش بارندگی داشته‌ایم و این کاهش‌ها، تنش کم‌آبی را در کشور و استان تشدید می‌کند.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی‌ها در کشور هر ۱۰ سال ۱۱ میلی‌متر کاهش‌یافته به‌نحوی‌که میزان بارندگی‌ها در کشور ۸۶ میلی‌متر است و دمای هوا هم هر دوره ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش‌یافته است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: در سطح استان نیز تاکنون بالاترین میزان بارندگی در استان مربوط به دلفان است که ۲۶۱ میلی‌متر است.

آریایی اظهار کرد: میزان بارندگی‌ها در خرم‌آباد ۲۴۶ میلی‌متر و در شهرستان‌های ازنا و بروجرد نیز ۱۵۸ میلی‌متر است.

وی گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و وجود تنش آبی امسال بعد از تعطیلات نوروزی ستاد اطفا حریق به‌سرعت احیا می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان افزود: متأسفانه در این زمینه نیز بیش از ۹۵ درصد عوامل آتش‌سوزی‌ها، عامل انسانی است، ولی مراجع قضایی استان در این زمینه نیز با جدیت اقدام می‌کنند.

آریایی ادامه داد: در این زمینه نیز نیازمند مشارکت همگانی و همراهی مردم هستیم وگرنه در سال‌های آینده شرایط خشک‌سالی و آتش‌سوزی‌ها سخت‌تر می‌شود.

وی در خصوص وضعیت جاده‌ها و برنامه‌های این حوزه گفت: گشت نامحسوس پلیس نیز در ایام نوروز در اختیار پلیس‌راه قرارگرفته و برخی از محور‌های ارتباطی از دوخطه به چهار خطه تبدیل‌شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات و علل اصلی تصادفات در ایام نوروز، سرعت‌بالای رانندگان است و حتی باید بگوییم وضعیت رانندگی رانندگان ما در روز‌های برفی و بارانی هم بسیار نامناسب است تا جایی که باید حتی در این زمینه آموزش ببینند.

انتهای پیام/م

کاهش ۴۰ میلی‌متری بارندگی‌ها در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
توده های بارندگی ایران عمدتا از سمت دریای مدیترانه و دریای سرخ به سمت ایران وارد میشود
اما چند سالی است که توده های بارندگی از سمت دریای سرخ به سمت ایران حرکت نمی کند و فقط در عربستان میبارد
آخرین اخبار