حیدرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید توافقی برنج طارم با هدف خروج از رکود/نرخ هر کیلو برنج طارم 12 هزار و 500 تومان

رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران از خرید توافقی برنج طارم به نرخ 9 هزار و 100 تومان برای خروج از رکود حاکم بر بازار برنج ایرانی خبر داد.

خرید توافقی برنج طارم با هدف خروج از رکود بازار برنج ایرانی/نرخ هر کیلو برنج طارم 12 هزار و 500 توماندلاور حیدر پور رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رکود حاکم بر بازار برنج ایرانی در استان های شمالی،اظهار کرد:در هفته اخیر شرکت غله اقدام به خرید توافقی برنج طارم  با نرخ 9 هزار و 100 تومان از کشاورزان کرده است و  تا کنون شالیکاری برای تحویل برنج خود به مراکز خرید مراجعه نکرده  است. این امر بیانگر وضعیت مناسب قیمت در بازار است.

به گفته وی شرکت غله بازرگانی دولتی در 4 مرکز استان های شمالی اقدام به خرید توافقی برنج طارم با 8 درصد  به نرخ 9 هزار و 100 تومان از کشاورزان کرده است.

حیدر پور نرخ عمده هر کیلو برنج در استان های شمالی را  8 تا 10 هزار و 500 تومان در بازار اعلام کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران قیمت برنج در بازار را پیش بینی کرد و افزود: قیمت برنج در ایام نوروز تابع عرضه و تقاضاست که هم اکنون به سبب رکود حاکم بر بازار در بحث خرید توافقی برنج مداخله کرده ایم تا با تحریک تقاضا، نگرانی کشاورزان مرتفع شود.

وی در پاسخ به این سوال که علت عرضه برنج طارم با نرخ 14 تا 17 هزار تومان در بازار چیست، گفت:با توجه به آنکه نرخ عمده هر کیلو برنج در استان های شمالی 10 هزار و 500 تومان و خرده فروشی 12 هزار و 500 تومان است،با احتساب هزینه های بوجار و بسته بندی، افزایش 25 درصدی قیمت توجیه پذیر است.

انتهای پیام/

نگرانی برنج کاران از وضعیت کنونی بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار