اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

تصمیم مجلس برای پاسخگویی مقامات امنیتی، رهایی 9 گروگان در «غزنی»، کشته شدن چهارعضو طالبان در درگیری میان گروهی، کشته شدن 35 داعشی در «جوزجان» و کشته شدن هشت غیر نظامی در «ننگرهار» از مهمترین رویدادهای خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تصمیم مجلس برای پاسخگویی مقامات امنیتی، رهایی 9 گروگان در «غزنی»، کشته شدن چهارعضو طالبان در درگیری میان گروهی، کشته شدن 35 داعشی در «جوزجان» و کشته شدن هشت غیر نظامی در «ننگرهار» از مهمترین رویدادهای خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

*مجلس افغانستان در آغاز هفته دوم کاری خود تصمیم به طرح سوال از مقامات امنیتی گرفت
مجلس نمایندگان افغانستان در آغاز دومین هفته کاری خود بعد از تعطیلات 45 روزه زمستانی ، تصمیم گرفته است که مقامات امنیتی را در رابطه به وضعیت ناامنی های اخیر و افزایش تلفات نیروهای دولتی برای پاسخگویی به مجلس فراخوان کند.«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس مجلس در نشست روز شنبه گفت که «قطعه سرخ» گروه طالبان که یگان ویژه طالبان محسوب می شود در ماههای اخیر تلفات زیادی را به نیروهای افغان و مردم وارد کرده اند و کمیسیون ها سوالات خود را واحد و برای سوال از مقامات امنیتی آماده کنند. نمایندگان تأکید کردند که نهادهای امنیتی باید تدابیر خود را برای مقابله با طالبان و کاهش تلفات به مجلس ارایه کنند.

** 9 گروگان یک روستا در«قره باغ» استان «غزنی» که دربند روستاییان دیگر بودند، آزاد شدند
9 گروگان از اقوام هزاره ساکن در شهرستان «قره باغ» استان غزنی که 9 ماه پیش توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شده بودند، امروز از سوی روستاییان همسایه که با این روستا دعوای حقوقی داشتند رها شده اند. یک منبع آگاه به خبرنگار ایرنا گفت که سه هفته پیش در پی ربوده شدن این افراد ، روستاس مقابل نیز اقدم به گروگان گیری کرده بود که امروز گروگان ها مبادله شدند. این گروگان ها در پی یک دعوای حقوقی بین دو روستا در این منطقه رخ داد که دو هفته پیش هر دو طرف افراد یکدیگر را هدف قرار دادند و از دو طرف چهار تن کشته شدند. این دعوای حقوقی با مداخله دولت افغانستان بین دو روستا حل شده است و دوطرف گروگان های یکدیگر را رها کردند.

**درگیری داخلی طالبان 4 کشته برجای گذاشت
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که افراد گروه طالبان در شهرستان «کشک رباط سنگی» با هم درگیر شدند که در نتیجه چهار تن ازطرفین کشته شدند. طرفداران ملا«هیبت الله» رهبر طالبان و گروه انشعابی ملا«محمدرسول »از یک سال پیش به این طرف در استان های غربی افغانستان با هم درگیر هستند. شاخه انشعابی طالبان ملا رسول افراد ملاهبت الله را وابسته به دستگاه نظامی اطلاعات پاکستان (آی اس آی) می دانند و علیه آنها اعلام جهاده کرده اند.

**35 داعشی در «جوزجان» کشته شدند
مقامات ارتش در شمال افغانستان اعلام کردند که 35 عضو داعش را در استان «جوزجان» در حملات هوایی کشته اند. این مقامات گفته اند که صبح روز شنبه چهار حمله هوایی را در شهرستان های «قوش تپه» و «درزاب» انجام داده اند که در جریان آن 35 نفر از وابستگان داعش کشته شده اند و 13 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

**8 غیر نظامی در «ننگرهار» کشته شدند
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که در عملیات نیروهای ویژه دولت در استان ننگرهار هفت غیر نظامی کشته شدند و مردم علیه این کشتار دشت به تظاهرات زدند که برخورد پلیس با این تظاهرات یک کشته برجای گذاشت. این منابع افزودند که این حادثه شب گذشته در شهرستان «چپرهار» در نقطه «هدیه خیل» رخ داده است و براساس گزارش این منابع نیروهای افغان بصورت اشتباهی به فکر این که مخالفان مسلح در این منطقه تجمع کرده اند بر غیر نظامیان حمله کرده اند.

** افراد داعش با نیروهای «لشگر اسلام» طالبان در «ننگرهار» درگیر شدند
دفتر مطبوعاتی لشگر «201 سیلاب» در ولایت ننگرهار افغانستان اعلام کرد که گروه تروریستی داعش و لشگر اسلام در این استان باهم درگیر شدند که بر اثر آن شش تن از طرفین کشته شده اند. در این اطلاعیه آمده است که این حادثه شب گذشته در ولسوالی «نازیان» رخ داده است. براساس اطلاعیه ای این نیروها در یک عملیات جداگانه دیگر نیز در شهرستان «نازیان» ولایت ننگرهار 6 عضو داعش کشته شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.