کرباسچی:

با شهرداری و شورای شهری که نصف گرفتاریش، تعویض اسم خیابان است که نمی‌شود شهر را اداره کرد/ خود دولت هم در عملی نشدن وعده‌ها نقش دارد

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: با شهرداری و شورای شهری که نصف گرفتاریش برای تغییر نام یک خیابان است که نمی‌شود شهر را اداره کرد.

با شهرداری و شورای شهری که نصف گرفتاریش، تعویض اسم خیابان است که نمی‌شود شهر را اداره کرد/ خود دولت هم در عملی نشدن وعده‌ها نقش داردبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «با شهرداری و شورای شهری که نصف گرفتاریش برای تغییر نام یک خیابان است که نمی‌شود شهر را اداره کرد». اینها بخشی از اظهارات غلامحسین کرباسچی در گفتگو با فرارو است. این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نارضایتی هایش از شورای شهر، شهرداری و هم چنین نجفی شهردار مستعفی تهران را بیان می کند. در ادامه بخش هایی از این گفتگو را می خوانید:

**  بعد از انتخابات نه تنها وعده‌های دولت عملی نمی شود بلکه در مسائل جاری قبلی هم سست می‌شود

البته فقط بحث نیرو‌های سیاسی مخالف نیست. خود دولت هم در این روند نقش دارد. مثلا دولت قبل از انتخابات می‌گفت: اگر من با این مقدار رای انتخاب شوم، فلان کار را می‌کنم. اما بعد که انتخاب شد می‌بینیم که نه تنها وعده‌هایش عملی نمی شود، بلکه در مسائل جاری قبلی هم سست می‌شود. دولت حل مسائل سیاست خارجی را وعده داد، اما می‌بینیم که بعد از انتخابات با فشاری که از خارج وجود دارد و عملکردی که در داخل اتفاق می‌افتد، همان دستاورد قبلی را هم می رود که از دست بدهیم.

**ما در همین دولت فردی مثل آقای جهانگیری را داریم که در انتخابات در قامت یک رئیس جمهور ظاهر شد. با این حال ما می‌بینیم که نقش ایشان در دولت کمرنگ‌تر هم شده است.

بحث داخلی کابینه بحث جداگانه‌ای دارد. چینش کابینه و محول کردن وظایف بر عهده رئیس جمهور است. اگر آقای روحانی به کسی اختیاراتی داده باشد او باید کارش را درست انجام دهد. اگر هم که در زمینه اجرایی بخواهد خودش کار‌هایی انجام دهد اشکالی ندارد. اما مساله اصلی این است که کار باید پیش برود. اگر واقعا آقای روحانی بر مبنای اینکه حضور خودش در دولت، اداره جلسات دولت، دادن دستورات اجرایی در پیشبرد امور موثرتر باشد، هیچ اشکالی ندارد.

**شما که با آقای جهانگیری در یک حزب هستید با ایشان در این مورد اینکه اساسا چرا کمرنگ شد و آیا این کمرنگ شدن به خاطر بازداشت مهدی جهانگیری یا حسین فریدون بوده است؟

به هرحال نمی‌توانیم بگوییم این برخورد‌ها هیچ اثری در ذهنیت افراد و مسائل ندارد. اما من مدتهاست که با آقای جهانگیری نشست و برخاست زیادی ندارم. ایشان مدتهاست که به حزب نمی‌آیند. من هم عادت ندارم به سیستم‌های دولتی یا وزارتخانه‌ها بروم. فکر می‌کنم خیلی تاثیرگذاری ندارم. ظاهر کار این است که آقای جهانگیری کار‌هایی که به او محول می‌شود را انجام می‌دهد. اما اگر آدم بخواهد نقادانه نگاه کند آقای جهانگیری هم از این بی انگیزگی و فرسودگی مستثنی نیست؛ آقای جهانگیری هم مثل خود ماست.

**با اینکه شما هیچ وقت نخواستید مطرح کنید، اما می‌دانیم دکترایتان در حوزه مدیریت شهری را هم گرفته‌اید. علاوه بر این با توجه به سابقه ۱۰ ساله تان در شهرداری تهران حالا که مدیریت شهری تهران به کل تغییر کرده، این تغییر را امیدوار کننده می‌دانید؟

مطلق بخواهم بگویم نه.

**چرا؟

به خاطر شرایطی که هست.

**یعنی مشکل را در تیم مدیریتی نمی‌دانید؟

چرا مشکل در هردوی اینهاست. با شهرداری و شورای شهری که نصف گرفتاری هایشان صرف این شود که اسم خیابانی را عوض کنند که نمی‌شود شهر را اداره کرد. مدیریت کنونی خودش را گرفتار یک سری حاشیه‌های غیرضروری کرده است. واقعا مشکل چند درصد مردم این است که اسم خیابان‌ها عوض و بدل شود؟ من مخالف نام گذاری خیابانی به اسم دکتر مصدق نیستم. به کشور خدمت کرده و ضداستعماری بود. اما الان روح خود مصدق راضی است که برای نامگذاری خیابانی به اسم او اینقدر وقت صرف کنیم؟ کاش یکی از ورثه آقای مصدق هم نامه می‌نوشت که انقدر سر خیابان دکتر مصدق دعوا نکنید.

خیلی از مسائل این‌گونه است. یعنی گرفتاری‌های جدی شهر مورد توجه نیست. چند روز هم مراسم درختکاری یا مراسم روز زن برگزار کنند. پس چه کسی باید شهر را اداره کند؟ من نمی‌دانم داخل شهرداری چه می‌گذرد. با آقایان ارتباط نزدیکی ندارم. اما چیزی نمی‌بینم. با این حال نمی‌شود در شش ماه کسی را قضاوت کرد و او را با کارنامه ۱۲ ساله شخص دیگر مقایسه کرد. امیدوارم که نتایج این برنامه ریزی‌ها به عمل مثبتی منجر شود. با این حال من خوش بین نیستم. با این اختلافات سیاسی که برانگیختیم خیلی امیدوار نیستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
همینه که هست؟!!!!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
"شهرداری ها اصلاح شوند شهرها آباد میشود"

متاسفانه مردم در هنگام انتخابات شوراها معمولا هیچ کس را نمیشناسند و بصورت لیستی رای میدهند، تهران و شهرستان هم فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
اقای چمرانکه خودشون رای مردم و عضو شورای شهر بودند.مگه قراره همش ی نفر شورا باشه.مردم بهترین قضاوت کننده هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
اقای چمرانکه خودشون رای مردم و عضو شورای شهر بودند.مگه قراره همش ی نفر شورا باشه.مردم بهترین قضاوت کننده هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
گرفتاری‌های جدی شهر مورد توجه نیست؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۷:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
حرکت از نو
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۷:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
چهره کرباسچی باسابقه درخشان اختلاس چند وقته نمایان شده ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
داره سال نو می شود و سطل زباله ها مملو از زباله است. چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
برید قالیباف بیارین تا براتون کار کنه یاد بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
عحب
آخرین اخبار