طلاکش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تخم مرغ ارزان شد/چاپ قیمت بر روی تخم مرغ تنها راه حل کنترل بازار

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار از کاهش قابل توجه قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری نسبت به ده روز گذشته خبر داد.

تخم مرغ ارزان شد/پرینت قیمت بر روی تخم مرغ تنها راه حل کنترل بازارفرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش هزار و 300 تومانی نرخ هر کیلو تخم مرغ خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار و 200 تومان است که این نرخ در مقایسه با ده روز گذشته با کاهش قابل توجهی روبرو بوده است.

وی افزود: با توجه به کاهش شدید تقاضا،قیمت تخم مرغ در روزهای آتی با روند نزولی قیمت همراه خواهد بود.

طلاکش در پاسخ به این سوال که علت عرضه تخم مرغ با نرخ هر عدد 600 و 700 تومان در خرده فروشی ها چیست، بیان کرد: مسئولان تنظیم بازار با فشار بر مرغدار در صدد تعادل بازار هستند چرا که هیچ گونه نظارتی از فاصله درب مرغداری تا مصرف کننده نیست.

این مقام مسئول پرینت قیمت بر روی تخم مرغ را راه حل اصلی کنترل بازار خرده فروشی دانست و گفت: البته مسئولان امر با بهانه های مختلف،اجرای آن را به زمان دیگر موکول می کنند درحالیکه دلایل آن منطقی نیست.

به گفته وی با وجود آنکه پرینت قیمت بر روی تخم مرغ از سودجویی خرده فروشان در بازار جلوگیری می کند، اما مسئولان گوش شنوا ندارند.

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به آخرین وضعیت واردات تخم مرغ ،گفت: در ماه های اخیر میزان واردات تنها در حدی بوده که از لحاظ روانی تنها بتواند بازار را کنترل کند که با کاهش تقاضا فرآیند واردات کند خواهد شد.

انتهای پیام/

کمبود نظارت بر عرضه تخم مرغ از مرغداری تا مصرف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار