فرایند معافیت از تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیم به آمریکا آغاز شد

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که فرایند معافیت از تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیم آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه فرایند معافیت از تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیم به آمریکا را آ‎غاز کرد.

بر این اساس، روند معافیت از تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیم به آمریکا در حالی امروز آغاز شد که قرار است به زودی مسئولان اروپایی با مسئولان دولت دونالد ترامپ‏ دیدار کنند.

دونالد ترامپ‏ در هشتم ماه مارس تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیم به آمریکا را به ترتیب ۲۵ درصد و ۱۰ درصد افزایش داد. رئیس جمهوری آمریکا با این حال کانادا و مکزیک که شرکای خود در توافقنامه تجارت آزاد کشور‌های آمریکای شمالی هستند از شمول این قانون معاف کرد.

وی در آن زمان اعلام کرد ممکن است معافیت از این قانون شامل برخی دیگر از شرکای تجاری آمریکا نیز شود.

ویلبور راس، وزیر تجارت آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این فرآینده‌ها به دولت آمریکا امکان می‌دهد که حقوق و عوارض گمرکی خود را به منظور حمایت از امنیت ملی از نو سامان دهی کند. وی تاثیر منفی این اقدام بر صنایع آمریکا ناچیز اعلام کرد.

ویلبور راس در این باره اعلام کرد صنایع ملی آمریکا می‌تواند خواستار معافیت‌هایی از طریق فرآیندی شفاف و عادلانه شوند. وی افزود درخواست صنایع آمریکا با دیگر مسئولان دولت آمریکا با در نظر گرفتن ضرورت امنیت ملی بررسی خواهد شد.

اعلام این خبر در مقطع زمانی صورت می‌گیرد که مسئولان اروپایی قرار است برای گرفتن معافیت از افزایش تعرفه‌های گمرکی واردات کالا و خدمات به آمریکا به واشگتن سفر کنند.

پیتر التمایر وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه وارد واشنگتن شده است. سسیلیا مالمستروم، رئیس کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا، نیز روز سه شنبه وارد واشنگتن خواهد شد.

انتهای پیام/

آمریکا فرایند معافیت از تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیم را آغاز کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار