سازمان حج و زیارت در خرداد 96؛

اعزام فوری به حج، بدون نوبت؛ شیوه جدید کلاهبرداران/ اعزام 150 هزار زائر به عتبات عالیات از ابتدای تیرماه

مهمترین اخبار سازمان حج و زیارت در خرداد ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

بسته حج و زیارت برای سوم فروردین//اعزام فوری به حج، بدون نوبت؛ شیوه جدید کلاهبرداران/اعزام 150 هزار زائر به عتبات عالیات از ابتدای تیرماهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای خرداد ماه سال 96 سازمان حج و زیارت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

آموزش مدیریت بحران و انتقال مصدوم و مجروح در راستای اجرای برنامه حج

طاهر درودی مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر سوم خرداد ماه سال 96 از برگزاری جلسه آموزش مدرسین بحران و فوریت‌ها در راستای اجرای برنامه حج امسال خبر داد.

درودی، با اشاره به برگزاری جلسه آموزش مدرسین بحران و فوریت‌ها در راستای اجرای برنامه حج امسال، گفت: این جلسه با هدف یکسان سازی مطالب برگزار شد که بنا است برای کارگزاران حج، مدیران کاروان‌ها، مدیران مجموعه‌ها و معاونین آن ها، همچنین برای عوامل و همه کارگزارانی که در اجرای حج عملیات را بر عهده دارند، ارائه شود.

مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: مدت جلسه برگزار شده تقریبا 10 ساعت است که به دو جلسه 5 ساعته تقسیم می‌شود؛ 5 ساعت از آن به آموزش مدیریت بحران، ساختار بحران، ساختار فرماندهی مدیریت بحران و عملا کد 2 افراد در صورت بروز بحران اختصاص می‌یابد.

اعزام فوری به حج، بدون نوبت؛ شیوه جدید کلاهبرداران

سرهنگ محمدرضا اکبری معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، در هفتم خرداد ماه سال 96 گفت: نقل و انتقال آزاد فیش حج خارج از سازمان حج و زیارت، قانونی نیست و کلاهبرداری به شمار می‌آید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در تشریح این خبر، اظهارداشت: عده‌ای سودجو با سوء استفاده از علایق مذهبی مردم در پوشش خرید فیش تمتع و عمره به بالاترین قیمت، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی افزود: در این نوع شگرد، افراد کلاهبردار با افتتاح یک دفتر بدون مجوز در سطح شهر با انجام تبلیغات گسترده و فریبنده در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، کانال‌های تلگرامی و حتی رسانه‌ها و جراید و یا با راه اندازی سایتی تحت عنوان سازمان حج و زیارت با ترفندهای خاصی اقدام به دریافت وجه به منظور ثبت نام در کاروان‌های اعزامی فوری حج و زیارت می‌کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه نقل و انتقال فیش حج تنها تحت ضوابط و شرایط ویژه و موارد خاص فقط از طریق دفاتر سازمان حج و زیارت و با حضور صاحب فیش انجام می‌شود، گفت: هر گونه نقل و انتقال آزاد فیش حج که خارج از سازمان حج و زیارت انجام شود، قانونی نیست و کلاهبرداری به شمار می‌آید.

اعزام 10 هزار تهرانی به خانه خدا

مهران فرشید سیزدهم خرداد ماه سال 96 درباره تکمیل ظرفیت کاروان‌های استان تهران و نحوه ثبت‌نام‌های انجام گرفته اظهار کرد: اعلام کرده‌ایم که دارندگان اسناد حج تا پایان سال 85 نیز برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج و زیارت استان تهران مراجعه کنند.

فرشید در ادامه خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۰ هزار نفر از استان تهران به حج اعزام خواهند شد.

وی تاکید کرد: دارندگان اسناد ثبت‌نامی حج تا پایان سال 85 می‌توانند با مراجعه به صورت حضوری در کاروان‌های دارای ظرفیت خالی و همچنین روش اینترنتی در سامانه haj96.haj.ir به نام‌نویسی برای سفر حج تمتع 96 اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت استان تهران تصریح کرد: متقاضیان برای اطلاع از ظرفیت خالی کاروا‌ن‌ها برای مراجعه حضوری و همچنین ثبت‌نام اینترنتی می‌توانند به سامانه مذکور مراجعه کنند.

نقل و انتقال فیش های حج در دفاتر قانونی انجام شود

مهران فرشید رئیس سازمان حج و زیارت استان تهران، سیزدهم خرداد ماه؛ درباره جزئیات نقل و انتقال فیشهای حج تمتع اظهار کرد: برای خرید و فروش فیش ها حضور خریدار و فروشنده در دفاتر قانونی حج و زیارت ضروری است.

وی با اشاره به مراحل انتقال فیش ها بیان کرد: ابتدا باید به دفاتر حج و زیارت مراجعه کنند ، زمانی که صحت و سقم سند ودیعه گذاری آن‌ها تایید شد، با مجوز گرفته شده در بانک و محضر می توانند سند بزنند.

دیدار «نرگس کلباسی» با سرپرست حجاج ایرانی

نرگس کلباسی اشتری فعال اجتماعی و شهروند ایرانی‌الاصل که با حضور در برنامه ماه عسل به آرزوی خود برای رفتن به سفرحج رسیده بود، بیست و سوم خرداد ماه سال 96 با حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی دیدار و از اقدام بعثه مقام معظم رهبری در اختصاص سهمیه سفر حج به وی تشکر کرد.

در این دیدار، نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت از فعالیت‌های اجتماعی خانم کلباسی در هند مطلع شد.

در ادامه این دیدار کلباسی از پیگیری‌های وزارت امور خارجه ایران همچنین حمایت مردم ایران گفت که توانست از اتهام قتل یک کودک هندی تبرئه شود.

سرپرست حجاج ایرانی تلاش‌های کلباسی را شایسته تحسین توصیف کرد و افزود: خدمت به محرومان در تمام نقاط دنیا ارزشمند است.

وی به کلباسی توصیه کرد از فرصت سفر معنوی حج که در جوانی به‌دست آورده است به خوبی بهره‌برداری کند.

اعزام 150 هزار زائر به عتبات عالیات از ابتدای تیرماه

محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، بیست و هفتم خرداد ماه سال 96 گفت: ۱۵۰ هزار زائر از ابتدای تیر ماه تا پایان مرداد ماه به عتبات عالیات اعزام می شوند.

وی با اشاره به قیمت‌های سفرهای زمینی و هوایی و همچنین تفاوت بسته‌های سفری با یکدیگر، گفت: میانگین قیمت‌های سفر به عتبات عالیات از 600 هزار تومان تا یک میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شده است که این تفاوت قیمت‌ها بستگی به زمینی یا هوایی بودن سفرها دارد.

ممانعت از صدور بلیط برای کاروان های غیر مجاز عتبات عالیات

محسن نظافتی مدیر کل اسبق عتبات سازمان حج و زیارت، در 28 خرداد ماه سال 96 با اشاره به وجود کاروان‌های غیرمجاز برای اعزام زائران عتبات عالیات، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد سوجو با سوءاستفاده از علاقه مردم به عتبات عالیات کاروان‌های غیرمجازی را راه‌اندازی کرده‌اند که این کاروان‌ها فاقد پوشش امنیتی و بیمه‌ای مناسب برای زائران هستند و در بعضی مواقع موجب خلل در خدمت‌رسانی به زائران می‌شوند که نمونه بارز آن سرگردانی چندی قبل تعدادی از زائران خراسان رضوی در شهرهای نجف و کربلا بود.

وی در ادامه افزود: در برخی استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی، کرمان، قزوین و فارس عدم فروش بلیط برای کاروان‌های غیرمجاز عتبات در حال اجرا است.

نظافتی با تأکید بر اینکه در حال حاضر 2 هزار و 400 دفتر مجاز در کشور فعال هستند، گفت: استان های خراسان رضوی، فارس، کرمان هرگونه پرواز به عراق با تورهای غیر مجاز را ممنوع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار