سازمان حفاظت محیط زیست در اسفند 96؛

ذره‌بین سازمان محیط زیست روی عملکرد باغ‌وحش‌ها در ایام نوروز/حل بحران آب در گرو ترویج الگوهای مصرف بهینه

مهمترین اخبار و رویدادهای سازمان حفاظت محیط زیست در اسفند ماه 96 را با یک کلیک مشاهده کنید.

ذره‌بین سازمان محیط زیست روی عملکرد باغ‌وحش‌ها در ایام نوروز/حل بحران آب در گرو ترویج الگوهای مصرف بهینهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حفاظت محیط زیست در اسفندماه 96 شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

تولید نهال درختان در منزل با استفاده از ساده‌ترین امکانات/ درختکاری تنها منحصر به یک فصل نیست
بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: می‌توانیم با ساده‌ترین امکانات مانند استفاده از ظرف‌های یکبار مصرف و شیشه‌های بطری آب و نوشابه، بذرهای مربوط به درختان بومی منطقه خود را تبدیل به نهال کنیم.

 

تعطیلی 7 مرکز نگهداری از حیوانات و باغ پرندگان در سال‌ 96/ ذره‌بین سازمان محیط زیست روی عملکرد باغ‌وحش‌ها در ایام نوروز
علی تیموری مدیر کل دفترحفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال‌ 96 حدود 7 مرکز نگهداری از حیوانات و باغ پرندگان به دلیل رعایت نکردن ضوابط و دستور العمل های زیست محیطی تعطیل و گونه‌های حیات وحش این مراکز به باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیوانات مجاز منتقل شدند.

 

«بحر آسمان» به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب شد
منطقه «بحر آسمان» با تایید شورای عالی محیط زیست به جمع مناطق حفاظت شده پیوست.

منطقه بحر آسمان که طی مصوبه شماره ۳۲۹ شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیر بنائی دولت) مورخ ۱۳۸۹/۹/۲۲ با وسعت ۱۱۹۵۷۳ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته بود که با ایراد سازمان بازرسی، این مصوبه ملغی شده بود.

 

سوخت های گوگردی ، سیستم FBR خودروهای دیزلی را نابود می کند
مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در خودروهای دیزلی متاسفانه از سوخت های گوگردی و یا نفت استفاده می شود که میزان گوگرد مصرفی دراین خودروها بالا است از این رو بعد از مدتی سیستم و تجهیزات کنترل آلودگی این خودروها از بین می رود به عنوان مثال اگر به خودرو فیلتر نصب کرده باشند و حتی یک بارهم با این شرایط استفاده کنند، از بین می رود.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سیستم دیگری که با سوخت های گوگردی از بین می رود سیستم FBR خودروهای دیزلی است که میزان کاهش آلاینده ناکس را کنترل می کند.

 

حل بحران آب در گرو ترویج الگوهای مصرف بهینه
مسعود تجریشی‌ معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بهترین راه‌حل بحران آب، کاهش مصرف و ترویج الگوی بهینه‌ مصرف آب در تمام بخش‌ها از جمله کشاورزی‌، صنعت‌ و شرب است‌.

 

موزه‌های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در ایام نوروز باز هستند
مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ساعت کاری موزه‌های تاریخ طبیعی در ایام نوروز 97 مانند روزهای عادی سال از ساعت 10 صبح تا 8 شب است.

افتخاری تصریح کرد:به دلیل افزایش میزان مراجعه کنندگان به موزه‌ها در روزهای ابتدایی سال نو سعی می‌کنیم که موزه‌های تاریخ طبیعی در تمام روزها باز باشند و فعالیت کنند.

 

خرس‌های قهوه‌ای بهار 97 بیمه می‌شوند
پیمان ولی‌زاده دبیر اجرایی کمیته ملی حفاظت از خرس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با بیمه خرس‌های قهوه‌ای اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های کمیته ملی حفاظت از خرس‌ها این گونه سال آینده بیمه خواهد شد.

وی افزود: این گونه‌ها همانند یوزپلنگ در بهار سال 97 بیمه می‌شوند.

ولی‌زاده گفت:علت اصلی بیمه خرس‌های قهوه‌ای این بود که زمانی که این گونه‎ها گرسنه می‌شوند به مزارع هجوم برده و موجب ترس کشاورزان می‌شوند که در این حالت ممکن است کشاورزان به این حیوانات تعارض کنند.

 

درختکاری مهم نیست بلکه حفظ درخت امری ضروری است
عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای حفظ درختان کاشته شده در ایران تلاش زیادی نمی‌شود و باید گفت که درختکاری مهم نیست، بلکه حفظ آن مهم است.

کلانتری گفت: در ایران باید درختان کم آب‌بر استفاده شود و برای حفظ آن نیز باید تلاش کنیم، چرا که طبیعت متعلق به نسل آینده است و ما به عنوان متولی حفظ محیط زیست باید تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار