شورا و شهرداری در فروردین 96؛

بهره برداری از 42 کیلومتر خط مترو تا نیمه اول 96 / مطالبه 89 درصدی مردم برای استقرار پایانه تاکسی و اتوبوس

مهمترین اخبار شورا و شهردای تهران در فروردین ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

از وعده های انجام نشده تا ممنوعیت خرید کالاهای خارجی در شورا و شهرداریاز وعده های انجام نشده تا ممنوعیت خرید کالاهای خارجی در شورا و شهرداری به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حساب کشی از خود یکی از رفتارهای پسندیده است که هم در تعالیم دینی ما به آن توصیه شده، و هم کاریست که سبب می‌شود انسان در ادامه مسیر خود از اشتباهات گذشته پرهیز کند و با دقت بیشتری به راه خود ادامه دهد.

حوزه مسائل شهری حوزه ای است که همواره مملو از دگرگونی، خلاقیت و تکاپوست و خیلی اوقات وعده‌ها، برنامه ریزی‌ها و زمان بندی‌هایی که در آن صورت می‌گیرد، در وقت مقرر انجام نمی‌شود.

سال  96 هم از این وضعیت مستثنی نیست و از آنجایی که بررسی عملکرد یک ساله مدیریت شهری در این گزارش نمی‌گنجد، ما امروز در این گزارش تنها عملکرد مدیریت شهری در فروردین 96 را ارزیابی خواهیم کرد و در گزارش‌های روزانه‌ای که از یکم تا 12 فروردین ماه ارائه می‌کنیم، عملکرد 12 ماهه مدیریت شهری را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

در این گزارش قصد نقد یک طرفه نداریم و علاوه بر اقدامات انجام نشده، اقدامات انجام شده را هم ذکر خواهیم کرد تا در پایان قضاوتی منصفانه نسبت به عملکرد مدیریت شهری در فروردین ماه سال 96 داشته باشیم.

بهره برداری از 42 کیلومتر خط مترو تا نیمه اول 96

احمد دنیامالی رئیس سابق کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران و افتتاح ایستگاه‌های آن، اظهار داشت: در تلاشیم که خطوط 6 و 7 مترو تهران  تا نیمه اول سال 96 تکمیل شوند.

 وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام گرفته امسال حدود 42 کیلومتر خط را به بهره‌برداری خواهیم رساند که عمده آن مربوط به خط 7 است.

نوسازی بافت‌های فرسوده اصلی‌ترین چالش مدیریت شهری

ابوالفضل قناعتی عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع نوسازی ساختمان‌های فرسوده در بافت‌های قدیمی، اظهار داشت: در حال حاضر مناسب نبودن وضعیت معیشتی باعث شده که مردم از طرح های نوسازی استقبال چندانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برای نوسازی باید تغییراتی که در شکل هندسی و طرح جدید دیده شده، انجام شود، افزود: بر اساس آمارهای به دست آمده در بافت‌های قدیمی شهر تهران مانند منطقه 12، 15 و 16 در بحث تجاری و نیز مسکونی شرایط خوبی نداریم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بدون شک باید به سمت نوسازی و تغییر بافت‌های فرسوده حرکت کنیم، چرا که هنگام بروز حوادث غیرمترقبه در این بافت‌ها، تلفات زیادی خواهیم داشت.

خط 6 مترو به زودی به بهره برداری می رسد/ پیشرفت 95 درصدی پروژه

هابیل درويشی مديرعامل سابق شركت مترو به همراه جمعی از مدیران و مسئولان اجرایی خط 6 به بازدید از این پروژه پرداخت و با بیان اینکه پيشرفت فيزيكی اين خط در حال حاضر به 95 درصد رسيده است، تأکید کرد: بيش از 23 كيلومتر ريل گذاری این خط نيز با موفقيت اجرا شده است.

ناوگان حمل و نقل عمومی قربانی رکود حاکم در کشور/ مابه التفاوت کرایه‌ها را دولت پرداخت کند

محمد اسماعیل سعیدی، عضو ناظر سابق در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به اعتقاد بنده ناوگان حمل و نقل عمومی قربانی رکود حاکم در کشور شده است، به طوری که با افزایش هزینه‌های حمل و نقل، استهلاک خودرو، فرسودگی ناوگان، افزایش قیمت قطعات خودرو و غیره بار اضافی بر ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری تحمیل شد.

42 درصد بودجه شهرداری به موضوع حمل و نقل اختصاص یافته است

اسماعیل دوستی نایب رئیس سابق کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حل مشکل ترافیک شهر تهران اظهار داشت: 42 درصد کل بودجه شهرداری تهران امسال به موضوع حمل و نقل و ترافیک اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال حل معضل ترافیک و مشکل کمبود پارکینگ در شهر تهران هستیم، افزود: در بحث احداث مترو، تکمیل ناوگان اتوبوس رانی و ناوگان بی آر تی امسال اقدامات زیادی انجام خواهد شد.

تهران با بحران کمبود اتوبوس مواجه است/برای تامین اتوبوس با شرکت خصوصی وارد مذاکره شده ایم

ابوالفضل قناعتی عضو سابق هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع توسعه شبکه اتوبوسرانی شهر تهران، اظهار داشت: در بحث حمل و نقل عمومی اتوبوس بحث بر روی کیلومتر را مطرح کرده ایم و با بخش خصوصی در این رابطه وارد مذاکره شده ایم.

وی با بیان اینکه با یک شرکت خصوصی برای وارد کردن 500 دستگاه اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی قرارداد بسته ایم، افزود: امسال هم با یک شرکت خصوصی دیگر برای وارد کردن هزار دستگاه اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی قرارداد بسته ایم.

وی با اشاره به فعالیت 6 هزار و500 دستگاه اتوبوس در سطح شهر تهران، تصریح کرد: اگر ما این عدد را به 10 تا 11 هزار دستگاه اتوبوس افزایش ندهیم تهران با بحران روبه رو می شود.

اجرای پایلوت طرح درب های کشودار در متروی تهران

اسماعیل دوستی نایب رئیس سابق کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح درب های کشودار در ایستگاه های مترو شهر تهران اظهار داشت: یک فوریت این طرح در شورای اسلامی شهر تهران رای نیاورد.

وی افزود: این طرح از سوی کمیسیون حمل و نقل و کمیته عمران مطرح شد، اما به دلیل مصوب نشدن یک فوریت آن، قرار شد به صورت پایلوت در یکی از ایستگاه های مترو شهر تهران اجرایی شود.

بودجه دولت پاسخگوی مشکلات شهر تهران نیست

اسماعیل دوستی نایب رئیس سابق کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمک های دولت برای حل مشکلات شهر تهران اظهار داشت: دولت در حد توان خود و تخصیصی که برای همه بخش ها در نظر می گیرد به شهرداری تهران کمک می کند.

وی افزود: بدون شک تخصیصی که دولت به همه شهرها می دهد به شهرداری تهران هم داده می شود.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: توقعی که از دولت داریم آن است که بودجه ای که برای همه استان ها در نظر می گیرند به شهر تهران هم اختصاص دهند. 

تمام ایستگاه های مترو به پله برقی مجهز می شوند

اسماعیل دوستی نایب رئیس سابق کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساماندهی ایستگاه های مترو برای دسترسی معلولان، اظهار داشت: ساماندهی ایستگاه های مترو ویژه معلولان، جانبازان و افراد کم ‌توان در کمیته حمل و نقل در حال بررسی است.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بدون شک همه ایستگاه های مترو شهر تهران باید به پله برقی مجهز شوند تا علاوه بر معلولان، سالمندان و افراد کم توان هم بتوانند از این ایستگاه ها استفاده کنند.

باید از زباله کسب درآمد کنیم/ رشد 40 درصدی فرهنگ تفکیک زباله در جامعه

محمدمهدی تندگویان نایب رئیس سابق کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع زباله دزدی در شهر تهران، اظهار داشت: از 4 سال گذشته تاکنون در خصوص این موضوع هنوز نتوانسته ایم به پاسخ مناسبی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه از سال های گذشته تاکنون لایحه تفکیک زباله از مبدأ در شهر تهران به درستی انجام نشده است، افزود: در این خصوص هم به نتایج مثبتی دست نیافته ایم، به همین دلیل باید در راستای آن به یک جمع بندی مناسب برسیم.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله هزینه های خود را به دنبال دارد تا بتوانم آن را به فروش برسانیم و همچنین از آن بهره برداری داشته باشیم، گفت: فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ در خانواده ها به وجود آمده و هم اکنون این فرهنگ سازی در جامعه با رشد 40 درصدی همراه بوده است.

لزوم اجرای مصوبه ممنوعیت خرید کالاهای خارجی در شورا و شهرداری

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در سیصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: سالی که پشت سر گذاشتیم با مسایل خاصی رو به رو بودیم که یکی از آن‌ها مسایل اقتصادی است.

وی افزود: سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شد و بنده اعتقاد دارم که باید از نصب بنر و شعار عبور کنیم و به عرصه عمل وارد شویم و در شهر هم باید اقتصاد مقاومتی را سر لوحه کار خود قرار دهیم و کار را از خودمان شروع کنیم.

راه‌اندازی کمیته‌ای برای صدور مجوز واردات کالا در شورای شهر

محسن سرخو رئیس سابق کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید فراوان ایشان در رابطه با حمایت از اشتغال و تولید داخلی اظهار داشت: در خصوص این موضوع مصوباتی در گذشته در شورای شهر تهران داشته ایم. 

وی افزود: در خصوص حمایت از اشتغال و تولید داخلی باید اقداماتی انجام شود، به همین دلیل پیشنهاد می کنم کمیته ای برای صدور مجوز واردات کالا در شورای شهر تشکیل شود و تمام کالاهایی که تولید داخلی ندارد، برای گرفتن مجوز واردات جهت خرید آن‌ها برای شهر به این کمیسیون مراجعه شود. 

تخفیف 80 درصدی به سربازان برای استفاده از حمل و نقل عمومی

در سیصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران دستور بررسی اصلاحیه نظام یکپارچه بلیت الکترونیکی عمومی شهر تهران ارسالی کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران مورد بررسی اعضای شورا شهر قرار گرفت.

احمد دنیامالی رئیس سابق کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران گفت: در این مصوبه باید ابتدا پیشنهاد بلیت وسایط حمل و نقل عمومی برای سربازان، معلولان،  فرزندان و خانواده شهدا رایگان شود اما ما در کمیسیون تصمیم گرفتیم که فقط برای سربازان 80 درصد تخفیف در نظر گرفته شود.

توقف اجرای حکم ماده 100 در منطقه ای به دستور یک عضو شورای شهر

رحمت اله حافظی در جلسه علنی شورای شهر تهران، با بیان اینکه معتقدم سال 96 نقطه عطفی در تاریخ مدیریت شهری خواهد بود، تاکید کرد: درخواستی از هیئت رئیسه شورای شهر برای تقویت در نظارت بر عملکرد اعضای شورای شهر تهران دارم. این نظارت بر عملکرد باید به طریقی باشد که یک عضو شورای شهر به خود اجازه ندهد که دستور توقف اجرای حکم ماده 100 را به شهردار منطقه بدهد، این رویه پسندیده نیست و انتظار داریم مداخله شود تا از این رفتارها ممانعت شود. 

راه اندازی ۵۰ بازار میوه و تره بار در شهر تهران

عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران در سیصد و سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اظهارات مطرح شده در خصوص میادین میوه و تره بار اظهار داشت: سال گذشته تعهد داشتیم ۱۴ بازار احداث کنیم اما به دلیل تقاضای مردم  ۲۸ بازار احداث کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه شهرداری تهران برای احداث بازارهای میوه و تره بار به اتمام رسیده است، گفت: قصد داریم تا برنامه ششم را زودتر شروع کنیم و با کمک مناطق و تأمین زمین از سوی آن‌ها امسال ۵۰ بازار جدید احداث کنیم.

ورود 200 دستگاه واگن به چرخه حمل و نقل عمومی/ ترافیک شهر تهران بسیار آزار دهنده است

اسماعیل دوستی نایب رئیس سابق کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نامناسب ترافیک شهر تهران، اظهار داشت: بدون شک ترافیک در شهر تهران بسیار آزار دهنده شده است اما شورا و شهرداری برای رفع این مشکل تمام قدرت خود را به کار گرفته اند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال انجام یک کار اساسی است، افزود: باید در راستای توسعه حمل و نقل عمومی گام های اساسی برداریم و از آن حمایت کنیم، چراکه تنها با این امر می توانیم مشکل ترافیک را تا حدودی بر طرف کنیم.

وی با اشاره به مذاکره سازمان اتوبوسرانی برای وارد کردن بخش خصوصی به چرخه حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: امسال 200 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی می شود که با این اتفاق شاهد توسعه خوبی در بخش اتوبوسرانی خواهیم بود.

پیشرفت 96 درصدی خط 6 مترو تهران/ مترو شهید کلاهدوز به بهره‌برداری می‌رسد

هابیل درویش مدیر عامل سابق شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه پایانه مترو شهید كلاهدوز که در زمینی به وسعت 16 هكتار طراحی و اجرا شده است طی روزهای آتی به بهره‌برداری می‌‌رسد، اظهار داشت: با بهره برداری از اين پایانه علاوه بر استقرار و پارک قطارهای خط 4 مترو تهران نیز امکان سرویس دهی و تعمیر قطارها در كوتاه ترین زمان ممكن ایجاد شده که موجب كاهش سرفاصله حركت قطارها خواهد شد.

درویش با اشاره به اینکه خط 6 مترو تهران در حال حاضر دارای پیشرفت 96 درصدی بوده و بيش از 23 كيلومتر ريل گذاری در این خط با موفقيت اجرا شده است، افزود: به زودی مسیر 32 كيلومتری به همراه 10 و 17 ايستگاه عبوری در خط 6 مترو به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 8 خط مترو در آینده/ مترو امام خمینی(ره) هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مازیار حسینی معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح و بهربرداری از پایانه خط 4 مترو، اظهار داشت: امسال در آستانه تکمیل خطوط  8گانه مترو به طول 300 کیلومتر هستیم و متروی تهران جزء 10 مترو برتر و بزرگ جهان است.

وی افزود: برای کاهش سر فاصله قطارها و ارایه سرویس بهتر به مردم لازم است در ابتدا و انتهای هر خط یک پایانه نگهداری احداث شود و به همین دلیل پایانه کلاهدوز در زمینی به مساحت 20 هزار متر مکعب احداث شد.

حسینی با بیان اینکه در انتهای سال خطوط 6، 7 و 8 تکمیل می شود، تصریح کرد: این به این معنی است که احداث 100 کیلومتر مترو با 70 ایستگاه همراه است که معادل 56/6 متروی احداث شده تا به امروز است.

بهره برداری از خانه جلال آل احمد تا پایان بهار 96

علیرضا جعفری مدیرعامل سابق شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه تهران طی 12 سال اخیر با تحول بسیار خوبی از حیث زیرساخت های فرهنگی رو به رو بوده است، اظهار داشت: مدیریت شهری در دوره اخیر تلاش کرد تا با ساخت پردیس های سینمایی، افزایش ظرفیت سالن های سینما، احداث پردیس های تئاتر، موزه، باغ موزه، مراکز تفریحی-علمی گام های مهم و اساسی را در راستای افزایش سرانه فضای فرهنگی پایتخت بردارد.

جعفری گفت: پروژه های شاخص خانه سیمین و جلال آل احمد، مقبره الشهدای گمنام واقع در خیابان آزادی و مسجد هفتاد و دو تن از دیگر پروژه هایی است که تا پایان بهار امسال به اتمام رسیده و به طور رسمی به بهره برداری می رسند.

رویش بیش از 4 میلیون گل لاله و نرگس در بوستان های شاخص پایتخت

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران اظهار داشت:  کاشت پیاز گل های لاله از سال 1391 به صورت گسترده در سطح شهر تهران آغاز و از بهار 1392 لاله های رنگارنگ زینت بخش شهرمان شده است .

مختاری ادامه داد: لاله های کاشته شده تا اواخر اردیبهشت ماه زینت بخش فضاهای سبز خواهند بود و پس از آن دست اندرکاران فضای سبز، پیازهای آنها را از زمین خارج کرده و جهت کاشت مجدد در سال آینده، در محیطی مناسب نگهداری می کنند .

هزینه 6 هزار میلیاردی برای ساخت 3 پروژه خط مترو/ دولت موظف به پرداخت 50 درصد اعتبارات مترو است

هابیل درویش مدیرعامل سابق مترو تهران در مراسم افتتاح پایانه شهید کلاهدوز با بیان اینکه این پایانه 16 هکتار زمین است که 20 هزار متر مربع آن مسقف است، اظهار داشت: یک برج مراقبت و 3 پست برق و همچنین 16 خط ریلی و 4 خط تعمیر و نگهداری برای این پایانه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت 3 پروژه خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره)، خط 6 و 7 مترو 6 هزار میلیارد هزینه شده است، گفت: کسانی که مدعی امور هستند، یعنی دولت یک ریال نیز تاکنون پرداخت نکرده در حالی که قانونا و شرعا دولت باید 50 درصد هزینه پرداخت ساخت مترو را بپردازد.

ضرورت نصب کارت خوان در تاکسی ها/ مشکلات حوزه حمل و نقل با استفاده از تجهیزات روز مرتفع می شود

محمد اسماعیل سعیدی عضو سابق ناظر در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نصب کارت خوان در تاکسی ها برخی مشکلات مربوط به مسافران و رانندگان را کاهش می دهد.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه امروزه با تجهیزات و علم روز در ارتباط هستیم، اکثر افراد در برخی مواقع پول نقد با خود به همراه ندارند که همین موضوع منجر به جر و بحث و حتی دعوای خیابانی می شود، بنابراین نصب کارت خوان از این اتفاقات ناگوار جلوگیری می کند.

خطوط مترو فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد شبانه‌روزی می‌شود

احمدی بافنده مدیر عامل سابق شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره برنامه‌های آتی شرکت بهره برداری مترو اظهار داشت: حمل و نقل عمومی در جامعه ما باید بهتر از سایر سیستم‌ها و خدمت عامه مردم باشد. 

وی گفت: مطالعات لازم در حال بررسی است تا خطوط 8 و 4 مترو که مربوط به فرودگاه امام خمینی(ره) و مهرآباد می‌شود، برای دسترسی بهتر شهروندان، شبانه‌روزی شود. 

نصب دستگاه کارت خوان بر روی تاکسی‌ها/ اپلیکیشن کارپینو همانند اسنپ عمل می‌کند

ابوالفضل قناعتی عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت نصب دستگاه کارت خوان بر روی تاکسی ها، اظهار داشت: بدون شک تا 6 ماهه اول امسال این موضوع عملی خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام سازمان تاکسیرانی شهر تهران در راستای فعال کردن سیستم کارپینو که همانند اپلیکیشن اسنپ و تپسی است، افزود: این اپلیکیشن هم اکنون آغاز به کار کرده و مخاطب های خاص خود را نیز پیدا کرده است.

اتصال خط 6 مترو به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

هابیل درویش مدیرعامل سابق شرکت مترو تهران در مراسم آغاز به کار توسعه بخش جنوبی خط 6 مترو تهران از دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت:‌ در مطالعات و مصوبات قانونی احداث این پروژه را نیز نداشته‌ایم و در خط 6 مترو از کن تا دولت‌آباد مصوب شده بود.

وی تأکید کرد: با توسعه بخش جنوبی خط 6 مترو طول این خط به 38 کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های آن به 31 ایستگاه می‌رسد و در نهایت این خط به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) متصل می‌شود.

تحویل خط 6 مترو در نیمه نخست سال 96/ خط 7 مترو طی روزهای آینده بهره‌برداری می‌شود

مازیار حسینی معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم شروع به کار دستگاه TBM در بخش توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران که از دولت‌آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) است، اظهار داشت:‌ امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است که باید بحث اشتغال در کشور بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکلی که جامعه را با تهدید مواجه کرده، اشتغال است، گفت:‌ باید در راستای ایجاد اشتغال در کشور اقدامات زیادی صورت بگیرد.

وی در جمع خبرنگاران بیان داشت: خط 7 نیز در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد که از میدان محمدیه تا میدان صنعت طول این خط است که در فاز اول بهره‌برداری 4 ایستگاه آن فعال می‌شود و مابقی ایستگاه‌ها نیز با تکمیل پله‌های برقی مورد افتتاح قرار خواهد گرفت. 

رفتار غیرحقوقی برخی اعضای شورا آلوده به فریبکاری است/ انتخابات ما را از اخلاقیات دور نکند

مجتبی شاکری رئیس سابق کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه لحن مصاحبه برخی از اعضای شورای شهر در این هفته های اخیر نسبت به 6 ماه قبل و یک سال قبل تغییر کرده است، اظهار داشت: برخی از اعضا اکنون به نحوی سخن می گویند که گویی پرچم دار دنبال کردن مطالبات مردم هستند. این پرچم داری البته کار بدی نیست اما منوط به طی مراحل حقوقی آن است.

شاکری در ادامه تصریح کرد: یک عضو شورا می تواند در صحن درباره مشکلات اظهارنظر کند، تذکر دهد، از ابزار سوال استفاده کند و اگر از هیچ مسیری به نتیجه نرسید، حتی می تواند استیضاح را کلید بزند. از این رو به عنوان یک همکار توصیه می کنم در این فضای انتخاباتی، اخلاقیات را از دست ندهیم و از دایره انصاف و رفتار حقوقی که به عنوان عضو شورای شهر باید داشته باشیم، دور نشویم. 

باید به مسئولیت نظارتی خود به درستی عمل کنیم/ عملکرد شورای چهارم ارتقا پیدا کرده است

مجتبی شاکری رئیس سابق  کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارزیابی عملکرد دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: اگر بخواهیم عملکرد را نسبت به دوره سوم شورای شهر بسنجیم، به دلیل اینکه دوره چهارم تعداد نامزدها دو برابر شد و شورا از 3 کمیسیون فشرده به 6 کمیسیون تبدیل شد، عملکردها بهتر بود.

وی با بیان اینکه در دوره چهارم مطالب بازتر شد و همچنین فرصت و زمان نیز افزون‌تر شد، افزود: این موضوع خود یک موقعیت جدید را فراهم کرد که بتوانیم تا حدودی مشکلات را کاهش دهیم.

مراجع قانونی رد صلاحیت اعضای شورای شهر را اعلام نکرده اند/ نباید هیچ حقی از کاندیدا ضایع شود

رضا تقی پور سخنگوی سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: بنده در خصوص این موضوع شنیده ام اما تاکنون هیچ اعلام نظر رسمی از سوی مراجع قانونی اعلام نشده است.

وی افزود: آنچه از همکاران و افراد در سطح جامعه شنیده شده خبر از رد صلاحیت تعدادی از اعضای شورای شهر فعلی دارد.

تقی پور با تأکید بر اینکه طبیعتا همه انتظار دارند هیچ دخالت فرا قانونی در انتخابات بر رأی مردم تأثیر نداشته باشد، گفت: هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون شوراها هم این دقت را دارند که هیچ حقی از کاندیدا ضایع نشود.

مطالبه 89 درصدی مردم برای استقرار پایانه تاکسی و اتوبوس/ سونامی بافت فرسوده در منطقه ۱۶

پرویز سروری رئیس سابق کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورا در پی اظهارات دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۶، اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده مشخص شده که ۸۹ درصد مردم مطالبه احداث پایانه تاکسی و اتوبوس را دارند.

وی افزود: امروزه ۸۷ درصد مردم این منطقه نیز خواستار استقرار کانکس پلیس هستند که این امر نشان از آن دارد که با تغییرات کوچک می‌توان رضایت عمومی مردم را به دست آورد.

لزوم جابه جایی گرمخانه ها و خروج آن‌ها از شهر ضروری است

الهه راستگو رئیس سابق کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم برقراری عدالت در شهر اظهار داشت: اگرچه بارها در خصوص این موضوع و ضرورت برخورداری تمامی مناطق از امکانات و بودجه مورد نیاز برای حل مسائل و چالش‌های آن منطقه صحبت شده اما متاسفانه بازدید از مناطق جنوبی بیانگر آن است که آن گونه که باید به این مهم توجه نشده است.

وی نمونه ای از عدم توجه به عدالت در شهر را کمبود فضاهای ورزشی و سهم اندک مناطق کم برخوردار از سرانه فضای سبز عنوان کرد و گفت: این در حالی است که جمعیت مناطق جنوبی بیش از دیگر مناطق گزارش شده است.

وضیعیت املاک و اراضی منطقه تلو مشخص شود

محمد سالاری عضو کمیسیون عمران و شهر سازی  شورای شهر تهران در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار داشت: مصوبه شورای شهر در سال گذشته در رابطه با شفاف سازی فرم های عوارض شهری اجرایی نشد و از اقای امانی معاون شهردار درخواست داریم نسبت به این موضوع پیگیری لازم را انجام دهند و با وجود اینکه گفته شده بود این مصوبه از اسفند ماه اجرا می شود اما با وجود گذشت یک ماه از سال جدید اجرا نشده است.

شهرداری هزینه پروانه ساخت مجدد پلاسکو را دریافت نمی کند

پرویز سروری رئیس سابق کمیته نظارت شورای شهر تهران در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر در رابطه با گزارش فنی و حقوقی شورای شهر در رابطه با حادثه پلاسکو اظهار داشت: گزارش شورای شهر در مورد حادثه پلاسکو بسیار کامل بود.

وی تاکید کرد: مالک پذیرفته ساختمان پلاسکو را بسازد و شهرداری تعهد کرده است هزینه پروانه ساخت را دریافت نکند.

تأیید صلاحیت کاندیدای شورا به دور از جناح بازی سیاسی انجام شود

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در پایان سیصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با گزارش فنی و حقوقی حادثه پلاسکو اظهار داشت: امروز بررسی گزارش دو کمیته بررسی کننده حادثه پلاسکو در شورای شهر مطرح شد اما به پایان نرسید و ادامه بررسی این گزارش به روز یکشنبه موکول شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم کار تشخیص صلاحیت کاندیدا بی‌طرفانه و منصفانه و به دور از کارهای جناح‌های سیاسی انجام و مر قانون اجرا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
توروخدا تعداد واگن های مترو افزایش بدهید تعداد واگن مهمتره
آخرین اخبار