سفیر ایران در کابل:

مناسبات ایران و افغانستان در مسیر خوبی قرار دارد/ از پروژه «بندر چابهار» در حوزه فرهنگی نیز می توان استفاده کرد

رئیس اجرائی دولت افغانستان در نشستی با موضوع اهمیت بندر چابهار گفت: بندر چابهار به یک راه بزرگ ترانزیتی منطقه ای مبدل خواهد شد.

مناسبات ایران و افغانستان در مسیر خوبی قرار دارد/ از پروژه «بندر چابهار» در حوزه فرهنگی نیز می توان استفاده کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در نشستی با موضوع اهمیت بندر چابهار گفت: بندر چابهار به یک راه بزرگ ترانزیتی منطقه ای مبدل خواهد شد.

وی اظهار داشت: پروژه چابهار را یکی از مهمترین گام‌ها برای آوردن تغییرات مثبت در زندگی مردم است.

عبدالله عبدالله با اشاره به موقعیت جغرافیایی افغانستان بیان داشت: موقعیت افغانستان، گاهی باعث مشکلات برای کشور شده و گاهی هم راهگشا بوده است؛ تجارت و ترانزیت برای افغانستان از اهمیت خاص برخوردار است و فعال شدن بندر چابهار یک گام نیک برای یک آینده روشن افغانستان می باشد. وی تاکید کرد که بندر چابهار به یک راه بزرگ ترانزیتی منطقه ای مبدل خواهد شد.

«محمد رضا بهرامی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز که در این نشست حضور داشت گفت: پروژۀ چابهار یک پروژه مهم است که به رفاه منطقه کمک می‌کند.

به عقیده وی، از این پروژه علاوه بر منافع اقتصادی، در حوزه فرهنگی نیز می توان  استفاده کرد.

برامی اضافه کرد: سه کشور در چابهار می‌توانند کارخانه‌های مختلفی از جمله کارخانه فولاد ایجاد کنند. وی تاکید کرد که مناسبات ایران و افغانستان در مسیر خوبی قرار دارد و مناسبات دولت با دولت تضمین کننده آینده ایران و افغانستان است.

سفیر هند در کابل نیز که از دیگر سخنرانان این نشست بود بیان داشت: می‌گوید بندر چابهار افغانستان را از متکی بودن به کشورهای همسایه نجات می‌دهد و زمینه پیشرفت اقتصادی افغانستان را آماده می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.